שתף קטע נבחר

על המסלול עם רנו

מיד לאחר תערוכת הרכב הבינלאומית בפריז, המשכנו למסלול ניסוי בקרבת עיר האורות כדי להתרשם ממספר דגמי רנו. קבלו דיווח

בצמוד להשקת רנו טווינגו המיועדת להגיע ארצה בקרוב, הוזמנו להתרשם ממגוון דגמי רנו עדכניים על מסלול ניסוי בפאתי פריז, סביבה סטרילית ותובענית המאפשרת התרשמות ייחודית, שונה לחלוטין מהכביש הציבורי. מרבית הדגמים בהם נהגנו לא יגיעו אמנם לישראל, אך החוויה הייתה בכל זאת מאלפת.


קליאו RS

הדור הרביעי של הביצועיסטית הקטנה עבר מתיחת פנים קלה שמסתכמת בתאורת לד בצורת שלושה מרובעים בקצה הפגוש הקדמי. חידוש נוסף הוא גרסת "טרופי" קיצונית שנבדלת בכוח מנוע משודרג (220 כ"ס, 20+) ממנוע 1.6 ליטר מוגדש, המאפשרים קיצוץ של עשירית שניה בזינוק ל-100 קמ"ש (6.6 שניות). עוד שינויים הם במיתלים קשיחים יותר (15% מלפנים, 20% מאחור) המנמיכים את המרכב (20 מ"מ מלפנים, 10 מ"מ מאחור). כאופציה היא מציעה גם מערכת פליטה ליברלית יותר.

 

לצערנו, גרסה זו לא הייתה זמינה לנהיגה, וכנראה גם לא תגיע לישראל. הקליאו RS הרגילה, שצפויה לנחות כאן בתחילת שנה הבאה לאחר העדכון, היא עדיין אחד הדגמים השימושיים בקטגוריית הסופר-מיני, בזכות תצורת 5 דלתות ותיבת 6 הילוכים כפולת-מצמד. מצער לגלות שגם לאחר מתיחת הפנים היא לא תחזיר לעצמה את כתר "המהנה ביותר בקטגוריה" בו זכו דורות קודמים.

 

למרות שהיא מהירה על המסלול, אין לה את אותו חיבור לנהג של קודמתה. ההבדל בין הקודמת לנוכחית מזכיר לי את ההבדל בין חולצת T מוכרת ואהובה לחולצת כפתורים נוקשה.

 

טאליסמן

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

ספינת הדגל של רנו והיורשת של הלגונה הנשכחת, היא התשובה הצרפתית לפולקסוואגן פאסאט, והיא מיועדת בעיקר לשוק המקומי הפטריוטי. העיצוב החיצוני שלה מרשים ומקנה לה נוכחות ברורה בהשוואה למתחרות, בעיקר תודות ליחידות תאורה קדמיות משולבות לד בצורת C. בפנים יש מסך מגע ענק ותא הנוסעים מציע איכות חומרים גבוהה, שילוב צבעים נאה ואופציה למערכת שמע איכותית.

 

הטאליסמן מוצעת עם מנועי טורבו-בנזין ודיזל בנפח 1.6 ליטר ובהספקים שנעים בין 130 ל-200 כ"ס, בשידוך לתיבות כפולות-מצמד עם 6 או 7 יחסי העברה. יש לה איכויות נסיעה טובות עם יציבות כיוונית גבוהה ובידוד רעשים מרשים.

 

כן חסרה נוחות הנסיעה המפורסמת של רנו. קודמתה למשל, הייתה אחת הנוחות בקטגוריה. יתכן והטאליסמן תנחת בישראל, אם קרסו היבואנית תצליח לתמחר את גרסת הדיזל מול גרסאות הבנזין של המתחרות, ולייצר בכך יתרון דומה לזה של הפלואנס.

 

מגאן GT

 

הדור החדש של המגאן צפוי לנחות בישראל בתחילת שנה הבאה. ובינתיים לפחות, עד השקת ה-RS, גרסת ה-GT היא הדגם החזק בהיצע עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 והספק מרבי של 205 כ"ס, או טורבו-דיזל עם 165 כ"ס בשידוך לתיבת הילוכים כפולת-מצמד עם 7 ו-6 יחסים בהתאמה. לגרסת GT יש מערכת היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים, הפונים במהירות של עד 60 קמ"ש (או 80 קמ"ש במצב ספורט) בזווית הפוכה של 2.7 מעלות לקדמיים, ובכך מקטינים את רדיוס הפניה ומחדדים את התגובה. במהירות גבוהה יותר הם פונים במקביל לגלגלים הקדמיים - בזווית של מעלה - ומשפרים בכך את היציבות הכיוונית.

 

בניסוי כלים על מסלול סלאלום, התוצאה לא פחות ממרשימה, בעיקר בהשוואה למגאן ללא המערכת. בסלאלום צפוף היא מאפשרת הרבה פחות הפניה של גלגל ההגה, בעוד בסלאלום מהיר היא נותרת אדישה לניסיונות פרובוקטיביים להוציא אותה משלוותה. המגאן GT לא תגיע לישראל, אבל מערכת ההיגוי האחורי תוצע ככל הנראה בגרסת RS הספורטיבית של המגאן שתושק באמצע שנה הבאה, ותגיע אלינו לאחר מכן.

 

מגאן RS

מגאן RS האחרונה ירדה מפס הייצור לפני כחודש, והיחידה האחרונה נמכרה בישראל כבר לפני חצי שנה. קיבלנו הזדמנות נוספת להיפרד מאחת ממכוניות ההנעה הקדמית הטובות ביותר שיוצרו מעולם. מלבד מנוע 2.0 ליטר טורבו חזק במיוחד עם 275 כ"ס ותיבת 6 הילוכים ידנית מדויקת, יש למגאן מתלה קדמי מתוחכם הממזער את השפעת המומנט על ההיגוי, ויחד עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני מייצר מכונת נהיגה ייחודית.

 

כזו שלא רק מסוגלת לשבור עוד שיא מהירות בנורבורגרינג, אלה בעיקר גורמת הרבה מאוד הנאה לאוחז בהגה, עם הגה תקשורתי כמו שכבר "אסור" לייצר כניסה נמרצת וחדה לפניה וישבן שמוכן לסייע בהקטנת רדיוס לפי דרישה. כמו שכבר אסור לייצר בעולם ה-PC המודרני. נותר רק לקוות שהיורשת שלה, שתיראה אור באמצע 2017, תשמור טוב יותר על המורשת של רנו ספורט מאחותה הקטנה.

 

הכתב היה אורח חברת רנו

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים