שתף קטע נבחר

הישראלים והקנדים שמנסים להגיע לירח

השבוע תתארח הוועידה הבינלאומית השנתית של תחרות "גוגל לונאר אקספרייז" - להנחתת רכב חלל בלתי מאויש על הירח, בקמפוס גוגל בתל-אביב. בריאיון באולפן ynet סיפר נציג הצוות הישראלי מעמותת SpaceIL על הצורך לקדם לימודי מדעים והנדסה בקרב ילדים בארץ, ואילו הצוות הקנדי סיפר על מקורות השראה

אמנם חלפו שישים שנה מאז החל המירוץ לירח, ובכל זאת יש מי שעדיין מנסים להגיע ושעבורם המירוץ עוד לא נגמר: "אנחנו מתכוונים לנחות על הירח ולהשתמש בזה כמקור השראה עבור ילדים, שירצו ללכת וללמוד מדעים והנדסה", אומר יהונתן ויינטראוב מעמותת SpaceIL, המתחרה ב"גוגל לונאר אקספרייז", תחרות להנחתת רכב חלל על הירח מטעם חברת גוגל.

 

 

במסגרת התחרות נערכת בכל שנה ועידה בינלאומית, שמפגישה בין הצוותים המתחרים. השנה נערכת הוועידה האחרונה - משום שמועד השיגור הסופי ייערך בסוף שנת 2017, בקמפוס גוגל שבתל-אביב. "המטרה היא להביא את כל הקבוצות שמתחרות, לספר על ההתפתחויות ולעשות תיאומים כאלה ואחרים", אומר ויינטראוב.

 

אלכס וסרגיי דובריאנסקי, הם אב ובן שמתחרים גם הם ומקווים להצליח לשגר רכב חלל אל הירח. "נכנסנו לתחרות בשנת 2011", אומר דובריאנסקי, "בערך באותו זמן כמו הקבוצה הישראלית. אני מאמין שאנחנו צוות טוב, ושתוכלו לראות אותנו בקרוב על הירח". כשנשאל מדוע הוא נחוש כל כך להגיע לירח, ענה דובריאנסקי כי "הירח הוא כמ אוקיינוס. מרחב שיש בו המון משאבים, ואפשר רק לדמיין מה נוכל לעשות איתו. חיי היום-יום עוצרים אותנו מליצור, ובשביל להגיע להישגים מוכרחים להיות יצירתיים. זה האתגר שלנו".



תחרות "גוגל לונאר אקספרייז" מתמרצת קבוצות פרטיות לנסות ולהנחית רכב חלל בלתי מאויש על הירח. התחרות הוכרזה בשנת 2007, וכיום נותרו בה 16 צוותים מרחבי העולם, בהם הצוות הישראלי של עמותת Space.il, שגם היה הראשון לקנות ולהבטיח לעצמו שיגור לחלל. חברת גוגל תעניק סכום של 25 מיליון דולרים לצוות המנצח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים