שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    איך שגלגל מסתובב

    הם משתפים פעולה באותה קבוצה, אבל הפריצה הגדולה של ניקו רוזברג על חשבונו של לואיס המילטון ייצרה את אחת היריבויות המרתקות בספורט העולמי. וזו רק ההתחלה

    בעולם הספורט המוטורי נהגים אמנם משוייכים לקבוצות, אך פועלים כיחידים עם צוות אישי ומטרות אינדיבידואליות. וכך בעצם קורה שלא מעט פעמים אנו חוזים ביריבות בין שני נהגים שמייצגים את אותה קבוצה. בשלוש השנים האחרונות ניצבת קבוצה אחת מעל כולם, מרצדס פטרונס הגרמנית, המציגה את אלוף העולם שלוש פעמים, לואיס המילטון והסגן שלו בשנתיים האחרונות, ניקו רוזברג.

     

    אם בשנה הראשונה (2013) עוד ייחסו להמילטון, שכבר היה אלוף ב־2008, העדפה מסוימת, אז בשנתיים הבאות רוזברג יפרוץ קדימה וייצב את עצמו כמועמד ראוי וככזה ששווה אליפות, כשהוא נמצא במרחק נגיעה מהתואר הנכסף. הדבר כמובן יצר חשש אצל יריבו הבריטי שידוע בפיוז הקצר שלו. ללואיס כל עניין היריבות הקבוצתית לא חדש. ההתכתשות עם פרננדו אלונסו במקלארן־מרצדס שבע שנים אחורה זכורה היטב לצופי הפורמולה־1, שבה אפילו טען המילטון שיש העדפה תוך קבוצתית לספרדי, מה שהוביל לאינספור כותרות וריבים על המסלול ומחוצה לו.

     

    עקף את המילטון. רוזברג (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
    עקף את המילטון. רוזברג(צילום: גטי אימג'ס)

     

    עכשיו, כששני הנהגים הטובים בעולם שוב נמצאים באותה קבוצה, הגלגל ממשיך להסתובב והיריבות רק מתעצמת. עד כה המילטון היה זה שנהנה מיכולת עדיפה וממזל שהעניקו לו שתי אליפויות רצופות, אבל השנה כשהוא נמצא בצד השני של המטבע – או יותר נכון בצד שמאל של הפודיום במדרגה השנייה – הוא חושף פרצוף חמוץ לכיוון יריבו הגרמני.

     

    בפורמולה־1 יש קוד לא כתוב של כבוד על המסלול ומחוץ לו (לפחות אל מול המצלמות), והקושי בלראות את היריב הכי גדול שלך מנצח וחוגג לידך יוצר אנטגוניזם גובר עם כל מירוץ שעובר. למירוץ במלזיה השניים הגיעו כשרוזברג בפורמה עם שלושה ניצחונות רצופים תוך שהוא הופך את הקערה על פיה. את הפול־פוזישן לקח המילטון וזינק ראשון לפני רוזברג השני. אחרי 200 מטר איבד סבסטיאן פטל, נהג הפראררי, את האחיזה והתנגש ברוזברג. התאונה הוציאה את פטל מהמירוץ ודירדרה את רוזברג למקום ה־17.

     

    וביום כזה, כשהמילטון נראה כנהנה ממזל מטורף, דברים החלו להתהפך. הוא פשוט נהג כאחוז דיבוק בנהיגה שדווקא מאפיינת את חברו הבריטי, ובתוך 24 הקפות כבר ניצב במקום הרביעי אחרי עקיפה פראית על קימי רייקונן. וכאן הגיע הטוויסט בעלילה: בהקפה ה־42, עלה המנוע של המילטון באש, הבריטי נותר בחוץ, ורוזברג הגדיל את הפער. מלזיה אכן היוותה אבן יסוד בעונה המטורפת הזאת.

     

    ומי שחשב שכאן תיגמר הדרמה טעה. כשנותרו ארבעה מירוצים לסוף העונה והפער עמד על 33 נקודות לטובת הגרמני־פיני, המילטון סיפק פינאלה מדהים וזכה בארבעת המירוצים, למרות מירוץ אחרון קצת ״מלוכלך״, רק כדי לראות את ניקו מגיע שני בכולם וקוטף לראשונה את אליפות העולם לנהגים שהוא כל־כך צמא לה.

     

    אין ספק שמכל יריבויות הספורט הקיימות, זו של רוזברג והמילטון היא אחת המרתקות. היא מתחילה בנקודת הזינוק וממשיכה אחרי דגל השחמט, ואנחנו נזכה לראות אותה נמשכת על המסלולים עוד הרבה זמן, או לפחות עד קו הסיום.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: AP
    מסלול ריבים. המילטון
    צילום: AP
    מומלצים