שתף קטע נבחר

חשבון המים שלכם עלול להתייקר

צרכנים רבים קיבלו לאחרונה מכתב מתאגיד המים ולפיו מספר הנפשות בדירה צפוי להתעדכן כלפי מטה בהתאם לרישום במשרד הפנים. הבעיה: בחלק מהמקרים הנתונים שגויים, ובינתיים תשלמו יותר

זהירות, חשבון המים שלכם עלול להתייקר. בעקבות החלטה של רשות המים, התאגידים בודקים מחדש כמה אנשים גרים בכל דירה, ואם לא תעברו טוב על החשבונות - אתם עלולים לגלות בקרוב שאתם משלמים הרבה יותר על המים שאתם צורכים. 

 

לאחרונה קיבלו צרכנים רבים הודעה שיש כוונה להקטין את מספר הנפשות בביתם, בטענה שזה מה שכתוב במשרד הפנים, ומי שלא יטפל בכך יצטרך לשלם מחיר יקר עבור צריכה מעבר לרף מסוים.

 

א' ממרכז הארץ סיפר: "לפני 4 שנים גיליתי שבתאגיד המים אנחנו רשומים כ־2 נפשות, למרות שאנחנו זוג ו־3 ילדים. במשך חצי שנה נאלצתי להגיע לתאגיד שלוש פעמים עד שהרישום שונה. כעת קיבלנו מהתאגיד מכתב שיש אצלנו 4 נפשות ולא 5. אני כבר לא יודע מה לעשות".

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

לפני מספר שנים שונתה השיטה בה מחושב תשלום המים שלנו, בין היתר במטרה לעודד חיסכון במים. כל משפחה זכאית לשלם על 3.5 קוב מים לנפש את המחיר הנמוך (התאגיד קבע מינימום של 2 נפשות בבית), ומעבר לכך משלמים מחיר גבוה יותר. עם כניסת הכללים הללו לתוקף התבקשו כל הצרכנים לעדכן את תאגידי המים בדבר מספר הנפשות שבביתם כדי לשלם בהתאם למספר זה.

 

בשבועות האחרונים החלו מאות אלפי בתי אב בישראל לקבל מכתבים לפיהם בוצעה התאמה אוטומטית לקבצי המידע של מרשם האוכלוסין, וכי עליהם לבדוק שהרישום החדש מתאים למה שקיים בביתם. רבים הופתעו לגלות כי למרות שרשמו את כל ילדיהם במשרד הפנים בכתובתם, הם קיבלו מהתאגידים דיווח על מספר קטן יותר של נפשות שמתגורר כביכול בבית. המשמעות: אם לא יעדכנו את התאגיד בטעות שנעשתה, הם עלולים לשלם הרבה יותר כסף ללא סיבה.

 

העדכון נעשה בהוראת רשות המים, שביקשה למנוע דיווחים לא נכונים לתאגידים, אלא שהוא גורר בעיות רבות. באחד התאגידים איתם שוחחנו מאשרים שיש בעיות רבות בנתונים של מרשם האוכלוסין. לדבריהם, לעתים יש טעויות ברישום, בעיות עם הצלבות של מספרי הבתים בין התאגיד למרשם האוכלוסין, ועוד.

 

מי שעוד עלולים למצוא עצמם בבעיה הם מי שחתמו על הוראות קבע. רבים מהם לא פותחים את המכתבים מתאגידי המים, או שלא מעיינים בהם לעומק, והם עלולים לפספס את ההודעה על שינוי במספר הנפשות. התאגידים אמורים לאפשר לנו שתי תקופות חשבון לעדכון הפרטים אם הם מקטינים את מספר הנפשות בבית.

 

מרשות המים נמסר: "מדובר על פישוט והרחבה של שיטת הדיווח ולא בשינוי. הצרכן עדיין יכול לעדכן את נתוניו ידנית ולקבל את הכמות המוכרת בכל מקום בו הוא מתגורר. המטרה היא ליצור קשר בזמן אמת בין נתוני מרשם האוכלוסין לבין נתוני ספק המים, כדי לאפשר הקצאת כמות מוכרת והטבה בתעריפי המים לזכאים באופן נוח ופשוט יותר.

 

"לעתים יש אי־התאמה בין נתוני מרשם האוכלוסין לתאגיד, ולכן התהליך דורש במקרים מסוימים בקשת מידע מהצרכנים לצורך יישור נתונים ראשוני מול מרשם האוכלוסין. בכל מקרה של הפחתה במספר הנפשות הרשומות, זו תתבצע בחשבון המים רק בסוף תקופת החיוב השנייה (אחרי כ־4 חודשים) שאחרי מועד שליחת ההודעה".

 

הידיעה פורסמה הבוקר במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים