שתף קטע נבחר

רפורמה במוניות שירות: "אל תפגעו בגיל השלישי"

ארגון צרכני התחבורה הציבורית 15 דקות, פונה לבכירי משרד התחבורה ומתריע כי הרפורמה הצפויה במוניות השירות עלולה להרע את המצב עבור הציבור בכלל, והגיל השלישי בפרט

"הרפורמה בענף מוניות השירות נחוצה, אך יש בעיות שאינן מטופלות בה". ארגון צרכני התחבורה הציבורית 15 דקות, אשר הפך לאחד הגופים החשובים בין מבקרי איכות השירות באוטובוסים, מתריע כי ברפורמה הצפויה בשוק מוניות השירות קיימות מספר בעיות שאינן מטופלות. במכתב שהגיע לידי ynet הם אומרים כי "בימים אלה נערך משרד התחבורה לרפורמה בענף מוניות השירות" כותבים אנשי הארגון במכתב שנשלח למאיר חן, ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה. "הרפורמה נחוצה ללא ספק, ואנו מברכים על קיומה", הם ממשיכים, אך מוסיפים כי ..."אנו מוצאים לנכון לפנות אליך ולהעיר שלוש הערות חשובות שלדעתנו לא מטופלות במסגרת הרפורמה, ויש חשיבות רבה שיוסדרו במסגרתה".

 

 (צילום: אלעד גרשגורן) (צילום: אלעד גרשגורן)
(צילום: אלעד גרשגורן)

 

לפי 15 דקות, הרפורמה תיצור כ-30 אשכולות בהם יפעלו תאגידי מוניות שירות, אך רק במקומות בהם יש כיום מוניות שירות. למעשה, המשרד לדבריהם אינו מתכנן להוסיף מוניות שירות כלל. בנוסף, הארגון טוען כי מוניות השירות יפעלו ללא כל סבסוד מהמדינה, ולכן לא רק שלא יינתנו הנחות שמקובלות בתחבורה הציבורית עבור מבוגרים, נכים, ילדים ועוד, אלא גם לא ניתן יהיה להוסיף שירות במקומות שבהם כמות הנסיעות נמוכה בחלק משעות היום. ב-15 דקות טוענים כי הדבר יפגע במיוחד באוכלוסיית המבוגרים, עבורם מהווה שירות זה אלטרנטיבה נוחה יותר מאוטובוסים, שכן הוא חוסך הליכה ארוכה אל התחנה וממנה.

 

בארגון מזהירים עוד כי לכל תאגיד מוניות שירות יהיה כירטוס עצמאי, כלומר מערך מוניות השירות לא ישולב במערך הרב-קו הקיים. המשמעות היא כי לא ניתן יהיה לעבור בין שירות אחד לאחר עם אותו כרטיס. לא רק שפתרון כזה מסורבל משמעותית ופוגע בעיקר באוכלוסיה חלשה הם אומרים, הוא גם דורש להחזיק מספר כרטיסים כדי שניתן יהיה לעשות שימוש במוניות באזורים שונים.

 

"אם לא יינתנו הנחות במוניות השירות, אוכלוסיות שלמות יודרו משימוש בהן. הדבר מהותי במיוחד עבור אוכלוסיית המבוגרים שלא תוכל לקבל הנחת גימלאי. הדבר נחוץ דווקא לאוכלוסייה זו, משום שמוניות השירות מתאימות במיוחד לגיל השלישי. את

מוניות השירות ניתן לעצור בכל נקודה (וכך המבוגר לא צריך ללכת לתחנת האוטובוס) וגם הסיכוי להיפצע נמוך הרבה יותר במונית שירות (לעומת אוטובוס שבו אחוז הפציעות של המבוגרים גבוה). אנו מבקשים הכללת זכויות להנחות לנוסעים במוניות השירות כפי שנהוג ביתר מפעילי התחבורה הציבורית", הם אומרים.

 

בנוסף טוענים אנשי הארגון כי "כיום פועלות מוניות השירות באזורים מצומצמים בלבד, ועד כמה שידוע לנו, במסגרת הרפורמה יש כוונה להקפיא מצב זה ולא להרחיב את שירות מוניות השירות לאזורים נוספים. אנו מבקשים לנצל את הרפורמה על מנת להוסיף שירות באזורים חדשים. ישנם ישובים רבים בישראל שזקוקים לשירות שמוניות השירות יכולות להציע, יישובים שבאופיים הם חצי עירוניים או שכונות שלא תמיד מצדיקות שירות אוטובוסים. באמצעות מוניות השירות ניתן לשרת ביעילות שכונות אלה".

 

המכתב נשלח בנוסף גם לשר התחבורה ישראל כץ, שר האוצר משה כחלון, מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר, יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל ויו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית בכנסת דב חנין. על המכתב חתומים מלבד אנשי 15 דקות גם יו"ר ארגון "כן לזקן" נתן לבון, וסמדר ארליך, מרכזת פורום עירוני בירושלים להנגשת תחבורה לגיל השלישי - "כשלסבתא אין גלגלים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: בן קלמר
מוניות חוסמות את שדרות רוטשילד תל אביב מחאה מונית
צילום: בן קלמר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים