שתף קטע נבחר

נבחרת רוכבי אופנועי השטח של ישראל מזנקת לאתגר

בשבוע הבא יוזנקו שמונה רוכבים ישראלים לאחד ממרוצי אופנועי השטח הקשים בעולם - הסיקס דייז. רגע לפני שעלו על המטוס לספרד נפגשנו איתם כדי לשמוע על המירוץ הייחודי, ההכנות והציפיות

שמונה רוכבים ישראלים יתייצבו בשבוע הבא לקו הזינוק של מירוץ אופנועי השטח "סיקס דייז" בנבארה, בצפון ספרד. מדובר באירוע הוותיק ביותר בסבב תחרויות אופנועי השטח (אנדורו) שנערך לראשונה עוד ב-1913, המושך אליו את מיטב רוכבי השטח מכל העולם. כ-700 רוכבים יתייצבו השנה על קו הזינוק. 

 

 

כדאי לציין כי בשנים האחרונות, ובעיקר עקב מיעוט המירוצים בארץ, הפך הסיקס דייז לפופולארי. בשנת 2000 נרשמה השתתפות ראשונה של צוותים "כחול-לבן" במירוץ, ומאז השתתף צוות ישראלי ב-10 תחרויות. הפעם מדובר במשלחת מהגדולות שיצאה אי פעם למירוץ בינלאומי. הצעיר מהשמונה בן 16, המבוגר מכולם בן 35, וביחד הם אחראים לכמאה שנות ניסיון ברכיבה על אופנועי שטח בליגות המירוצים המקומיות. עם זאת, רק לחלקם ניסיון במרוצי שטח בינלאומיים.


 
 (צילום: ניר עמוס) (צילום: ניר עמוס)
(צילום: ניר עמוס)

 

במהלך שישה ימים יגמאו השמונה בין 100 ל-300 ק"מ ביום, ו-1,315 ק"מ בסך הכל. תוואי השטח צפוי להיות קשה כתמיד, עם שבילי יערות צרים ומכשולים כמו סלעים, מעברי נחלים עליות דרדרת ועוד. מסלול כל יום מורכב מקטעי דירוג תחרותיים ומדודים בזמן, וקטעי קישור עם זמן-גג המחבר ביניהם.

 

הרוכבים יצוותו לקטגוריות שנות בהתאם לנפחי מנוע האופנועים C1 (עד 250 סמ"ק) C2 (בין 250 ל-450 סמ"ק) ו-C3 (מעל 450 סמ"ק). מלבד הקושי של הרכיבה עצמה נוסף גם הצורך בטיפול מכאני באופנוע בסוף כל יום. על-מנת לייצר תנאים שווים עד כמה שניתן בין מתחרים מקצועיים לחובבים, אסור להיעזר במכונאים מקצועיים בדומה למקובל במרוצים אחרים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניר עמוס
המשלחת הישראלית למירוץ סיקס דייז
צילום: ניר עמוס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים