שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מגה-ריקול בטיחותי בישראל: 48 אלף מכוניות טויוטה למוסך
    יבואנית טויוטה לישראל תזמין למוסך עוד 35 אלף מכוניות מדגם קורולה ו-13 אלף מדגם יאריס, להחלפת כרית האוויר המסוכנת של חברת טאקאטה. עד עתה נהרגו ברחבי העולם 16 בני אדם כתוצאה מהכשל בכריות

    ריקול בטיחותי ענק של טויוטה, מהגדולים שבוצעו בישראל. כ-48 אלף מכוניות ששיווקה בישראל יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, יוזמנו למוסכים המורשים. זאת כחלק מקריאה עולמית להחלפת כריות האוויר של ספקית האבזור טאקאטה ב-6 מיליון מכוניות נוספות. בסך הכל הזמינה טויוטה עד עתה למעלה מ-23 מיליון מכוניות בכל העולם להחלפת יחידת ניפוח כרית האוויר, עשרות אלפים מתוכן בישראל.

     

    איך עובדת כרית אוויר:

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    פרשת כריות האוויר של טאקאטה בישראל: 

    תוצאות החקירה: טויוטה תזמין 5,000 קורולות למוסך

    20,330 מאזדה למוסך לתיקון כריות האוויר

    קריאת תיקון ענקית: טויוטה מזמינה 12.5 אלף מכוניות למוסך

    קריאת ענק לתיקון - טויוטה, הונדה, ניסאן ומאזדה 

     

    • בקריאה הנוכחית לתיקון, שהורחבה היום (ד') על-ידי היצרנית, יוזמנו למוסכים בישראל המכוניות הבאות:

    34,769 מכוניות מדגם קורולה, אשר יוצרו בין חודש דצמבר 2006 ודצמבר 2009

    10,985 מכוניות מדגם יאריס אשר יוצרו בין חודש פברואר 2009 ומרץ 2011, כמו-גם בתקופה בין חודש ויולי 2011 ודצמבר 2014

    1,948 מכוניות מדגם יאריס היברידית, אשר יוצרו בין חודש אפריל 2012 ונובמבר 2014

     

     

    בסך הכל מוזמנות למוסכים המורשים של יוניון מוטורס 47,702 מכוניות מהדגמים המוזכרים. לדברי יוניון מוטורס, המכוניות מוזמנות למוסך "בשל החשש כי לחות שחדרה לאורך שנים לתוך יחידת הניפוח (אשר יוצרה על-ידי TAKATA), תפגום בפעולתה בעת הצורך במקרה תאונה".

     

    הטיפול בכלי הרכב המוזמנים צפוי להמשך בין שעה לשלוש שעות בהתאם לדגם, והודעה ללקוחות שיידרשו לבצע את הריקול תישלח בדואר, בהתאם לדרישות משרד התחבורה. ביוניון אומרים עוד כי בימים הקרובים ניתן יהיה לברר איזה כלי רכב יוזמנו למוסך באמצעות אזור הריקולים באתר היבואנית.

     

    יש להזכיר כי תקנות הרכב בישראל קובעות כי בעל הרכב לא יישא בכל הוצאה הקשורה לקריאה חוזרת לתיקון. עוד קובעת התקנה כי חובה לבצע את התיקון תוך שישה חודשים, וכי מי שלא יעשה זאת לא יורשה לחדש את רישיון הרכב או להעביר עליו בעלות.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    היסטוריה עגומה של תקלות

    יש להזכיר כי לאחרונה נערכה על-ידי משרד התחבורה בדיקה הנוגעת לכריות האוויר במכוניות מדגם קורולה, ובעקבותיה הודיעה היבואנית כי תזמין כ-5,000 מכוניות מדגם זה שיוצרו בין השנים 2002 ו-2003 להחלפת כרית האוויר מול הנהג.

     

    צוות הבדיקה שהוקם ביולי, קבע כי כרית האוויר שנפתחה במספר תאונות, פגעה בנהגים באופן לא מתוכנן. לפי צוות הבדיקה, באחת מסדרות הייצור של הכריות, בחלק מכלי הרכב, הייתה בעיה שחייבה החלפת כרית האוויר.

     

    פרשת כריות האוויר המסוכנות של טאקאטה חייבה במהלך השנים האחרונות 12 יצרניות רכב להודיע על קריאות ענק להחלפת כריות האוויר, אשר עקב חדירת לחות למנגנון הניפוח, עלולות להטיח חלקי מתכת בפני וגוף הנהג והנוסע בעת פתיחת הכרית בתאונה.

     

    עד עתה נהרגו לפי הערכות 16 בני אדם כתוצאה מהכשל בכריות, ומספר זה צפוי להיות גבוה יותר. סך כריות האוויר התקולות שסיפקה טאקאטה במשך השנים, עומד להערכת מומחים על כ-100 מיליון.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים