שתף קטע נבחר

סלטי שמיר מודה: "אנשים אכלו מהסלטים המזוהמים"

בעקבות הריקול הענק ל"סלטי שמיר" בשל חשד לסלמונלה, הודה מנכ"ל החברה עמי גיא בראיון לאולפן ynet: "אפשר להניח שאנשים אכלו מהמוצרים האלה, הם נמצאים כבר 10 ימים על המדף". גיא הוסיף: "זה לא באשמתנו, ספק הטחינה היה צריך להודיע לנו מהיום הראשון ולא לחכות עם זה". טחינת הנסיך בתגובה: החברה מקבלת אחריות מלאה על התקלה ופועלת בשקיפות

 

 

בחברת סלטי שמיר מודים הבוקר (ה') כי צרכנים אכלו ככל הנראה מהמוצרים המזוהמים בסלמונלה . עמי גיא, מנכ"ל סלטי שמיר, אמר בראיון לאולפן ynet: "אפשר להניח שאנשים אכלו מהמוצרים האלה, הם נמצאים כבר עשרה ימים על המדף". גיא הוסיף, כי "כל מי שיפנה אלינו ייקבל פיצוי".

מוצרי סלטי שמיר בסופרמרקט ()
מוצרי סלטי שמיר בסופרמרקט
 

בהמשך להודעת ספק הטחינה הגולמית "טחינה הנסיך" מאמש (ד') על זיהום של חיידקי סלמונלה בחומר הגלם שסופק, הודיעה חברת סלטי שמיר על ריקול כולל. החברה מייצרת סלטים לרוב רשתות השיווק תחת המותגים הפרטיים: "יש", "שופרסל", "יינות ביתן", "יוחננוף" ו"המותג", בין היתר.

 

בעקבות סלמונלה: סלטי שמיר יורדים מהמדפים

יוניליוור: "עובד חברה חיצונית הוציא את המשטח המזוהם"

צפו בהשמדת הקורנפלקס המזוהם של יוניליוור

 

גיא סיפר הבוקר ל-ynet: "אתמול בלילה, הודיע לנו ספק הטחינה שלנו 'הנסיך' שמה שהוא סיפק לנו נגוע בסלמונלה, עשינו בדיקה של איזה מוצרים יוצרו מהטחינה הזאת, לדעתי הוא הודיע לנו את זה מאוחר מדי, וכבר ייצרנו מזה 10 ימים.

 

"לכל המוצרים האלה אנחנו עושים ריקול. בבדיקות שעשינו הן נמצאו תקינות וללא סלמונלה, אבל ליתר ביטחון עשינו ריקול, בתיאום עם משרד הבריאות כדי להיות בטוחים. התחלנו את תהליך הסרת המוצרים היום בשעה 7 וחצי בבוקר, זאת מכה משמעותית, זה לא באשמתנו, כי ספק הטחינה היה צריך להודיע לנו מהיום הראשון ולא לחכות עם זה.


עמי גיא, מנכ"ל סלטי שמיר (צילום: אוראל כהן) (צילום: אוראל כהן)
עמי גיא, מנכ"ל סלטי שמיר(צילום: אוראל כהן)
 

"אגב הספק מספק לנו עם תעודות שהכל תקין. אנחנו הפסקנו לעבוד עם ספק הטחינה ברגע הזה, ועד שלא ניהיה בטוחים שהתקלה תוקנה".

 

לדברי גיא, "יצאנו עם הודעת הריקול עם כל רשימת המוצרים עם כל התאריכים האמורים ואנחנו בודקים את הריקול הזה. מדובר בכל מוצרי החומוס, טחינה וחציל בטחינה, כלומר, הרבה סוגי חומוס, כי זה כולל את כל המותגים הפרטיים שלנו, שופרסל יוחננוף. גם ינות ביתן זה המוצרים של שמיר". 

 

יתכן שיש עדיין טחינה נגועה בקווי הייצור?

 

"הייצור של הטחינה הזאת הסתיים לפני 10 ימים. גמרנו להשתמש בה לפני 10 ימים ומאז כל המוצרים תקינים לחלוטין, גם לפני וגם אחרי".

 

בכמה אריזות מדובר?

 

"עשרות אלפים אולי יותר".

 

מה הנזק הכספי שייגרם לכם?

 

"תלוי כמה השמדות תיעשינה. כעת זה תהליך שייקח כמה ימים".

 

גם האיסוף עצמו עולה לכם כסף

 

"נכון, אני לא רוצה לתת הערכות. זה רק התחיל האירוע הזה. קודם דואגים לטפל באירוע ואחר כך בכסף".

 

כך נשמעה הבוקר שיחה עם מוקד השירות של סלטי שמיר.

 

מה אתה רוצה להגיד לצרכנים?

 

"אני רק יכול להצטער על אירוע שקרה שלא באשמתנו, אנחנו לא היינו מיודעים. לא ידענו מהעניין הזה. ברגע שידענו דאגנו ליידע את הצרכנים במהירות הכי גבוהה שיש ולהתחיל את הריקול".

 

זה בא לכם בעיתוי לא טוב. צמוד ליוניליוור.

 

"נכון לצערי זה קרה בתקופה לא טובה. עשינו את הכי מהר והכי שקוף בשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות. היינו עד חצות ועד אחת בלילה בשיחות עם המשרד וגם בשש בבוקר היינו איתם והם מנחים אותנו מה לעשות והכל נעשה בשקיפות מלאה והם יודעים על כל צעד שאנו עושים".

 

תפסיקו לעבוד עם טחינה הנסיך?

 

"בשלב זה נפסיק לעבוד איתם ונחדש את הרישיון רק כשנהיה בטוחים שהכל תקין אצלו".

 

אלו עוד ספקים יש בשוק?

 

"RGM, טחינה ירושלים, בראכה. יש הרבה ספקים בארץ של טחינה"

 

אתה חושש שהרשתות יפסיקו לעבוד אתכם?

 

"נכון. הנזק הוא שלי לא שלו. יחד עם זאת, אני שמח שברשתות מבינים שהתקלה לא באשמתנו כמעט פורס מז'ור מבינים שזו תקלה אצל ספק".

 

היו לכם הרבה ריקולים בעבר והיה לכם בעיה בחידוש רישיון היצרן.

 

"זה עבר. אני לא רוצה לדבר על זה עכשיו. הנושא זה הריקול שאנחנו עושים כרגע".

 

מוצרי סלטי שמיר יורדים מהמדפים. צפו

 

מחברת "טחינת הנסיך" נמסר בתגובה כי "חברת טחינת הנסיך מייצרת מגוון מוצרי טחינה לרבות טחינה ללקוחות תעשייה. כלל מוצרי החברה נופקו עם אנליזות ונמצאו תקינות. במשלוח ללקוח סלטי שמיר התגלה חשש להמצאות בעיית איכות (חשש לסלמונלה). בתיאום עם משרד הבריאות הוחלט אמש על נקיטת משנה זהירות, כחלק מדאגה ללקוחות החברה והצרכנים. לעדכן, להנחות ולהתריע את סלטי שמיר על העברת הודעה לציבור.

 

"בבדיקות שבוצעו בקו הייצור לאריזות 1 טון בלבד ללקוחות תעשייה, התגלתה תקלה בקו. התקלה תוקנה ודווחה ללקוחות ולמשרד הבריאות. שאר מוצרי החברה (צנצנות 1/2 קילו ו 1 קילו נמצאו תקינות לחלוטין). חברת טחינת הנסיך מייצרת ומשווקת מוצרי טחינה לפי כללי איכות מחמירים כחלק ממדיניות האיכות הנהוגה שנים בחברה. חברת טחינת הנסיך מקבלת אחריות מלאה על התקלה ופועלת בשקיפות מלאה מול הלקוחות, הצרכנים ומשרד הבריאות".

 

רשימת המוצרים החשודים בזיהום

הבוקר הודיע משרד הבריאות ש"נערכה ביקורת במפעל טחינת הנסיך על ידי מפקחים מטעם משרד הבריאות וזאת בעקבות חשד להימצאות סלמונלה שהתגלתה במפעל. ממצאי הבדיקה הראשוניים מעלים כי מדובר בתקלה שהתגלתה בקו מילוי המיועד לתעשייה בלבד. כ-200 טון טחינה גולמית מעוכבים במפעל ומיועדים להשמדה. המפעל הודיע ללקוחותיו על אספקת החומר גלם החשוד. הליך הבדיקה של משרדינו טרם הסתיים".

 

לפי משרד הבריאות, מדובר בחומר גלם לתעשייה שחשוד כמזוהם. חומר הגלם הגיע לסלטי שמיר, אך לא למוצר טחינה הנסיך שנמצא על גבי המדפים.

 

בסלטי שמיר ביקשו מכלל הצרכנים לא לצרוך את המוצרים המפורטים מטה על-פי תאריכי התפוגה המופיעים עליהם:

 

כל מוצרי החומוס מותגים "שופרסל", "יש", "שמיר", "אסלי", "המותג", "דליקטסן", "סלטי הבית", "יוחננוף", "פיקניק" בטווח תאריכי תוקף 1.9.2016 עד 18.9.2016 .

 

כל מוצרי הטחינה מותגים "שופרסל", "יש", "שמיר", "אסלי", "המותג", "דליקטסן", "סלטי הבית", "יוחננוף", "פיקניק" בטווח תאריכי תוקף 16.9.2016 עד 3.10.2016 .

 

כל מוצרי חציל בטחינה מותגים "שופרסל", "יש", "שמיר", "אסלי", "המותג", "דליקטסן", "סלטי הבית", "יוחננוף", "פיקניק" בטווח תאריכי תוקף 1.9.2016 עד 18.9.2016.

 

לפי הודעת החברה "צרכנים אשר יש ברשותם מוצרים מהרשימה הנ"ל מתבקשים שלא לצרוך אותם ולפנות למוקד שירות הלקוחות של החברה בטלפון 03-9067744.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים