שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    70% מהסטודנטים: האקדמיה לא עזרה לנו בחיפוש עבודה

    סקר שנערך השבוע מגלה כי 39% מהסטודנטים לא מקבלים הכוונה תעסוקתית מהמוסד האקדמי בו הם לומדים ו-31% טוענים כי אין כמעט סיוע מקצועי. עוד עולה כי למעלה ממחצית מאמינים שההשכלה הגבוהה תעזור להם להתקבל לעבודה, אך סבורים שהידע שלמדו ישמשם באופן חלקי בלבד לאחר סיום הלימודים

    האוניברסיטה לא מכינה את הלומדים לשוק העבודה: על פי סקר שנערך השבוע, כמעט שני שליש מהסטודנטים לא מרוצים מהיעוץ התעסוקתי שקיבלו במהלך הלימודים האקדמיים.

     

    כתבות נוספות בערוץ הקריירה

    5 סיבות לסילוק הפרפקציוניזם מראיון העבודה

    שיווין בין גברים לנשים? רק עוד 170 שנה

    כמה תרוויחו במקצועות העתיד של ההיי-טק?

     

    הסקר המקוון, שיזם יואב מלמד, מנהל קבוצת חיפוש העבודה בפייסבוק "משרות הייטק ושיווק ללא ניסיון". ובו השתתפו 400 סטודנטים ובוגרים ישראלים ממאפיינים דמוגרפיים שונים, בחן את הקשר בין ההשכלה הגבוהה לעבודה. "מדי קיץ שוק העבודה מוצף ברבבות אקדמאים טריים עם עודף ביטחון עצמי וחוסר הזדמנויות ראויות", אומר מלמד, "היה לי חשוב לבדוק איך סטודנטים ובוגרים מתייחסים לזיקה בין ההווה הלימודי שלהם לעתיד המקצועי שלהם".

     

        (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)

    החדשות הטובות הן שלמעלה ממחצית מהמשתתפים (51%) קבעו כי הם רואים קשר בין תחום לימודיהם לבין התחום בו הם מחפשים כרגע תעסוקה. כמו כן, 55% מהמשיבים העידו כי הם מאמינים שעצם ההחלטה לרכוש השכלה אקדמית כלשהי תעזור להם להתקבל למשרה.

     

    יחד עם זאת, חלק מהקורסים הנלמדים נתפסים בעיני הסטודנטים כפחות רלוונטיים להצלחה בקריירה: 50% ממשתתפי הסקר העריכו כי לאחר שיכנסו למשרה קבועה, יעשו שימוש בידע שרכשו בזמן הלימודים במידה חלקית בלבד. נתון זה מתקשר לטענות רווחות על כך שהתכנים האקדמיים תיאורטיים מדי ואינם מקושרים באופן מעשי למקצועות בשוק העבודה.

    יואב מלמד (צילום: אורן פודור) (צילום: אורן פודור)
    יואב מלמד(צילום: אורן פודור)
     

    מורת הרוח של הנשאלים מהמוסדות בהם בחרו ללמוד עולה מהנתון אודות ההכוונה התעסוקתית בגופים האקדמיים. 70% מהמשתתפים הפגינו בתשובותיהם אכזבה מהעזרה שקיבלו ממרכז הקריירה של הקמפוסים, כאשר 39% טענו כי לא קיבלו שום הכוונה תעסוקתית, בעוד 31% טענו שכמעט ולא קיבלו סיוע מקצועי.

     

    "חיפוש העבודה הולך ונהיה קשה ותחרותי יותר, במיוחד אם אינך שייך לקומץ בוגרים מצטיינים של תואר הנדסי מאוניברסיטה מובילה", מסביר מלמד. "חבל מאוד שמוסדות אקדמיים רבים מדי, אינם מחוברים למציאות. לא מספיק להכשיר סטודנט לתחום עיסוק מסויים, חייבים ללמד אותו כיצד לחפש עבודה: כתיבת קורות חיים, ניסוח מייל מקדים, התנהלות מול מראיינים, מדובר בתורה שלמה".

     

    השאלה האחרונה בסקר התייחסה להמשך הלימודים לאחר סיום התואר. המשתתפים נשאלו מה יעשו כדי לשפר את הסיכויים שלהם להתקבל לעבודה, ביחס למועמדים אחרים אשר סיימו תואר ראשון זהה לשלהם.

     

    למרות העלייה המתמדת במספר הנרשמים לתארים מתקדמים, כמעט מחצית מהמשיבים (48%) ענו כי יבצעו לימוד עצמי מקוון ורק כ-24% מהמשיבים ענו כי יחלו בלימודי תואר שני.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים