שתף קטע נבחר

עובדים בשבת: איילון ייחסם, אלו הסדרי התנועה

בשל עבודות לשדרוג תחנת רכבת השלום בתל אביב, תיחסם התנועה באזור מיום שישי ב-16:00 ועד למוצאי שבת ב-20:30

הסדרי התנועה באזור העבודות ()
הסדרי התנועה באזור העבודות
 

קטעי כביש בנתיבי איילון ורחובות באזור תחנת רכבת השלום בתל אביב ייחסמו לתנועה למשך 28 שעות וחצי במהלך סוף השבוע הקרוב, בשל עבודות לבניית טרמינל נוסעים חדש. תנועת כלי הרכב על נתיבי איילון לכיוון דרום תוסט דרומה דרך כביש הגישה למחלף, התנועה לכיוון צפון תיחסם, ולא תתאפשר תנועת כלי רכב והולכי רגל על גשר השלום ורחוב גבעת התחמושת לשני הכיוונים. גדרות ומחסומים יוצבו במתחם הסמוך לכניסה למרכז עזריאלי. השינויים יחלו בשעה 16:00 ויסתיימו במוצאי שבת בשעה 20:30.  

 

מטרת הפרויקט היא הקמת טרמינל חדש שיאפשר כניסת ויציאת נוסעים היישר אל גשר השלום, מצדו הדרומי, והקמת משטח לחניית רכב דו גלגלי במפלס הגשר. במהלך העבודות יונפו שני מבני ענק בגובה של 6.4 מטרים, באורך של כ-60 מטרים ובמשקל כולל של 560 טון פלדה. מבנים אלו ישמשו כבסיס לרצפת אולם הטרמינל הדרומי. "מדובר באחד מהמבצעים ההנדסיים המורכבים שנעשו במדינה בכלל וברכבת ישראל בפרט", נמסר מרכבת ישראל. "בימים האחרונים מועברים מרכיבי מבנה הפלדה מהדרום אל נקודת הכינוס צפונית לגשר השלום, שם הם יורכבו ויוכנו להנפה".

הטרמינל החדש (צילום: ערי גושן אדריכלים) (צילום: ערי גושן אדריכלים)
הטרמינל החדש(צילום: ערי גושן אדריכלים)

תחנת הרכבת "תל אביב - השלום" היא אחת המרכזיות בישראל, ועוברים בה בממוצע מדי יום כ-55 אלף נוסעים. הטרמינל החדש צפוי להגדיל את קיבולת הנוסעים ולאפשר להם תנועה נוחה יותר. "עד כה, בשנת 2016 תנועת הנוסעים ברכבת עלתה בכ-15 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד", הסביר מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר. "אנחנו נערכים לגל עצום של ביקושים עם פתיחת הקו המהיר בין תל אביב וירושלים, בעוד פחות משנתיים. עם פתיחת הטרמינל החדש באחת מתחנות הרכבת הגדולות ביותר בישראל נוכל להעניק חוויית שירות טובה יותר ללקוחותינו שעושים שימוש בתחנה זו".

 (צילום: ערי גושן אדריכלים) (צילום: ערי גושן אדריכלים)
(צילום: ערי גושן אדריכלים)

פרויקט שדרוג התחנה מתווסף לעבודות נוספות שמבצעת רכבת ישראל באזור תל אביב, כחלק מההיערכות לקליטת קו הרכבת החשמלי בין ירושלים לתל אביב.

 במהלך השנתיים הבאות יבוצעו עבודות תשתית נרחבות במסילות ובתחנות הרכבת בתל אביב והרצליה, במטרה להתאימן לחשמול ולמערכת האיתות החדשה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ערי גושן אדריכלים
הטרמינל החדש
צילום: ערי גושן אדריכלים
מומלצים