שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    5 כללים לשיפור מערכת היחסים עם הגוף - ולירידה במשקל

    איך זה ש-95% מכלל הדיאטות בעולם נכשלות ומסתיימות בעלייה במשקל? אולי בגלל שאנחנו מטפלים בחיצוני במקום בפנימי. קבלו את הכללים שיגרמו לכם להתחבר מחדש לגופכם ועל הדרך המשקל ינשור

    כמו בכל מערכת יחסים בריאה, כדי לקטוף פירות, יש להשקיע, לטפח ולתת תשומת לב, כך גם במערכת היחסים שלנו עם גופנו. הגוף שלנו, במהותו, נותר קדום ומתפקד כמו בתקופת הבריאה. אבל הסביבה שלנו השתנתה - התזונה המתועשת, קצב החיים עלה ודורש מאתנו תפוקה גדולה יותר בפחות זמן, הגירויים, אורח החיים הלחוץ, כל אלה ואחרים תרמו לשיבוש במנגנונים הטבעיים, החלישו את הגוף שלנו והרחיקו אותנו מעצמנו ומהיכולת הטבעית לנו.

     

    אנשים רבים נאבקים שנים רבות במשקלם עד כדי תסכול וחוסר אמונה שאי פעם יצליחו להגיע ליעדם. והם לא לבד, על-פי מחקרים אחרונים, קרוב לשליש מאוכלוסיית העולם סובל מעודף משקל או מהשמנת יתר.

     

    למה כל-כך מסובך לרדת במשקל? הרי בסך הכל צריך לעשות דיאטה, להתמיד בתפריט שנתנה הדיאטנית, להתחיל פעילות גופנית כלשהי, להגיע למשקל הרצוי ולשמור על שגרה בריאה. אז אם יש רצון עז, ידע והוראות כל כך ברורות, איך זה ש-95% מהדיאטות לא עובדות?

     

    בדרך כלל כאשר אנו חושבים על ירידה במשקל, אנו חושבים על מילים כמו "דיאטה", "פעילות גופנית" ו"עלים ירוקים". מילים אלו מדגישות את תהליך הירידה במשקל כתהליך חיצוני. אולי הדרך שכן תעבוד היא אם נתחיל הפוך, נטפל בעצמנו מבפנים?

     

    הגדרת ברירת המחדל הטבעית של הגוף שלנו היא להיות בריאים. כאשר נטפל בגוף הרגשי שלנו, הגוף הפיזי שלנו יטפל בעצמו, ואנו נפעל מתוך אהבה עצמית מודעות ורצון לטפח ולהזין את הגוף שלנו במה שטוב ובריא עבורו.

     

    כאשר נטפל בגוף הרגשי שלנו, הגוף הפיזי שלנו יטפל בעצמו (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    כאשר נטפל בגוף הרגשי שלנו, הגוף הפיזי שלנו יטפל בעצמו(צילום: shutterstock)

     

    הגוף שלנו מורכב ממיליארדי תאים שמתחלפים כל הזמן, לכן כל רגע הוא הזדמנות להבריא את עצמנו מחדש.

     

    חמשת הכללים להבראת מערכת היחסים עם גופנו:

    1. לאהוב את מה שיש: השלמות היא בעינינו בלבד וכאשר לא נתלה את האושר שלנו בירידה במשקל ונתמקד בעשייה שגורמת לתחושת התקדמות, נרגיש מאושרים ומסופקים והמשקל כבר ירד מעצמו.

     

    2. לפתח מודעות: כאשר עולה רגש שמבריח אתכם לאוכל, תחקרו את הרגש הזה, מה קרה לפני שהוא עלה? במקום להתעלם ממנו, תנו לו מקום, תתמודדו איתו ושאלו את עצמכם האם בעבר האכילה באמת פתרה את ההרגשה הרעה. התשובה די ברורה מאליה.

     

    3. להקשיב לגוף: נולדנו עם מנגנון רעב ושובע, אבל עם הזמן הרסנו את המנגנון הטבעי שלנו. הבשורה הטובה - ניתן לתקן מנגנון זה. כל מה שצריך לעשות זה להיות קשובים לגופנו ולאכול מתוך רעב ולא מתוך רעבתנות.

     

    4. לסלוח לעצמנו: כמו בכל דרך שתעשו בחיים, גם כאן אתם צפויים לנפילות. אם קרה שאכלתם ארוחה כבדה ולא בריאה שגרמה לכם לחרטה, או פספסתם פעילות גופנית, קבלו זאת כחלק מהדרך, זכרו שמחר יום חדש. הלקאה עצמית רק תוריד לכם את המוטיבציה.

     

    5. להכיר תודה: זכרו לומר תודה בכל יום לגוף שלכם. כל חוויה טובה שעברה עליכם, עברה דרכו. תרגיל: השתמשו בחמשת החושים שלכם, ראיה, שמיעה, ריח, מישוש וטעם, כדי להודות לגוף שלכם. בכל יום, הודו לפחות על דבר אחד שחוויתם בזכות כל אחד מהחושים.

     

    אם תעשו כמיטב יכולתכם שוב ושוב, תהפכו למומחים. כל מה שאי פעם למדנו, היה באמצעות פעולת החזרה, כך למדנו לדבר, לכתוב, ללכת ולנהוג. העשייה היא החשובה, דרך עשייה תחושו בהתקדמות והשינוי יבוא מעצמו.

     

    הכותבים הינם מנטורים למערכות יחסים, ומנחי Buisness& Pleasure - סדנת הדייטים למציאת הזוגיות שתתאים לכם





     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    להשקיע במערכת היחסים עם גופנו
    צילום: shutterstock
    מומלצים