שתף קטע נבחר

יגואר ולנד רובר ב-2020: מחצית הדגמים חשמליים או היברידיים נטענים

מנכ"ל צמד המותגים הבריטים מגלה כי עד סוף העשור יונעו מחצית מדגמי החברות על-ידי מנוע חשמלי או היברידי-נטען. חשמלית ראשונה מבית יגואר צפויה כבר ב-2018

מחצית מדגמי יגואר ולנד רובר שישווקו החל מ-2020, יציעו הנעה חשמלית מלאה או היברידית נטענת. כך מבטיח מנכ"ל JLR (יגואר ולנד רובר), ראלף ספת', בראיון שערך עם האוטומוטיב ניוז בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס.

 

יגואר I-פייס – התשובה הבריטית לטסלה

 

 

לפי ספת', אף אחד מהדגמים העתידיים שיציעו שתי היצרניות בעוד כחמש שנים לא יהיה אוטונומי. בהקשר זה יש להזכיר כי יצרניות רכב שונות קבעו את תחילת העשור הבא כמועד בו יושקו כלי רכב ראשונים בעלי יכולת נהיגה אוטונומית מלאה, גם אם באזורים ייחודיים ולא על כל כביש.

 

לדבריו, הדרישה הגוברת לכלי רכב עם רמת זיהום נמוכה עד אפסית אותה מקדמות מדינות שונות, המסייעות לכך בעזרת חקיקה וסיוע פיננסי לרוכשים, אינה מאפשרת לשני המותגים להתעלם מכך, גם אם כיום הם אינם מציגים סוללת דגמים מתאימים, בשונה ממרבית היצרניות. "עבור יצרנית קטנה יחסית מדובר באתגר ענק, אשר צפוי להגדיל את העומס על כוח האדם העומד לרשותנו", אמר. במהלך התערוכה הציגה יגואר אב-טיפוס לרכב פנאי חשמלי בשם I Pace, וספת' אישר כי עד 2018 תהיה בידי היצרנית גרסה מוכנה לשיווק מסחרי.

 

לדברי המנכ"ל, עלויות הפיתוח של רכב חשמלי עומדות כיום בקירוב על פי 2.5 מאלה של רכב בעל הנעה רגילה. "נהיה חייבים להחזיר את העלות. זו בין היתר אחת הסיבות לכך שלא נכנסנו (עדיין) להרפתקת הרכב האוטונומי, שעלויותיו גבוהות באופן טבעי עוד הרבה יותר. זה נשמע אמנם כמו פתרון שמרני, אבל ההחלטה הזו מושכלת לגמרי". לדברי ספת', הטכנולוגיה הקיימת כיום אינה מאפשרת להציע רכב אוטונומי בטוח דיו על הכביש הציבורי. "השימושים הראשוניים בו יהיו במתחמים סגורים או במשאיות גדולות שאינן נכנסות לערים", העריך.

 

ל-I-פייס של יגואר מערכת הנעה שפותחה על-ידי יגואר עצמה וכוללת צמד מנועים חשמליים המחוברים כל אחד ישירות לגלגלים הקדמיים והאחוריים ובכך מייצרים למעשה הנעה כפולה-קבועה. נתוני התפוקה המשולבת עומדים על 400 כ"ס ו-71.4 קג"מ הזמינים מרגע הלחיצה על הדוושה ומאפשרים תאוצה ל-100 קמ"ש בכ-4 שניות, נתון זהה ל-F טייפ R.

 

מצברי ליתיום 90kWh אמורים לאפשר טווח נסיעה של יותר מ-500 ק"מ, מעט פחות מטסלה מודל P1000D X ואפשרות לטעינה מהירה של 90% בשעה וחצי. הם ממוקמים במרכז הרצפה בתא עשוי אלומיניום ועל כן מאפשרים הנמכת מרכז הכובד וחלוקת משקל מאוזנת בין הצירים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יגואר i pace חשמלית - החל מ-2018
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים