שתף קטע נבחר

אותר הרוג נוסף באתר קריסת החניון

כוחות פיקוד העורף הצליחו לאתר הרוג נוסף בחניון שקרס ברמת החייל בתל אביב, אך טרם חילצו את הגופה. בכך עלה לארבעה מניין ההרוגים באסון ברמת החייל בתל אביב. כוחות פיקוד העורף ממשיכים במאמצים להגיע לשני נעדרים נוספים באתר

 

 

 

פועלים באתר קריסת החניון (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
פועלים באתר קריסת החניון(צילום: ירון ברנר)

 

כוחות פיקוד העורף איתרו הבוקר (יום ו') את גופת ההרוג הרביעי באסון קריסת החניון ברמת החייל בתל אביב. הכוחות פועלים לחילוץ הגופה. מאמצי חילוץ נעשים בחלקים מסוימים בחניון, שבהם מעריכים שהלכודים נמצאים. יש סימנים לגבי מיקום הרוג נוסף, אך הוא טרם אותר.

 

עד כה פורסמו שמות שלושה הרוגים:

אולג יעקובוב, בן 60 מתל אביב

עאהד רימאווי, בן 34 מבית רימא

דניס דיאצ'נקו, בן 28 מאוקראינה

 

החניון שקרס ברמת החייל (צילום: דנה קופל) (צילום: דנה קופל)
החניון שקרס ברמת החייל(צילום: דנה קופל)


 (צילום: יובל חן) (צילום: יובל חן)
(צילום: יובל חן)

 (צילום: ריאן) (צילום: ריאן)
(צילום: ריאן)

חילוץ גופות מזירת האסון  (צילום: דנה קופל) (צילום: דנה קופל)
חילוץ גופות מזירת האסון (צילום: דנה קופל)
 

החניון ברמת החייל קרס ביום שני בבוקר ברחוב הברזל ברמת החייל בתל אביב. בתחילה אותרו שני הרוגים במקום. בהמשך אותרה גופה נוספת. 23 נפצעו באירוע, וכוחות המשטרה ופיקוד העורף החלו בחיפושים אחר נעדרים מתחת להריסות. הכוחות פעלו יום ולילה בעזרת זרקורים, גנרטורים ואתים, במטרה לאתר את הנעדרים. ארבע שעות אחרי ההתמוטטות שוחחו המחלצים עם שניים מהלכודים בסלולר ושמעו צעקות, אבל לאחר מכן הקשר עמם אבד.  

 

באתר הבנייה, שמוקם על ידי החברות אפריקה ישראל ודניה סיבוס, התבצעו עבודות עבור חניון שנבנה עבור חברת אחוזת חוף, חברה בת של עיריית תל אביב-יפו. לפי אתר העירייה, החניון אמור היה להבינות בארבעה מפלסים בשטח של כ-17 אלף מ"ר. הפרויקט החל בנובמבר 2014 וכי הוא היה אמור להסתיים בתחילת 2017. 

 

החניון שקרס - ידיעות נוספות:

קריסת החניון: "צלצול השכמה לענף הבנייה"

דניה סיבוס: תאונות עבודה וחקירות באזהרה

באה עם פתק לזירת ההרס: "אחי לא עונה לטלפון"

 

עובדים בקום דיווחו על כשלים בשטח: מיכה לוין, מנהל עבודה באתר הבנייה, סיפר על "מכשיר שניקה את הרצפה, וכל פעם שעבר לידנו הרגשנו את האדמה קצת רועדת. זה היה נראה לא טוב. גם אמרתי למנהל פרויקטים שלי שמרגיש קצת לא בריא איך זה רועד. לא עברה שעה וכל הבניין קרס מהאמצע".  

 

 

מחברת אפריקה ישראל נמסר כי "החברה בוחנת את הסיבות לקריסה וכן את תוצאותיה והשלכותיה". מדוברות חברת דניה סיבוס, זרוע הביצוע של אפריקה ישראל המשמשת כחברה המבצעת של החניון, נמסרה הודעה דומה.  

 

יורם לוי, דובר כבאות ארצית, עדכן באותה עת כי "יש אנשים שקבורים מתחת לחול, הקפצנו את כל הצוותים האפשריים, יותר מ-60 לוחמי אש הגיעו למקום. התחלנו בעבודה ידנית. ביקשנו עזרה של פיקוד העורף". סגן מפקד מחוז דן בשירותי הכבאות, יואב גדסי, אמר כי "זו עבודה סיזיפית, להיכנס בתוך מחילות אוויר קטנות שנשארו. עבודה מאוד מסוכנת, תוך כדי נפילת קורות שכבר קרס, תוך כדי חילוץ של לכודים. זה אתר עם מסת בטון אדירה, 17 אלף מטר מרובע של בטון שקרס".  

 

ארבעה ימים לאחר הקריסה, נותרו באתר כ-140 חיילי פיקוד העורף מיחידת החילוץ הארצית במילואים ומגדוד תבור הסדיר, אף שהסיכויים למצוא נעדרים נוספים בחיים הפכו קלושים עד אפסיים. כ-300 טונות שפוכת (תערובת של חול, ברזלים ובטון) פונו עד כה מהאתר בסיוע של מנופים ודחפורים, וההערכה היא שמאות טונות נוספות נותרו בקומה מינוס 4 של החניון החרב. לפי הערכת פיקוד העורף, לפני הקריסה היו באתר 700 טונות של בטון ו-500 טונות חול.

 

חיילי פיקוד העורף ימשיכו לפעול ללא הפסקה במשמרות מתחלפות כדי לרענן את הכוחות וסביב השעון גם בשישי ובשבת. ההערכה הראשונית של קציני הפיקוד אחרי היוודע האסון, שלפיה גודל אתר ההרס יהיה לרועץ ויחייב עבודה של כמה יממות, התממשה באופן מלא.

 

 

הקושי הגדול של המחלצים נובע מהעובדה שלא מדובר בבניין שהתמוטט או שחלקו קרס, אלא במבנה תת-קרקעי רחב ידיים, שארבעת משטחי הבטון העבים שהפרידו בין הקומות, וכן חלק מהעמודים שהיו אמורים להחזיק אותן, קרסו אחד לתוך השני. בנוסף, הרצפה של הקומה העליונה, קומת אפס, נשאה טונות רבות של חול, מה שהקטין את האפשרות לכיסי אוויר ו"העלים" יותר ממחצית מקומה מינוס ארבע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים