שתף קטע נבחר

סוזוקי איגניס בנהיגה ראשונה - רכב פנאי, בקטנה

לפני 16 שנים הציעה סוזוקי איגניס יכולת שטח מסוימת. היום, כאשר קטגוריית הפנאי והכאילו-שטח הפכו פופולריות מאי פעם, מציעה הגרסה העדכנית של הדגם יכולת גבוהה עוד יותר. נהגנו בה לראשונה

במה נהגנו - סוזוקי אגניס

מתחרים עיקריים - פיאט 500, רנו טווינגו, דאצ'יה סנדרו

מתי אצלנו - מרס 2017

מחיר משוער - 85 אלף שקל

 

 

בעד: עיצוב, מרווח פנים

נגד: אבזור בטיחות, נוחות נסיעה, איכות פלסטיקה

 

בגדול: עשור לאחר הפסקת ייצור הדור קודם חוזרת סוזוקי איגניס לישראל. בעוד כארבעה חודשים אמנם, אבל היא ממש בדרך. וכעת, הפתעה-הפתעה, היא מבטיחה להיות לא רק מיני, אלא גם רכב פנאי, ולקרוץ לחובבי הז'אנר. או במילים אחרות, כיום לכולם. לסוזוקי, יש להזכיר, יש בהחלט ניסיון עם שתי הקטגוריות, זו של מכוניות קטנות-פשוטות-זולות, כמו-גם זו שיורדת מדי פעם לשטח לא סלול. עם התמהיל הזה תנסה סוזוקי להתמודד מול פיאט 500 ורנו טווינגו המוקפדות למשל, בחלקה היותר גבוה של תת הקטגוריה הזו. ואיך זה עובד לה?

 

 (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
(ניר בן זקן)

 

עיצוב ותא נוסעים: האיגניס מאמצת אלמנטים עיצוביים המקנים לה מראה מודרני וקשוח. יחידות תאורה (לד) מרובעות וגדולות משתלבות היטב בסבכה קדמית גדולה, מעל פגוש אגרסיבי. יש גם כנפונים מורחבים לגלגלים, חישוקי "16 מושחרים, מגני פלסטיק שחור סביב למרכב ופסי גגון מסיביים.

 

בשונה מדגמים אחרים של היצרנית, גם תא הנוסעים נאה וחושף קונסולה קדמית בצביעה דו-גונית ומסך מגע גדול ("7) המעוצב כטאבלט. איכות הפלסטיקה פחות מרשימה, המושבים מציעים נוחות ותמיכה סבירים בלבד וגלגל ההגה לא מתכוון למרחק ומפריע לתנוחת נהיגה הולמת. הישיבה עצמה גבוהה ושולטת תודות לשטחי חלונות גדולים, ויש תאי אחסון רבים ושימושיים.

 

 (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
(ניר בן זקן)

 

בסיס גלגלים נדיב יחסית - 243.5 ס"מ, ארך בס"מ מהסלריו - ומושב אחורי הניתן לכיוון מרחק (16.5 ס"מ לפנים-אחור) ומסעד, מרווח הרגליים והראש לנוסעים מאחור משובח. מכוניות המבחן צוידו בספסל אחורי המתאים לשני נוסעים בלבד, אך לדברי היבואנית, הגרסה הישראלית תאפשר - על הנייר לפחות - גם נוסע שלישי. תא המטען השימושי מציע 260 ליטר ומפתח רחב.

 

רכבי ההשקה צוידו בגרסת אבזור בכירה הכוללת מסך מגע בגודל "7 עם צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים דיגיטאלית, בקרת שיוט, חימום למושבים הקדמיים, מפתח חכם ועוד. אבזור הבטיחות כולל שש כריות אוויר ומערכות בלימה אוטונומית מבוססת מצלמה, התראה על סטייה מנתיב וערנות נהג. כל אלה סייעו לה להשיג ציון מרשים של 5 כוכבי בטיחות במבחן יורו-NCAP, אך לא יוצעו בישראל כאשר יתחיל השיווק. המשמעות: האיגניס תשווק כאן ברמת אבזור המעניקה לה 3 כוכבי בטיחות מאכזבים בלבד. בשלב מאוחר יותר (אמצע 2017), כך היבואנית, יגיעו כנראה המערכות המתקדמות ויוצעו בגרסאות שונות.

 

 (יצרנית) (יצרנית)
(יצרנית)

 

מנועים ותיבות הילוכים: יחידת ההנעה שתגיע אלינו משלבת בין מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר (90 כ"ס) ותיבת הילוכים רציפה. לצערנו, זו לא נכחה בהשקה בה ניתן היה לנהוג רק בתיבת 5 הילוכים ידנית עם הנעה קדמית או כפולה-קבועה. נוסף צוידו המכוניות במערכת מיקרו-היברידית מבית סוזוקי בה האלטרנטור טוען מצבר קטן בעת בלימה או נסיעה ללא עומס מנוע בירידה, ומפעיל מנוע עזר חשמלי קטן המספק דחף רגעי לזמן קצר. המערכת הקומפקטית שוקלת 6.2 ק"ג בלבד ומיועדת בעיקר לצמצם (במעט) את צריכת דלק ופליטת מזהמים. לא ברור אם תוצע בישראל.

 

 (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
(ניר בן זקן)

 

האיגניס זריזה ביציאה מהמקום, בין היתר בזכות משקל עצמי נמוך למדי (855 ק"ג). היא גם מרגישה בדרך כלל בנוח בשיוט בכביש המהיר או בכבישים הרריים. בורר תיבת ההילוכים - הלא רלוונטי עבורנו - מדויק, אך המצמד חסר תחושה.

 

נוחות והתנהגות: נוחות הנסיעה טובה ביחס למכוניות מיני. כיול המתלים מוצק אמנם, ומייצר נסיעה קופצנית-משהו במהירות נמוכה, אך היא שומרת על ריסון ראוי במהירויות גבוהות יותר. בידוד הרעשים סביר, אך יש נוכחות מועטה של רעשי רוח וצמיגים במהירות שיוט. התנהגות הכביש טובה יחסית לקטגוריה, עם זוויות גלגול צנועות יחסית ואחיזה ראויה. ההגה חסר תחושה בעיקר במרכז ומציע יחס ארוך של 3.5 סיבובים מנעילה לנעילה. רדיוס הסיבוב מצוין (4.7 מטר) ומקל על תמרונים באזורים צפופים.

 

 (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
(ניר בן זקן)

 

גרסת ההנעה הכפולה מציעה יכולת שטח מפתיעה. מרווח הגחון (18 ס"מ) וזוויות המרכב (גישה/נטישה 38.8/22 מעלות) זהים לגרסאות ההנעה הקדמית והכפולה ואינם יוצאי דופן, אך מערכת ההנעה יעילה בהעברת כוח לאחור ובקרת היציבות ניתנת לניתוק מוחלט כראוי בשטח. גרסה זו מצוידת בסרן חי מאחור לעומת קורת מתח בגרסת ההנעה הקדמית, ובכך מושג מהלך מתלה ארוך במעט. לבקרת המשיכה מצב "שטח" המשנה את אופי פעולתה, והיא יעילה לכן בריסון אובדן כוח כשאחד או שניים מהגלגלים מאבדים אחיזה. יש גם בקרת ירידה במורד, אך במפתיע, הגבלת המהירות מוצבת ל-30 קמ"ש - חסר משמעות בשטח.

 

סיכום: נהיגה ראשונה בסוזוקי איגניס מותירה רושם טוב. היא נראית טוב, מציעה תא נוסעים מרווח ושימושי יחד עם איכויות נסיעה גבוהות ביחס למקובל במכוניות בממדים אלה. הביקורת כלפיה בנושא איכות הפלסטיקה והקופצנות בנסיעה עירונית אינה יוצאת דופן בקטגוריה ובאזורי המחיר, אך העובדה שלארץ תגיע הגרסה שזכתה בשלושה כוכבי בטיחות בלבד, ללא מערכות הבטיחות המתקדמות, אינה עושה לה שירות טוב.

 

לכן עוד מוקדם לקבוע האם האיגניס תהפוך ללהיט מכירות בשוק המקומי כמו מרבית דגמי סוזוקי בשנים האחרונות. זאת ועוד - המחיר הסופי ומפרט האבזור של "הגרסה הישראלית" טרם נקבעו, וייחשפו כנראה רק קרוב לתחילת השיווק באזור חודש מרס 2017.


סוזוקי איגניס

סוזוקי איגניס
מנוע 4 צילינדרים
נפח / סוג דלק 1,242 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 90 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 12.2 קג"מ ב-4,400 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / ידנית, 5 הילוכים
אורך 370 ס"מ
רוחב 166 ס"מ
גובה 159.5 ס"מ
בסיס גלגלים 243.5 ס"מ
משקל 855 ק"ג
נפח תא מטען 267 ליטר
100-0 קמ"ש 12.2 שניות
מהירות מרבית 170 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 21.7 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 104 גרם לק"מ
כריות אוויר 6
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) לא נבחנה

 

הכתב היה אורח חברת סוזוקי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ניר בן זקן
סוזוקי איגניס - תגיע ארצה
ניר בן זקן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים