שתף קטע נבחר

אופנה בנגטיב: הדוגמנית שניפצה את האשליה הבהירה

הדוגמנית דידי הווארד החליטה להציג "מראה שחורה" אל מול פרצופי הפרסומאים והמשווקים. לטענתה, עולם הפרסום משתמש רק דוגמניות בעלות עור בהיר. הווארד חברה לצלם רפאל דיקרויטר, וביחד יצרו העתקים "שחורים" לקמפיינים ה"לבנים". צפו בתמונות

בטח שמתם לב שבשלל הפרסומות שמציפות אותנו בטלוויזיה, בעיתונות ובשלטי חוצות, ניתן לראות בעיקר דוגמנים ודוגמניות בעלי עור בהיר, עיניים כחולות ושיער בלונדיני. הדימוי ה"אשכנזי" של הפרזנטורים בפרסום אינו נחלתו הבלעדית של שוק הפרסום בישראל, ומעורר ויכוח בעולם כולו.

 

טורים נוספים מאת ערן יסעור

 

Black Miror ("מראה שחורה"), הוא אחד הפרויקטים המעניינים שעושים לאחרונה באזז בעולם. הדוגמנית ממוצא ליברי, החיה כיום בלוס אנג'לס, דידי הווארד וחברה הצלם רפאל דיקרויטר הפיקו "העתקים שחורים" לפרסומות "לבנות" של מותגי על בינלאומיים, כדי להראות עד כמה תעשיית הפרסום לוקה לעתים בגזענות, ועד כמה אופציות "שחורות" יכולות להיראות טוב לא פחות (ולעיתים אף יותר) מהמודעות המקוריות והבהירות.

 

בכל הדוגמאות שמופיעות בבלוג של דידי, Secretofdd, ניתן לראות את הפרסומת המקורית, ולצידה את אותה פרסומת בדיוק בגרסת ה"מראה השחורה" שלה, בכיכובה של דידי עצמה.

 

 (צילום: Raffael Dickreuter לבלוג Secretofdd) (צילום: Raffael Dickreuter לבלוג Secretofdd)
(צילום: Raffael Dickreuter לבלוג Secretofdd)

אי אפשר שלא להתפעל מרמת הדיוק והירידה לפרטים בהפקת כל פרסומת. דידי מספרת, שכדי להפיק חלק מהפרסומות נדרשו חודשים על מנת להשיג את האביזרים המתאימים, שיהיו זהים לאלו המופיעים במודעה המקורית, וכדי להוכיח את הטענה שמיצובו של מותג לא ייגרע, אם הפרזנטורית שלו תהיה בעלת מראה שונה ממה שבדרך כלל מקובל בפרסומות מסוג זה.

 (צילום: Raffael Dickreuter לבלוג Secretofdd) (צילום: Raffael Dickreuter לבלוג Secretofdd)
(צילום: Raffael Dickreuter לבלוג Secretofdd)
 

 (צילום: Raffael Dickreuter לבלוג Secretofdd) (צילום: Raffael Dickreuter לבלוג Secretofdd)
(צילום: Raffael Dickreuter לבלוג Secretofdd)

דידי מספרת, שהיא מאמינה שאין דבר שמעורר יותר השראה למיעוטים - בין אם הם שחורים, היספאנים או אסיאתים - מאשר לראות שמותגי על נעזרים בדוגמנים ובדגומניות שדומים להם על מנת לפרסם את מותגיהם. לדבריה, הפרויקט אמור להציב למעשה מראה אל מול פניהם של משווקים ופרסומאים בכל העולם, כדי לשכנע אותם להציג יותר מגוון אתני בפרסומות שלהם.

 (צילום: Raffael Dickreuter לבלוג Secretofdd) (צילום: Raffael Dickreuter לבלוג Secretofdd)
(צילום: Raffael Dickreuter לבלוג Secretofdd)
 

 (צילום: Raffael Dickreuter לבלוג Secretofdd) (צילום: Raffael Dickreuter לבלוג Secretofdd)
(צילום: Raffael Dickreuter לבלוג Secretofdd)

 

לטענתה, רק מעט דוגמניות שחורות כדוגמת נעמי קמפבל וטיירה בנקס הגיעו לטופ העולמי של עולם הדוגמנות, ושאין סיבה שהתעשייה לא תפתח את דלתותיה לפנים שמייצגות חתכים נרחבים יותר באוכלוסיה.

 

 (צילום: Raffael Dickreuter לבלוג Secretofdd) (צילום: Raffael Dickreuter לבלוג Secretofdd)
(צילום: Raffael Dickreuter לבלוג Secretofdd)

 

 (צילום: Raffael Dickreuter לבלוג Secretofdd) (צילום: Raffael Dickreuter לבלוג Secretofdd)
(צילום: Raffael Dickreuter לבלוג Secretofdd)
 

הכותב הוא מומחה למיתוג ולפרסום, ומייצג בישראל את ארגון Superbrands הבינלאומי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים