שתף קטע נבחר

יונדאי טוסון למוסך - מכסה המנוע עלול להיפתח בנסיעה

יונדאי תזמין למוסך 6,747 בעלי טוסון עקב כשל במנגנון נעילת מכסה המנוע, העלול לגרום לפתיחת מכסה המנוע בזמן נסיעה. דגמים נוספים למוסך: ניסאן מקסימה ואלטימה וסיטרואן ברלינגו וג'אמפי

יונדאי טוסון מוזמן למוסך עקב חשש לפתיחת מכסה מנוע במהלך נסיעה. חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, תזמין 6,747 בעלי טוסון משנות הייצור 2015-2016 למוסכים המורשים, לצורך החלפת תפס מכסה מנוע ועדכון תוכנה בלוח מחוונים. הסיבה לקריאת התיקון הבטיחותית: לפי היבואנית בישראל, "...בחלק מהרכבים הנכללים בקריאה לתיקון ישנו חשש שמכסה המנוע לא ינעל כראוי". בהודעה לא מפורט מה עלול לקרות כתוצאה מכך.

 

לעומת זאת, בהודעה שפרסמה יונדאי בארה"ב ודווחה שם לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נאמר כי "במכוניות הרלוונטיות, אם תפס נעילת מכסה המנוע הראשי ישתחרר בזמן שהרכב בתנועה, תפס האבטחה המשני עלול שלא לאבטח באופן ראוי את המכסה ולמנוע ממנו להפתח בזמן שהרכב בתנועה". עוד אומרים שם כי כתוצאה מכך, "מכסה המנוע עלול להפתח באופן פתאומי תוך כדי נסיעה, ולהגדיל בכך את הסיכון לתאונה".

 

בכלמוביל אומרים כי תיקון תפס הנעילה צפוי להסתיים תוך כחצי שעה.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

חברת קרסו, יבואנית ניסאן לישראל, תזמין למוסך 484 בעלי מקסימה שיוצרו בין ה-10.02.2014 עד ה-01.04.2016 ואלטימה שיוצרו בין ה-16.5.2014 עד ה-1.4.2016, עקב כשל אפשרי בזיהוי היושב במושב לצד הנהג. מערכת "סיווג הנוסע" עלולה, כך היבואנית, לא לסווג נכון את הנוסע במושב הקדמי, ובתנאי נהיגה מסוימים לנתק את כרית האוויר מולו, תוך שנורית החיווי על ניטרול כרית האוויר אינה פועלת. בקרסו אומרים כי יתכנתו מחדש את יחידות בקרת כרית האוויר ומערכת סיווג הנוסע תוך כ-20 דקות. הודעה לבעלי כלי הרכב הרלוונטיים תישלח בימים הקרובים בדואר. מקרסו נמסר כי בעלי ניסאן מקסימה ואלטימה מתארכי ייצור המצויינים שהגיעו ארצה ביבוא אישי נדרשם ליצור קשר עם מחלקת השירות בכדי לבדוק האם גם רכבם נכלל בקריאת השירות.

 

 

 

חברת לובינסקי, יבואנית סיטרואן לישראל, תזמין למוסך 150 בעלי ברלינגו וג'אמפי שנמסרו בחודשים יוני ויולי 2016, לצורך החלפת כריות האוויר עקב חשש לליקוי בעת פתיחתה. הטיפול יארך כשעתיים, ובלובינסקי אומרים כי הודעות בכתב נשלחו לכל בעלי כלי הרכב הרלבנטיים. 

 

יש להזכיר כי תקנות הרכב בישראל קובעות כי בעל הרכב לא ישא בכל הוצאה הקשורה לקריאה חוזרת לתיקון. עוד קובעת התקנה כי חובה לבצע את התיקון תוך 6 חודשים, וכי מי שלא יעשה זאת, לא יורשה לחדש את רישיון הרכב או להעביר עליו בעלות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
יונדאי טוסון
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים