שתף קטע נבחר

תחרות יופי על גלגלים

יריד המכוניות הגדול והיוקרתי של פאבל ביץ’ שוב הביא איתו מפגן רכבים שאנחנו יכולים רק לחלום עליהם

מדי שנה בחודש אוגוסט נערך בפאבל ביץ', מונטריי יריד המכוניות הגדול והיוקרתי ביותר בעולם. בעלי מכוניות קלאסיות מכל רחבי העולם שהצליחו להתברג לתחרות היופי Concourse d’Elegance מטיסים את המכוניות לשכונה הכי יוקרתית בקליפורניה עם אחוזות הפאר המשקיפות אל עבר האוקיינוס הקר, כזו ששמה את בוורלי הילס בכיס הקטן שלה. במרחק חמש שעות נסיעה צפונה מלוס אנג'לס המתעלפת מחום, אתם מחליפים אווירה וטמפרטורות וזוכים להצצה מקרוב איך חי האלפיון העליון. וכן, הוא חי טוב.

 

על כרי הדשא המרהיבים הנושקים לים, חונות מכוניות עתיקות מראשית המאה שעברה שנראות כאילו זה עתה יצאו מפס הייצור. דוזנברג, פאקארד, מרצדס, רולס רויס, אלפא רומיאו משנות ה-20 וה-30 ואף לפני, חונות להן על הדשא וביניהן עוברים השופטים ואלפי מבקרים שהגיעו לשטוף את העיניים. לפני שבוע למעלה מ-250 מכוניות קלאסיות יצאו בשיירה לסיבוב בעיר כרמל הסמוכה (זו שקלינט איסטווד היה ראש העיר שלה). ללא ספק אחד המראות המרהיבים שיצא לכם לראות אי פעם.

 

מדי שנה, ג'יי לנו ואני נפגשים שם בין המכוניות שמחיר הזולה ביניהן שווה יותר מדירה בת שלושה חדרים בתל אביב. המנחה המיתולוגי של תוכנית הלילה לשעבר משמש כמנחה הרשמי של האירוע מזה שנים. לנו, הידוע באהבתו הגדולה למכוניות, מחזיק בעצמו גראג' ענק בברבנק עם צי מכוניות מרשים. אם לא היו משלמים לו לעשות את זה, הוא היה קרוב לוודאי מתנדב בחינם.

 

 

עבור אלו שיזכו בתואר היופי בקטגוריה שלהם מדובר לא רק בסרט זכיה ומדליה, אלא בהקפצת שווי המכונית שלהם בצורה משמעותית. גם אלו שלא זוכות בפרס, אך מתקבלות לאירוע, זוכות לשדרוג במחירן. באוקשן שנערך ביום שלפני הקונקורס, נמכרה פורשה 959, חדשה יחסית, שנת 1988 ב-1.2 מיליון דולר, 971 למבורגיני מיורה P400 נמכרה ב- 2.05 מיליון דולר ואת סכום השיא גרפה 1959 פררי 250 GT קליפורניה ספיידר שנמכרה לזוכה המאושר עבור הסכום הפעוט: 16.5 מיליון דולר (מחיר הפתיחה היה 10 מיליון דולר!), מחיר מציאה ממש כי הקטלוג העריך את המחיר בין 18-20 מיליון דולר. הקהל שהגיע לאוקשן, מיהר לשלוף את הניידים שלהם ותיעדו את המעמד במצלמות הטלפון, משל היה מדובר בהופעה של ביונסה לפחות.

 

ובחזרה ליום התחרות. המכוניות שהעפילו לגמר, מוזמנות עם בעליהן להגיע לחזית הלודג' שם יושבים מאות אנשים על כיסאות מתקפלים ועל מחצלות הפרושות על הדשא. הנשים חבושות בכובעים גדולים ומרשימים, כמו אלו שילבשו למירוצי סוסים. הקהל מקבל את הזוכים במחיאות כפיים הנבלעות ברעש המנוע משנת 1920 המקרטע בעליה. חלק מהמכוניות זקוקות לדחיפה קלה וחלקן עושות את הדרך בקלילות על אף שהן כבר בנות 80 פלוס.

 

 

לבסוף, מכריז לנו על הזוכה הגדולה בתחרות, ה- Best of Show. לנצ'יה אסטורה קבריולט משנת 1936. המכונית היתה שייכת לזמר אריק קלפטון עליה אמר פעם: "הכיף הגדול ביותר שהיה לי מחוץ לבמה ולמיטה". היום היא שייכת לריצ'ארד מאטיי מאריזונה. כמו סיפורן של מכוניות קלאסיות רבות, גם היא נמצאה במצב מסכן ועלוב בשנות ה-60 על ידי מייקל סקוט. המכונית עברה שיחזור ונמכרה לאריק קלפטון, אשר מכר אותה ובהמשך רכש אותה מאטיי. לא בטוח בכמה היא נמכרה, אך מותר לנחש כי כשמאטיי יחליט למכור אותה, הוא יקבל החזר מאוד יפה על כספו. ככה זה כשאתה זוכה בתואר הכבוד של קונקורס ד'אלגנס.

 

 

ביום שני, שבו כל הקלאסיות הביתה, חלקן במשאיות, בטיסות ואוניות וחלקן הצליחו להגיע הביתה בכוחות עצמן. אנחנו שבנו להונדה חסרת החן שלנו ולמחרת הכנסנו אותה למוסך. הסטרטר הלך.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
היריד היוקרתי. השבוע בלוס אנג'לס
מומלצים