שתף קטע נבחר

בכנסת דנו בתאונות הדרכים: "יושקעו מאות מיליונים"

הוועדה לביקורת המדינה עסקה במסקנות של מבקר המדינה, שהטיל אחריות לעלייה בקטל בכבישים על משרד התחבורה, המשטרה והרשות לבטיחות בדרכים. מנכ"לית המשרד: "נתעסק בנושאים שבהם אנחנו אמורים לעסוק"

 

 

חברי הוועדה לביקורת המדינה בכנסת התכנסו הבוקר (יום ב') לדון במסקנות דו"ח מבקר המדינה שהוגש לפני כשבועיים, ופירט שורת סיבות למחדל המתמשך שגורם לקטל בכבישים בישראל. מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל, אמרה בתחילת הדיון שהמדינה צפויה להשקיע מאות מיליונים בפרויקטים הנוגעים לתשתית בדגש על כבישים המוגדרים מוקדי סיכון: "תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יעלה השנה. הרשות הלאומית בדרכים תתעסק בנושאים שהיא אמורה להתעסק בהם".

 

בדיון השתתפו בין היתר יו"ר הוועדה ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) ויו"ר הרשות לבטיחות בדרכים גיורא רום. ח"כ אלהרר קראה למנכ"ל משרד ראש הממשלה לכנס את הצוות הבין-משרדי שהוקם לטיפול בנושא, שטרם התכנס למרות ההחלטה להקימו. "עברנו מאיראן לתאגיד, מה עם להתעסק בזה?"

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)



על פי דו"ח המבקר, ישנם כשלים רבים בפעילותם של משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, והמאבק בתאונות חסר השקעת אמצעים ומאמצים. לטענת המבקר, דרושים שיפור התשתית ופעולות חינוך, הסברה, אכיפה, שפיטה וענישה, על מנת להפחית את מספר הנפגעים בתאונות.

הוא ציין שהכשל הוא גם של גופים אחרים כגון המשטרה ומשרד החינוך.

 

על פי הדו"ח, ישנה עלייה של 15% במספר ההרוגים לעומת 2013 וגידול של 11% לעומת 2014. העלות השנתית של נזקי תאונות הדרכים הגיעה ב-2012 לכ-15 מיליארד שקל. תקציבה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הצטמצם כמעט בחצי בשנים 2015-2008 מ-550 מיליון שקל ל-230 מיליון.

 

מהדו"ח עולים ליקויים הן בתשתיות והן באכיפה של המשטרה בכל נושא תאונות הדרכים. ב-2015 נהרגו כתוצאה מתשתית לקויה 221 בני אדם בכבישים בין-עירוניים. חברת נתיבי ישראל, שתפקידה הוא טיפול בכבישים בצמתים מסוכנים, לא ניצלה את מלוא התקציבים השנתיים שהוקצו לה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
ארכיון
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
מומלצים