שתף קטע נבחר

בקשת פירוק נגד חברת סמוקלס. לקוחות: "לא החזירו כסף למרות שלא נגמלנו מעישון"

החברה מעבירה סדנאות גמילה מעישון ומבטיחה להחזיר את הכסף אחרי 3 מפגשים, אם לא נגמלת. לקוחות טוענים שלאחרונה היא מתחמקת מהחזר כספי ושסדנאות בוטלו. אדם שאינו לקוח טוען שהחברה השתמשה בפרופיל שלו כדי לשבחה בפייסבוק. עו"ד החברה: "מחפשים משקיע בגלל קשיים תזרימיים". עובדת: "הגשנו בקשה לפירוק. הבעלים הוביל את המהלך"

החברה נעלמה, הלקוחות איבדו את הכסף? חברת סמוקלס "המרכז הארצי להפסקת עישון", של איתי סלע, שהוא גם הבעלים של חברת "הזנק להצלחה" הודיעה על כניסה להליך של פירוק, אחרי שלא שילמה משכורות לעובדיה בחודש האחרון. גם לקוחות החברה נותרו ללא מענה. סלע פתח ב-30 ביוני חברה נוספת - נטורל סאן בע"מ, המקושרת גם היא לסמוקלס.

 

לקוחות של החברה? כיתבו לנו >>

 

 

כבר זמן מה שלקוחות של החברה, שמכרה סדנאות לגמילה מעישון בשיטת אימון אישי מרוכז, מנסים להשיג אותה בטלפון, כדי שתספק להם סדנאות עליהן שילמו או שתשיב להם את כספם - אך כל מאמציהם לטענתם, היו לריק, משום שהחברה נעלמה. הודעות שהשאירו במוקד הודעות חיצוני לא נענו.

 

לדברי עובדת בסמוקלס, הבעלים הוא זה שהמליץ לעובדים להגיש בקשת פירוק נגד החברה. לקוחות שצרכו את שירותיה לא יכולים כרגע להוציא כספים מחברה בפירוק, כספים שלכאורה מגיעים להם לפי חוזה ולפי חוק. חלקם לא השלימו 3 סדנאות עד לגמילה, כמובטח בחוזה. אחרים מחכים להחזר כספי שהחברה מבטיחה למי שלא הצליח להיגמל באמצעותה.

 

סמס שנשלח ללקוחות ולנרשמים חדשים ()
סמס שנשלח ללקוחות ולנרשמים חדשים

 

מחפשים משקיע כדי "להעביר את הסדנאות"

השבוע הופיעה באתר האינטרנט של סמוקלס ההודעה הבאה: "פעילות החברה הופסקה לאחר הגשת בקשת פירוק כנגדה ע"י עובדיה. החברה במגעים עם משקיעים שונים בתקווה להמשיך ולתת מענה, בראש ובראשונה למזמיני הסדנאות ולעובדי החברה שבהם עיקר מעייניה".

 

הודעת סמס ברוח דומה נשלחה ללקוחות: "סדנת סמוקלס להפסקת עישון בוטלה בעקבות בקשת פירוק שהוגשה כנגד החברה. אנו עושים ימים כלילות על מנת להמשיך את פעילות החברה באמצעות משקיע ולהעביר את הסדנאות. אנו נעמוד אתכם בקשר. עמכם הסליחה". בהודעות לא נאמר דבר על החזר כספי.


צולם בסדנה של המרכז הארצי לגמילה מעישון - סמוקלס ()
צולם בסדנה של המרכז הארצי לגמילה מעישון - סמוקלס

  

רעות עברה 3 סדנאות, לא נגמלה, אך לא החזירו לה את כספה כמובטח

רעות טיאר, לקוחה, פנתה לפני שבוע בתלונה ל-ynet. היא נרשמה לסדנה שאמורה לגמול מעשנים מההרגל הממכר תוך 6 שעות. מי שלא נגמל - צריך להגיע לשתי סדנאות חיזוק בנוסף. אם גם אז לא נגמל - הכסף יוחזר לו במלואו, בטווח של 3 חודשים, כך הבטיחו בחברה. רק שכשאחרי 3 סדנאות, היא לא נגמלה מעישון וביקשה את הכסף חזרה, כמובטח, החברה התחמקה ממנה לטענתה.

 

"מי שמכרה לי את הסדנה אמרה לי שיש להם 90% הצלחה וכמובן מבטיחים שיחזירו את כל הכסף אם לא הפסקתי לעשן", סיפרה ל-ynet. "עברתי את סדנת הגמילה בחוצות המפרץ. לא נגמלתי. אם את רוצה החזר כספי, את חייבת להגיע לעוד שני מפגשים. הם קובעים את השעה והמיקום - בהרצליה - ואסור לך לאחר. הגעתי לסדנאות החיזוק, למרות שזה דרש ממני לבטל יום עבודה. במפגשים האלה הם מנסים להסביר לך למה לא הבנת את תכני הפגישה הראשונה. בכל מקרה, יש לי הוכחות שנכחתי בשלושת המפגשים מה שמקנה לי החזר כספי".

 

לטענתה, לא נגמלה כי "זה ממש לא דיבר אלי", סיפרה. "פשוט לא התחברתי. מדברים על איך התחלת לעשן ולמה להפסיק יהיה כל כך קל. נותנים כל מיני כלים קטנים להתמודדות, חזרה על משפטים, דמיון מודרך, המדריכים באמת מאוד אסרטיביים, בעלי כריזמה, זה לא היה סבל לשבת שם, זה לא היה נראה כמו הונאה. נראה שהמדריכים ממש רוצים שתיגמל מעישון, אבל עובדה שלא הפסקתי לעשן והיו שם עוד אנשים שלא הפסיקו לעשן".

 

אתר האינטרנט של החברה - בשבוע שעבר (צילום מסך מאתר החברה) (צילום מסך מאתר החברה)
אתר האינטרנט של החברה - בשבוע שעבר(צילום מסך מאתר החברה)

אתר האינטרנט של החברה - השבוע ()
אתר האינטרנט של החברה - השבוע

 

"השארתי הודעות ולא חזרו אלי. התחלתי להרגיש שמשהו לא בסדר"

בשלב זה, רעות מתקשרת לחברה ומודיעה שהיא עדיין מעשנת, לכן היא מבקשת החזר כספי. "לא רציתי עוד סדנאות כי כבר לא האמנתי בשיטה", היא טוענת.

 

"נציגת החברה אמרה לי למלא טופס להחזר כספי ותוך שבועיים אקבל בדואר צ'קים שיחזירו את התשלומים ששילמתי ועודי משלמת - למשך כל התקופה. כשהתקשרתי שוב, הנציגה אמרה שקיבלה את הטפסים ושאראה החזר תוך שבועיים. חיכיתי שבועיים, לא קרה כלום ולא דיברו איתי. התקשרתי לשאול מה קורה.

 

"כשמתקשרים לחברה, מגיעים בהתחלה למוקד הודעות חיצוני. כיוון שהמוקד לא קשור לחברה, אין לנציגות שם יכולת לעזור לך בשום דבר. השארתי הודעה אחת - לא חזרו אלי. השארתי שוב הודעה ושוב לא חזרו אלי. התחלתי להתקשר כל שעה ואין קול ואין עונה. התחלתי להרגיש שמשהו לא בסדר".

 

רעות שלחה הודעה לאחת המדריכות שכתבה לה שלא קיבלה משכורת, כי החברה בקשיים. "פתאום את מתחילה לחשוב על כל מיני דברים שלא ראית קודם", סיפרה.

 

"הסדנאות הן במקום שכור. הטלפונים תמיד מגיעים לחברה חיצונית. הגעתי לבעלים - הוא עושה את ההדרכה האחרונה לפני שאתה מקבל החזר כספי. התקשרתי אליו והוא חסם אותי שלחתי לו הודעות - הוא לא עונה לי רשמתי תגובות בעמוד הפייסבוק שלהם שיחזרו אלי - מחקו לי את התגובות. לפחות תנו לי הסבר. כלום. פניתי אפילו לבת הזוג שלו".

 

היא ניסתה להפסיק את התשלומים לחברת האשראי אך לשווא. לטענתה, "המדריכים ממליצים לא לקחת טלפונים של אנשים בקבוצה כדי שלא יורידו את המוטיבציה לאחרים. בכל זאת לקחתי טלפון של משתתפת אחת בקבוצה". דרך מספר הטלפון ששמרה הצליחה להגיע לאנשים נוספים שנפגעו.

 

רויטל: "הסדנה השנייה עברה וכולם עדיין מעשנים"

אחת הנפגעות היא רויטל בורנשטיין. היא וחבריה לקבוצה מחכים לסדנה נוספת או להחזר כספי, שכן לא נגמלו לטענתה, אך החברה כאמור: התפוגגה. "הייתי בסדנה הראשונה שלהם, שהתקיימה ב-2 בספטמבר", סיפרה ל-ynet. "הגענו לחדר ברחוב החרש 3 בהרצליה. התהליך היה מאוד לחוץ. הגעתי למקום, הייתי צריכה לשלם מיד. לא נתנו לנו לכתוב את שם החברה על הצ'קים, אמרו לנו ששמים חותמת. המזכירה אמרה לי שתראה לי אחרי כן את הצ'קים, אבל זה לא קרה. נכנסנו לתהליך של הגמילה - 6 שעות של חפירה - פסיכולוגיה בגרוש. מישהו החליט שהמציא גלגל ובא לשווקו הלאה.

 

"החוזה מותנה בהגעה פעם שלישית לסדנה, כשבין לבין, מקבלים הודעות סמס וסרטונים לעידוד. הגעתי לסדנה השנייה כעבור שבוע והמדריך כעס עלינו שהפסקנו לעשן ועדיין: הסדנה השנייה עברה וכולם עדיין מעשנים. התקשרנו וניסינו לברר מועד לסדנה השלישית. פה הם פשוט התאיידו. כולם נעלמו ולא ענו לטלפונים.

 

"אם לא נגמלים הם מתחייבים להחזר כספי מלא. אבל בשביל זה, אני צריכה לעבור סדנה שלישית. אין עונה. מגיעים למענה חיצוני שם אפשר להשאיר הודעות. יחזרו אלייך אבל לא חוזרים.

 

"בשלב הזה הפסקנו לקבל הודעות חיזוק. היתה לי שיחה עם סוכן המכירות שמכר לי את הסדנאות. הוא האדם היחיד שם שיש לי את מספר הנייד שלו. שאלתי אותו מה קורה והוא אמר: 'אהיה כן איתך, לא קיבלנו משכורות אז אנחנו שובתים'. הבנתי שיש פה תרמית. ביטלתי את הצ'ק. הם עוד לא פדו אותו. עדיף לי להתמודד איתם בבית המשפט. נתתי 4 צ'קים על סכום כולל של 2,980 שקל. 300 שקל דמי הרשמה בכרטיס אשראי והשאר בצ'קים".

 

 

איציק: "השתמשו בפייסבוק שלי כדי לשבח את סמוקלס, למרות שאני לא לקוח"

בפייסבוק אפשר למצוא תלונות של לקוחות נוספים. חלקם טוענים טענות דומות לאלו של רעות ורויטל. לקוח אחד טוען שהורידו לו את סכום רכישת הסדנאות בבת אחת, למרות שביקש לשלם בתשלומים. כשביקש לבטל את העסקה - נענה בהתחמקויות, כך לטענתו.

 

איציק, שאינו לקוח של החברה, טוען שהחברה השתמשה בשם שלו, בלי רשותו, עבור "פרסומת". הוא טוען שגילה שפרופיל הפייסבוק שלו "משבח" את החברה בעמוד הפייסבוק שלה. רעות פנתה אליו בעקבות אותן תשבוחות שהרעיף ואז הוא גילה את הזיוף, לטענתו. הוא אמר ל-ynet שבכוונתו לפנות לעו"ד. "מעולם לא עישנתי ומעולם לא השתתפתי בסדנה כזאת", אמר ל-ynet. השרשור נמחק מהעמוד והחברה השאירה רק את התשבוחת שלו.



איציק גילה שהפרופיל שלו "משבח" את סמוקלס, לכאורה בלי ידיעתו. ל-ynet אמר שמעולם לא עישן ולא השתתף בסדנה של סמוקלס ()
איציק גילה שהפרופיל שלו "משבח" את סמוקלס, לכאורה בלי ידיעתו. ל-ynet אמר שמעולם לא עישן ולא השתתף בסדנה של סמוקלס
 

 

עובדת החברה: "איתי אדם מדהים ומשכמו ומעלה"

פנינו גם לכנרת טריפון, עובדת בחברה שנשארה מאוד נאמנה לה, למרות שלא קיבלה משכורת. "הם נקלעו לקשיים כלכליים מאוד גדולים ועכשיו מנסים לפתור את כל הבעיות", אמרה ל-ynet.

 

"זה לא שהלינו שכר. ברגע שהבינו שנקלעו לקשיים פנו אלינו ואמרו שמנסים לפתור את זה בצורה הטובה ביותר. איתי בצורות אישיות גדולות מאוד. זה עניין מורכב. הוא ניתק את הטלפון כי הוא במצב מאוד קשה והוא מנסה לפתור את זה. לי אין טענות אליו, אפילו לא הקטנה ביותר למרות שלא קיבלתי את המשכורת האחרונה שלי, כי אני יודעת שהוא עושה הכל כדי לנסות לפתור את זה. הוא גם מדהים ומשכמו ומעלה וגם אכפתי ודואג ואין לי מלה רעה להגיד עליו. הוא בחור בן 25 הוא מתמודד עם משהו לא אנושי. מבחינת העובדים והלקוחות הוא מנסה לטפל בהכל. אני לא יכולה לדבר בשמו אבל הוא אדם אכפתי, אני בת 52 עבדתי בכל כך הרבה מקומות עם כל כך הרבה בוסים לא נתקלתי בחיים בבן אדם כזה".

 

כמה שנים עבדת שם?

"שנה בסך הכל, שנה מופלאה, מתנה גדולה. זה הרס בשבילי, כי אני חושבת שזו היתה חברה עם שיטה נהדרת וכמו הרבה פעמים אולי היה שם ניהול כושל. חס ושלום זו לא הונאה וגניבה".

 

טבעי שכך חושבים לקוחות שמי שחייב להם כסף - לא עונה לטלפונים

"אם הייתי לקוח, הייתי מרגישה אותו דבר, בטח אם אף אחד לא היה מדבר איתי. גם מבחינתנו הכל קרה מהרגע להרגע, זו היתה מכה קשה לכל הנוגעים בדבר".

 

העובדים התאגדו?

"כן לקחנו עו"ד, שמטפל בעניינינו והגיש בקשת פירוק. דרך אגב, איתי הוא זה שהוביל את המהלך הזה כדי להגן עלינו. כל העובדים באותה סירה: 3 מדריכים ועוד שתי עובדות בשירות הלקוחות ויש כנראה עוד כמה עובדים שאני פחות מכירה. הוא אדם נהדר והוא הפסיד המון".

 

עובד נוסף בחברה אמר ל-ynet: "אף אחד מהעובדים לא קיבל משכורות, אף אחד מהעובדים לא רשאי להיכנס לחברה כדי לקבל הסבר. משרדי המכירה בהם עבדתי ממוקמים בראשל"צ. אני עובד יחסית חדש שם. יש שם בחור שאחראי עלינו בשם גיא שהוא אמור היה להעביר לנו משכורות. סחבת תירוצים. המנהלות שלנו יזמו את השביתה ומשם זה התגלגל. מתחילת החודש לא עבדנו ופנינו לעו"ד. מדובר בכ-50 עובדים ויש קבוצה שלמה שלא הפסיקה לעשן ומחכה לכסף שלה. 

 

תגובת סמוקלס

עו"ד אביחי ורדי מסר בשם סמוקלס: "החברה נקלעה לקשיים תזרימיים בעקבות כך הוגשה לאחרונה בקשת פירוק כנגד החברה. נעשים מאמצים לאיתור משקיע בכדי לתת פיתרון לעובדי החברה ולקוחותיה".

 

לשאלה האם איתי הוא זה שביקש מהעובדים להגיש בקשת פירוק ולחשש שהצרכנים הם האחרונים ברשימת הנושים השיב: "אני לא חושב שיש פה קנוניה. דבר מקובל הוא שהעובדים נמצאים בחשש לגבי עתידם מבקשים בקשת פירוק. הכוונה לאתר משקיע, היא במטרה לפתור את בעיית הצרכנים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים