שתף קטע נבחר

"צריך להוליך את חברת איציק אברהם לפירוק"

המפרק הזמני של חברת בתי הספר לנהיגה שקרסה הגיש את הדו"ח הראשון לבית המשפט המחוזי בנצרת. "החברה אינה פעילה, היא חדלת פירעון", קובע המפרק עו"ד איתי פרימן. הבעלים עזב את הארץ ביוני ולא התייצב לחקירה. דיון ראשון בהליך הפירוק נקבע לנובמבר

"חברת איציק אברהם אינה פעילה, היא חדלת פירעון ואין אלא להוליכה לפירוק". כך קובע המפרק הזמני של רשת בתי הספר לנהיגה איציק אברהם בדו"ח ראשון שהגיש לבית המשפט המחוזי בנצרת, בעוד הבעלים עזב את הארץ לפני כשלושה חודשים, כך נודע ל-ynet.

 

מונה מפרק לבי"ס לנהיגה "איציק אברהם"

"עובדי איציק אברהם בוזזים כסף וציוד"

כזכור, כפי שפרסמנו לפני כחודשיים, שופט בית המשפט המחוזי בנצרת מינה את עו"ד איתי פריימן למפרק הזמני של חברת אם.בי.אס נהיגה בע"מ של איציק אברהם בעקבות בקשת הפירוק שהגישו 30 מעובדי החברה באמצעות עו"ד נדב מאיוסט.

 

תחילתה של הפרשה בחודש יוני, אז פורסם ב-ynet כי בית הספר לנהיגה קרס וכי תלמידים ששילמו כסף לחבילות שיעורים וטסטים לא זכו למענה ונתקלו בסניפים סגורים. בהמשך הגישו לבית המשפט חלק מעובדי הרשת בקשה דחופה למינוי מפרק זמני לבית הספר בטענה כי לא קיבלו משכורותיהם מאז אפריל, תוך הדגשת חששם מביזת ציוד החברה על ידי הנושים, ובהם עובדים אחרים שלא נכללו בבקשה.

 

מהדו"ח הראשון שהגיש פריימן לבית המשפט בתפקידו כמפרק הזמני של החברה, עולה כי ממידע שבידי כונס הנכסים הרשמי, איציק אברהם עזב את הארץ ביוני, כפי שפורסם ב-ynet בתחילת הפרשה. פריימן זימן אותו לחקירה, אך זה לא התייצב.

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

"כלי הרכב במצב מכני ירוד"

עוד מעלה הדו"ח כי למרות שבמשרד הרישוי רשומים בבעלות בית הספר 110 כלי רכב, מהם 70 על שם בעל החברה, איציק אברהם, ו-40 על שם החברה, הרי שבבירור שערך פריימן מול קצינת הרכב של בית הספר, נמצא כי בפועל רק 58 כלי רכב נותרו שמישים ואף הם במצב מכני ירוד.

פריימן אסף מידע בדבר רכבי החברה ממנהלי החברה ומקצינת הרכב והתקשר עם חברת האיתור הלווייני "סקיילוק" שתסייע באיתורם. עד מועד הגשת הדו"ח תפס פריימן 43 כלי רכב. הוא איתר כלי רכב נוספים שנמצאו במצב "טוטאל לוס", באופן "שעלות תפיסתם תעלה על התמורה ממכירתם". בינתיים אושרה מכירתם של 13 כלי רכב.

 

בדו"ח מתאר פריימן את השתלשלות העניינים שהובילה לקריסת הרשת. חברת איציק אברהם החלה את דרכה ב-1996, אז פתח איציק אברהם עוסק מורשה לשמו במטרה לנהל בתי ספר ללימוד נהיגה. פעילות בית הספר הצליחה במרוצת השנים והרשת צברה מוניטין חיובי והתרחבה ל-14 סניפים ברחבי הארץ.

 

אלא שב-2014 נחשד אברהם בהשמטת דיווחים לרשויות המס בדבר הכנסותיו בין השנים 2007-2013 וכן ברכישת נכסי מקרקעין ורישומם על שם אחרים בין השנים 2010-2014. בעקבות חשדות אלה נפתחו נגדו הליכים פליליים, במסגרתם הוטלו עיקולים על כספים ונכסים של אברהם, שאמנם היו רשומים על שמו, אבל ברובם שימשו את החברה, מה שהוביל את החברה למחנק אשראי והיא החלה להתנהל על בסיס מזומנים.

 

בחברה היו רשומים, נכון ל-2016, 91 עובדים, וביוני השנה הפסיק בית הספר את פעילותו לאחר שנקלע לקשיים כלכליים. "חלק מהגורמים בחברה תולה את קריסתה הכלכלית בעיקולים שהוטלו על נכסיה משום ההליכים שנגד בעל המניות כאמור", נכתב בדו"ח, "וחלק אחר טוען כי מקור הקשיים בשביתת בוחני הנהיגה שהחלה בפברואר ונסתיימה במאי, בגינה לא ניתן היה להגיש את תלמידי בית הספר לבחינה המעשית באופן שהוביל לקיטון בהכנסות, צמצום מצבת העובדים ולבסוף לקריסה כלכלית".

 

אברהם הגיש לבית המשפט המחוזי בחיפה בקשה לצו כינוס לנכסיו והכרזתו פושט רגל ביולי – הליך שמתקיים במקביל להליך הפירוק בבית המשפט המחוזי בנצרת. בנק דיסקונט הגיש ביולי בקשת נושה לתת צו כינוס לנכסי אברהם ובית המשפט המחוזי בחיפה נעתר לבקשה זו בסוף אוגוסט.

 

בפני בית המשפט תלויה בקשת פריימן להורות לבא כוחו של אברהם בהליכים שניהלה נגדו רשות המסים להעביר לידיו ולחשבון נאמנות 1.7 מיליון שקל שמוחזקים בידיו בקשר עם הליכים אלה. נכון להיום צבורים בקופת הפירוק 109,400 שקל, שרובם התקבלו ממימוש כלי רכב שהיו בשימוש החברה וחלק קטן מהם התקבלו ממזומנים שנמצאו בקופות שבסניפי החברה. פריימן, שכאמור סיכם את הדו"ח שערך בטענה שחברת איציק אברהם חדל פירעון ושאין מנוס אלא להוליכה לפירוק, ציין שימשיך לפעול לאיתור ומימוש נכסי החברה ונכסיו של איציק אברהם. דיון בהליך הפירוק בבית המשפט המחוזי בנצרת נקבע לנובמבר.

מעו"ד פז גולדהורן, המייצג את איציק אברהם, לא נמסרה תגובה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הרצל יוסף
אילוסטרציה
צילום: הרצל יוסף
מומלצים