ראב4 הוא ג'יפון פופולרי למדי, עם 1,772 יחידות שעלו על כבישי ישראל ב-2015. רחוק מאוד, אמנם, מהמספרים של המתחרים המובילים (והזולים יותר) קיה ספורטאז', יונדאי טוסון (לשעבר ix35) או מאזדה CX5 - אבל עדיין יותר מרוב הקרוס-אוברים הגדולים האחרים.
הוא מרווח (בסגנון אמריקאי), נוח ונעים מאוד לנהיגה, שימושי ויעיל כרכב פנאי ונהנה מהמוניטין של טויוטה, אם כי מחירו אינו מהזולים.
מה חדש בגרסת ההיבריד לעומת הראב4 הרגיל, שאותו אנו מכירים מאז שנת 2012? בעיקר הרצון לשדר תדמית ירוקה, עניין חשוב בעידן בו איכות הסביבה היא נושא שמדבר כמעט לכולם.
נתמקד בהיבריד: המנוע החשמלי שנוסף לראב4 מוסיף לו כוח וגם מאפשר לצמצם את צריכת הדלק, בתנאי שאתם מודעים לנושא ונוהגים בהתאם. בנהיגה מודעת שכזאת הצלחנו לעשות 15.5 ק"מ לליטר, וזה בכלל לא רע לרכב פנאי כבד יחסית. אבל, מבחנים שערכו כתבי רכב אחרים הראו שנהג ממוצע, הפחות מודע לאופי הנהיגה החסכוני הרצוי יעשה רק 13.5-13.1 ק"מ לליטר, וזה כבר לא ממש חיסכון - בעיקר כשהקטע ההיברידי מקפיץ את מחיר הראב4 מ-170 לכ-190 אלף שקל.
פלוס: מרווח, חסכוני.
מינוס: מחיר.
שורה תחתונה: בהחלט ירוק, אבל לא מספיק.