שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    לנד רובר חושפת דיסקברי חדש - עם הפנים לכביש

    רכב הפנאי המיתולוגי משנה את פניו לחלוטין, תרתי משמע. הדור החמישי שמוצג בתערוכת פריז מעודן יותר למראה ולראשונה בהיסטוריה, כולל גרסת כביש טהורה, ללא הילוך כוח

    לנד רובר דיסקברי החדש - מרוכך, עדין, קל ומודרני מבעבר. לפני 27 שנים, ו-1.2 מיליון יחידות, עלה לראשונה על הכביש הציבורי לנד רובר דיסקברי, דגם שעתיד להפוך לאחד מרכבי הפנאי-שטח האהובים, המוערכים והנמכרים מסביב לעולם. עם מבנה קובייתי אופייני, יכולות שטח אדירות וחלל נוסעים מרווח ונוח במיוחד. מחר (ה') ייחשף לאלפי עיתונאים המסקרים את תערוכת פריז, הדור החמישי לדיסקברי והראשון של לנד רובר תחת הנהלת בעלת הבית טאטא ההודית, המהווה לא פחות ממהפיכה ויזואלית וטכנולוגית.

     

    לנד רובר דיסקברי חדש - לא מה שהכרתם 

     

    לנד רובר דיסקברי חדש - תמונה ופרטים ראשונים

     

    הדיסקברי דור-5 עוצב בהתאם לשפה העדכנית של המותג, המוכרת זה מכבר מהאווק והדיסקברי-ספורט העכשוויים, עם קווים מעוגלים יותר, חרטום אופייני למותג וירכתיים משתפלים מטה. קשה לזהות זאת מהתמונות, אך נראה כי קו החלונות הנמוך בדורות דיסקברי קודמים, זה שהעניק לחלל הנוסעים שלו את הראות המצוינת והתחושה הייחודית, פינה מקום לטובת משטחי חלון צרים יותר המסייעים למראה אגרסיבי.

     

     

    הדיסקברי החדש גדול בכל מימד, וקל באופן כמעט-סנסציוני מקודמו. עקב שימוש נרחב באלומיניום, חסכו אנשי לנד רובר לא פחות מחצי טון ממשקל גרסאות הרכב השונות, השוקלות כעת בין 2.1 טון ל-2.2. פערי המשקל אמורים לסייע לעבירות בשטח, אך בעיקר להתנהגות ובטיחות בכביש.

     

     

    הדיסקברי החדש ארוך בלא פחות מ-14 ס"מ מקודמו (497 ס"מ), רחב ממנו ב-6.5 ס"מ (207 ס"מ עם מראות מקופלות) וגבוה כמותו (184 ס"מ). בסיס הגלגלים ארוך ב-4 ס"מ (292 ס"מ), ונפח תא המטען משתנה בהתאם למספר המושבים. בתצורת שבעה מושבים נותר חלל זעיר של 258 ליטר למטען, בדומה למכונית סופר-מיני. עם שני המושבים האחוריים מקופלים נותרים כ-1,200 ליטר של נפח להטענה, וכפליים מכך במקרה בו כל המושבים מקופלים למעט השניים הקדמיים.

     

     

    לנד רובר חושפת עם ההשקה ארבע גרסאות בסיס. הפשוטה שבהן - והראשונה בהיסטוריה של הדיסקברי ללא הילוך כוח - היא TD4 עם מנוע טורבו-דיזל ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, הספק מרבי של 180 כ"ס ו-43 קג"מ של מומנט. השנייה היא ה-SD4, גם היא עם מנוע טורבו-דיזל בעל ארבעה צילינדרים ובנפח 2.0 ליטר, אך עם הספק מרבי של 240 כ"ס ומומנט מרבי של 50 קג"מ.

     

     

    הטורבו-דיזל החזקה מכולן היא ה-TDV6, עם מנוע 3.0 ליטר ושישה צילינדרים בתצורת V, הספק מרבי של 258 כ"ס ומומנט מרבי של 60 קג"מ. הגרסה הבכירה תהיה ה-Si6, בנזין 3.0 ליטר עם שישה צילינדרים בתצורת V והספק מרבי של 340 כ"ס, עם 45 קג"מ. כל המנועים משודכים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית של ZF, כולן עם יחס רגיל ונמוך, למעט הגרסה הבסיסית.

     

     

    לנד רובר מציעה לדיסקברי על גרסאותיו מספר חישוקים, בין "19 ל-"22, עם צמיגים בגדלים שונים. החל מ-235-65-19 בסיסי, ועד 285-45-22 ענק. תהיה כמובן אפשרות למתלי אוויר או ברזל, ורשימה ארוכה מאד של אופציות שונות, כרגיל בלנד רובר.

     

     


    פורסם לראשונה 28/09/2016 21:33

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים