שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    זוכרים את דיזלגייט? גם 1,400 בעלי מניות לא שוכחים

    קונצרן הרכב הגרמני ממשיך להתמודד עם מספר הולך וגדל של תביעות, בין היתר 1,400 משקיעים שאיבדו הון בעקבות צניחת המניה. וגם, אודי מסתמנת כאשמה העיקרית

    הצרות של פולקסווגן בפרשת דיזלגייט - 1,400 בעלי מניות רוצים פיצוי. קונצרן הרכב פולקסווגן יכול היה למנוע את הצלילה בערך המניה בחודש ספטמבר 2015, אילו היה מתנהל באופן חוקי. אך לא עשה כך, ולכן הוא אחראי להפסדים כבדים למשקיעים. כך לפחות טוענים בבית המשפט כ-1,400 משקיעים גדולים וקטנים, שהחזיקו במניות הקונצרן הגרמני לפני חשיפת פרשת דיזלגייט. בין התובעים: קבוצת משקיעים פרטיים מבלגיה שהתאגדה לפני ימים אחדים, הממשל האמריקאי, קרנות פנסיה הולנדיות ואחרות. סך התביעה לפיצוי עומד על 8.2 מיליארד יורו, כ-35 מיליארד שקלים.

     

    מנועי TDI - מזוהמים יותר מדי ()
    מנועי TDI - מזוהמים יותר מדי

     

    לזכות התובעים יש לציין כי אין ספק באשר למעורבותה הישירה ואחריותה של פולקסווגן בפרשה. היצרנית הודתה כי התקינה תוכנת הטעיית בדיקות זיהום אוויר בלמעלה מ-11 מיליון כלי רכב מתוצרתה ברחבי העולם (כולל ישראל), ומנהלת מספר מערכות משפטיות שמטרתן לצמצם את הנזק הכספי. במקרה של ארה"ב לפחות - לאפשר את שיווק מכוניותיה בעתיד.

     

    מאידך, כלל לא ברור כיצד יצליחו התובעים להוכיח כמה הפסידו בדיוק, מה עשוי היה להיות ערכה של מניית הקונצרן אילו לא הייתה מתגלה הפרשה ועוד. בכל מקרה, ההליך המשפטי בענין צפוי להמשך זמן רב, אלא אם יחליטו בפולקסווגן לפצות באופן כלשהו את המשקיעים בהליך פשרה.

     

    ואפרופו פולקסווגן, כעת עולה שמה של אודי כאחראית  ישירה לפרשה שמטלטלת את עולם הרכב בשנה האחרונה. העיתון זודוייטשה צייטונג המקושר, שעל שמו כבר מספר חשיפות בפרשה, טוען כי סטפן קנירש, המהנדס הראשי של מותג אודי שנמצא בתפקידו רק מספר חודשים, הושעה באופן מיידי מתפקידו עקב חשד למעורבות אישית בשערוריה. יש להזכיר כי קודמו של קנירש נאלץ לעזוב את תפקידו מאותה סיבה.

     

    לפי תחקיר שפרסם העיתון, מסמכים שונים ובעיקר תכתובות דואר אלקטרוני שנאספו ממשרדים וממחשבים אישיים שונים, מעידים כי הנהלת אודי היא זו שדחפה להתקנת התוכנה, שכן לדברי מהנדסיה הבכירים, פולקסווגן חייבת לעשות בה שימוש כדי לעמוד בתקנות זיהום האוויר האמריקאיות, מבלי להשקיע הון עתק בפיתוח מנועים. עד עתה הוסטו מתפקידם מספר בכירים בקונצרן, כולל היו"ר מרטין וינטרקורן.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים