שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    בתל אביב הכי מסוכן להזדקן. באום אל פאחם הכי בטוח

    שיעור בני ה-65 ומעלה שנפגעים בתאונות דרכים בתל אביב הוא הגבוה בישראל וכפול מאשר בירושלים. העיר הכי בטוחה למבוגרים: אום אל פאחם

    ב-27 באוגוסט 2016 חצתה פאני פדידה ז"ל את הכביש בדרכה לביתה בשדרות ירושלים ביפו, כשנהג פגע בה וברח ממקום התאונה. היא נפצעה אנושות ומתה מאוחר יותר בבית החולים איכילוב. הנהג הפוגע, שככל הנראה נהג תחת השפעת אלכוהול, נתפס מספר שעות לאחר מכן. היא הייתה בת 77.

     

    קשישים על מעבר חציה - סכנה עירונית (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    קשישים על מעבר חציה - סכנה עירונית(צילום: shutterstock)

     

    אומרים שתל־אביב היא עיר הצעירים, לאור קצב החיים המהיר, המסיבות, בתי הקפה ואפשרויות הבילוי הרבות שמושכות צעירים רבים לחיות בעיר העברית הראשונה. רק שככל שהעיר דואגת לצעירים, היא כנראה שוכחת את בטיחות של האזרחים הוותיקים שחיים בה. מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה כי בתל־אביב נפגעים הכי הרבה קשישים בתאונות דרכים ביחס לאוכלוסייה, יותר מאשר בכל עיר ויישוב אחר בארץ. מהנתונים עולה כי בכל שנה נפגעים בממוצע 3.6 קשישים לאלף תושבים בתאונות דרכים.

     

    הבדיקה מתייחסת למספר הקשישים (בני 65 ומעלה) שנפגעו במהלך שלוש שנים (2013־2015) בערים, ביחס לכל אלף תושבים. מדובר בממוצע הנפגעים בכל שנה, לערים מעל 50 אלף תושבים. אחרי תל אביב ממוקמת העיר חדרה (2.7 קשישים שנפגעים לכל אלף תושבים), במקום השלישי נמצאת העיר אשקלון (2.5), לאחריה העיר חולון (2.4) ובני ברק, כפר סבא, פתח תקווה ורמת גן (2.3 קשישים שנפגעים לכל אלף תושבים) סוגרות את חמש הערים המסוכנות לקשישים.

     

    ירושלים, שנחשבת לעיר מבוגרת יחסית, נמצאת במקום ה-19 (1.6 קשישים שנפגעים לכל אלף תושבים) ברשימת הערים שנבדקו, פחות ממחצית הקשישים שנפגעים בהשוואה לתל אביב. מהנתונים ניתן לראות כי רק שתי ערים (נצרת ורהט) מהחברה הערבית נמצאות ב-30 הערים המסוכנות לקשישים. העיר הבטוחה ביותר לקשישים לפי הרשימה היא אום אל פאחם, עם 0.2 קשישים נפגעים לכל אלף תושבים.

     

    שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "מסוכן להיות אדם מבוגר במדינת ישראל. אנשים שבנו את הארץ הזו, שרדו מלחמות, אבל לא שרדו את המלחמה שבכביש. במספר פעולות פשוטות ניתן להציל חיים. משרד התחבורה והרשויות המקומיות חייבים להתקין פסי האטה בסביבת ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות, בתי חולים ומרכזי יום, ובמקביל להאריך באותם אזורים את משך מופע האור הירוק ברמזור, כדי לאפשר להם לחצות את הכביש בבטחה. אסור לנו להשליך את הקשישים שלנו לעת זקנה".

     

    בשנת 2015 נרשמה עלייה של כ-50% במספר הקשישים ההרוגים בתאונות דרכים. בשנה החולפת נהרגו 101 קשישים בכבישים, המספר הרב ביותר מאז שנת 2003. האזרחים הקשישים היוו 28% מכלל ההרוגים, למעלה מפי 2.5 מחלקם באוכלוסייה. שנת 2016 גם היא שנה קשה לאזרחים הוותיקים במדינת ישראל. מתחילת השנה נהרגו 72 קשישים בתאונות דרכים.

     

    שם הרשות ונפגעים ל-1,000 קשישים

    • תל אביב-יפו - 3.6
    • חדרה - 2.7
    • אשקלון - 2.5
    • חולון - 2.4
    • רמת גן - 2.3
    • כפר סבא - 2.3
    • בני ברק - 2.3
    • פתח תקווה - 2.3
    • בת ים - 2.2
    • אשדוד - 2.1
    • הוד השרון - 2.0
    • רחובות - 1.9
    • נתניה - 1.9
    • באר שבע - 1.8
    • חיפה - 1.8
    • נהרייה - 1.7
    • ראשון לציון - 1.6
    • הרצלייה - 1.6
    • ירושלים - 1.6
    • נצרת - 1.5
    • קריית גת - 1.5
    • מודיעין-מכבים-רעות - 1.4
    • גבעתיים - 1.3
    • רעננה - 1.2
    • קריית אתא - 1.2
    • לוד - 1.2
    • בית שמש - 1.0
    • רמלה - 0.8
    • רהט - 0.6
    • אום אל-פחם - 0.2

     

    הכתבה התפרסמה ב"ידיעות אחרונות"

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    קשישים במעבר חציה
    צילום: shutterstock
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים