שתף קטע נבחר

כוכבות הכביש הישראלי ב-2017 יוצגו בפריז

איזה דגמים צפויים לבלוט בשוק הרכב הישראלי בשנה הקרובה? תערוכת הרכב של פריז הצפויה להפתח בתחילת אוקטובר, מעניקה לנו הצצה ראשונה. קבלו את הרשימה הנבחרת

תערוכת הרכב הבינלאומית של פריז, כמו אחותה בפרנקפורט החולקת עמה כבוד דו-שנתי, היא האחרונה בלוח השנה של תעשיית הרכב האירופאית. ככזו היא מעניקה במה ראויה ומכובדת לא רק לדגמי תצוגה עתידניים ועתירי טכנולוגיה או למכוניות ספורט אקזוטיות ואזוטריות מבחינה שיווקית, אלא בעיקר לדגמי ה"לחם וחמאה" של תעשיית הרכב, בקטגוריות מרכזיות באירופה וכמובן בישראל.

 

 

התערוכה צפויה לפתוח את שעריה לקהל בתחילת אוקטובר, בעוד כשבוע מהיום. קבלו בינתיים הצצה לדגמים החשובים ביותר עבורנו - אלה הצפויים להגיע לכביש הישראלי במהלך החודשים קרובים.

 

אודי Q5 - טיזרון

 

 

דור שני וחדש לרב המכר של קטגוריית הפנאי-פרמיום, והדגם הנמכר ביותר של אודי במשפחה הגדולה, יתבסס על פלטפורמת MLB (תצורת מנוע אורכית) בדומה ל-A4 החדשה, מה שיאפשר לו להשיל כ-100 ק"ג בהשוואה לקודמו. היצע המנועים העתידי כולל 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם 252 כ"ס (צפויה להיות הגרסה הפופולארית ביותר), 2.0 ליטר טורבו-דיזל עם 190 כ"ס ו-V6 טורבו-בנזין עם 354 כ"ס בגרסת SQ5 ספורטיבית. בעתיד צפויה להצטרף גרסה היברידית-נטענת. לישראל יגיע ה-Q5 החדש באמצע השנה הבאה.

 

הונדה סיוויק האצ'בק - אגרסיבית

 

הדור העשירי של סיוויק בגרסת האצ'בק מבוסס על פלטפורמה חדשה לגמרי, קשיחה וקלה מבעבר, המאפשרת צמיחה ניכרת בממדים - בין היתר עם בסיס גלגלים של 270 ס"מ, ארוך ב-10.5 ס"מ מהדור הקודם. הסיוויק תציע מנועי טורבו-בנזין מודרניים עם 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר (127 כ"ס) וארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר עם 180 כ"ס - בשידוך לתיבה אוטומטית-רציפה. לישראל תגיע הסיוויק באמצע 2017 בתצורת האצ'בק (מבריטניה), או סדאן (מטורקיה).

 

יונדאי i30 - מול אירופה

 

לדור השלישי של יונדאי i30 בסיס גלגלים זהה לדגם היוצא (265 ס"מ), אך המרכב הוקשח ב-22%, המיתלים וההגה כוילו מחדש והתוצאה אמורה לספק נוחות נסיעה והתנהגות כביש משופרות - לטענת היצרנית. יש צמד טורבו-בנזין חדשים; 3 צילנדרים בנפח 1.0 ליטר (120 כ"ס) עם תיבת 6 הילוכים ידנית ו-4 צילינדרים בנפח 1.4 ליטר (140 כ"ס) בשידוך לתיבה כפולת-מצמד עם 7 הילוכים. העיצוב החיצוני מודרני ומכובד מבעבר, ותא הנוסעים זוכה כעת למסך מגע גדול ("8). מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, זיהוי תמרורים, תאורה ובקרת שיוט אדפטיביות, לא יוצעו כנראה בגרסה שתנחת אצלנו בשנה הבאה. בנוסף תוצג גם גרסת "N" ספורטיבית עם מנוע 2.0 ליטר טורבו, כמתחרה לפולקסוואגן גולף GTI.

 

לנד רובר דיסקברי - מתעדן

 

הדור החמישי של לנד רובר דיסקברי נוטש את החזית הזוויתית לטובת מראה מעודכן, אווירודינמי ובעיקר רך יותר, בדומה לדיסקברי ספורט. כבסיס תשמש פלטפורמה מאלומיניום הצפויה לתרום להפחתת משקל מסיבית. גרסאות הבסיס יצוידו במנועי טורבו-בנזין וטורבו-דיזל בתצורת 4 צילינדרים ובנפח 2.0 ליטר. בישראל הוא ינחת בחודש מרץ 2017.

 

ניסאן מיקרה - מראה עיניים

 

הדור החמישי של ניסאן מיקרה מאמץ את קו העיצוב המוחצן של רכב התצוגה Sway, שחשפה היצרנית בתערוכת ז'נבה בשנה שעברה. ניסאן מקווה כי כך ניתן יהיה להתמודד מול מתחרות חזקות מאירופה. הדגם החדש יהווה גם בסיס לג'וק הבא, רב המכר של הקטגוריה באירופה ובישראל. בשונה מהמיקרה הנוכחית שמגיעה אלינו מהודו, הדגם החדש ירד מפס ייצור במפעל רנו שבפלינס, ממערב לפריז. הפרטים המלאים צפויים להיחשף בתערוכה. לישראל תגיע המיקרה החדשה במהלך שנה הבאה.

 

סוזוקי איגניס - גרסה לסלריו

 

שנה לאחר שנחשפה בתערוכת טוקיו תוצג האיגניס החדשה לראשונה לקהל אירופאי. הפעם היא ממוצבת כגרסת פנאי לסלריו, עם מרווח גחון גבוה ב-3.5 ס"מ (18 ס"מ) ובסיס גלגלים ארוך בסנטימטר (243.5 ס"מ). יחידת ההנעה מגיעה מהבאלנו - מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר המפיק 90 כ"ס, ומשודך לתיבת חמישה הילוכים ידנית או אוטומטית-רציפה. לישראל תגיע האיגניס בתחילת השנה.

 

פיז'ו 5008 - פנאי לכולם

 

פיז'ו 5008 עבר שינוי בדור החדש והשני במספר, ממיניוואן לרכב פנאי בתצורת שבעה מקומות ישיבה כמתחרה לסקודה קודיאק החדש, ניסאן X-טרייל ומיצובישי אאוטלנדר. הוא מבוסס על פלטפורמת EMP2 המודולארית, ומציע מידות גדולות מבעבר, בין היתר עם בסיס גלגלים נדיב של 284 ס"מ. עיצוב הפנים עודכן עם לוח מחוונים דיגיטאלי בגודל "12.3, קונסולה מרכזית הפונה לכיוון הנהג עם מסך מגע בגודל "8, ידית הילוכים בצורת ג'ויסטיק והגה שלוש צלעות קטן-קוטר.

 

היצע המנועים מגוון וכולל צמד מנועי טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר (שלושה צילינדרים) עם 130 כ"ס או 1.6 ליטר (ארבעה צילינדרים) עם 165 כ"ס, וצמד מנועי טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר עם 120 כ"ס ו-2.0 ליטר בשתי רמות הספק, 150 או 180 כ"ס. כל המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים אוטומטית. מערכות בטיחות מתקדמות כוללות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים והתראה על עצמים בשטחים מתים, כמו-גם על חוסר עירנות הנהג. לישראל יגיע ה-5008 בסוף הרבעון הראשון של 2017.

קיה ריו

הדור חדש לסופר-מיני הקוריאנית מציג עיצוב מודרני, תא נוסעים שמבטיח להיות איכותי יותר, וכולל גם מסך מגע מקורי עם צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto. מרחב הפנים צפוי לגדול עקב ממדים נדיבים מבעבר (בסיס גלגלים של 258 ס"מ). יש מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית במצבי חירום, אך לא ברור האם יהיו חלק ממפרט הגרסה הישראלית שתנחת כאן באמצע 2017. היצע המנועים יעבור בירושה מהדגם הקודם; 1.25 ליטר עם תיבת 5 הילוכים ידנית ו-1.4 ליטר עם תיבת ארבעה הילוכים (בלבד) אוטומטית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סיאט אטקה אקספיריאנס - תוצג בפריז
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים