שתף קטע נבחר

מושב מחומם וסרטי ב-3D: קבלו את החידושים התעופתיים של 2017

מסכים שיקרינו לכם עננים, אינטרנט במהירות 100 מגה, סרטי תלת-מימד, כסאות מחוממים, שירותים שמנקים את עצמם וטיסה ב-4 שעות לניו יורק: קבלו את החידושים שנמצא בקרוב במטוסים, אפילו השנה

חברות התעופה מנסות בלי סוף לחדש ולשדרג את חוויות הטיסה. לא, אף אחד לא עושה לנו טובות ועל חלק נכבד מהחידושים כולנו נשלם - במחיר הכרטיס או במטוס עצמו - אבל בכל זאת אספנו לכם כמה מהפיתוחים העדכניים שאנחנו עשויים למצוא בטיסות הבאות שלנו, אפילו השנה.

 

מסכים ותאורה 

מי שטס כבר היום לאיסטנבול עם טורקיש איירליינס, יכול להיתקל באחד מהחידושים הטכנולוגיים המדוברים והמעט משעשעים של התקופה האחרונה: תאורת אווירה. זה קצת מזכיר מועדון, אבל על פי יצרניות המטוסים הגדולות – בואינג ואיירבוס - ששתיהן פיתחו מוצרים דומים בתחום, מדובר בתאורה שתעזור להקל על הג'טלג, אם תטוסו למרחקים ארוכים.

 

פיתוח מעניין הרבה יותר צפוי בהמשך השנה להיכנס לפועל והוא מסכים חדשים מקומרים ומותאמים למבנה המטוס, שיקיפו חלקים נרחבים ממנו מהתקרה ועד הקירות. בנוסף למידע על הטיסה והיעד שיסופק דרכם, המסכים יוכלו להפוך לחלון וירטואלי שיקרין עננים, כוכבים, או כל מה שיעזור לנו לדמיין שאנחנו בחלל קצת יותר פתוח מקופסת הפח המעופפת.

 

אינטרנט מגה-מהיר 

למרות ההבטחות בעניין, אינטרנט מלא עדיין לא נמצא בשירות כל חברות התעופה הישראליות. במהלך השנה זה צפוי לקרות באל על, שם בינתיים במרבית הטיסות תוכלו לעשות שימוש במערכת השידור האינטרנטית הפנימית ("דרים-סטרים").

מאה מגה במטוס. בקרוב ()
מאה מגה במטוס. בקרוב

בהמשך השנה צפוי להשתפר פלאים שירות האינטרנט בטיסות. בחלק מהחברות הגדולות מבטיחים שהוא גם יגיע למהירות של 100 מגה, מהיר יותר ממה שיש לרבים מאיתנו בבית.

 

מציאות מדומה וסרטים ב-3D

חברת הסטארט-אפ SkyLights נמצאת בימים אלה בשלבים אחרונים של פיתוח משקפי המציאות המדומה שאמורים להיכנס לשימוש בטיסות מסחריות. בשלב זה החברה מפעילה פיילוט בחברת התעופה XL שגם תחל לטוס לארץ בקרוב.

משקפי VR. בקרוב במטוס (צילום: skylights) (צילום: skylights)
משקפי VR. בקרוב במטוס(צילום: skylights)

כך לראשונה, נוכל לצפות בסרטי תלת מימד במהלך הטיסה ולשחק במשחקי מציאות מדומה. רק תשתדלו לזכור לא להטיח את הראש בנוסע שיושב לצדכם. אגב, מחיר השימוש במשקפיים במהלך טיסה עומד על 16$. האמת שבשביל הגימיק והטיסה שתעבור קצת יותר מהר, זה יכול להיות לא רע.

 

הכסא החם  

הפיתוח הבא מגיע ממספר חברות, ביניהן גם ענקית החשמל פנסוניק. מדובר במושב מטוס מתחמם או מתקרר, שתוכלו להתאים לצרכים ולתחושות שלכם במטוס. הפיתוח נועד למנוע את הכמעט-הכרח האינסופי בלבישת-פשיטת סוודרים במהלך הטיסה כדי להתמודד עם שינויי הטמפרטורות, ועם אי-התאמת המיזוג במטוס לכלל הנוסעים.

המושב המחומם (צילום: Airbus) (צילום: Airbus)
המושב המחומם(צילום: Airbus)

נכון להיום הפיתוח החדש עוד לא הוטמע במטוסים ועדיין צריך לעבור אישורים בטיחותיים, אך במהלך השנתיים הקרובות צפוי להיכנס לשימוש, בשורה גדולה לקופאים שביניכם.

 

שירותים שמנקים את עצמם 

כבר בשנה האחרונה שמענו על הפיתוח החדש של בואינג - שירותים שמנקים את עצמם כמעט לחלוטין. על פי המודלים שנבדקים בימים אלה, מדובר בניקיון של 99.9% מהחיידקים הנמצאים בתאי השירותים במטוס - מהמקומות המזוהמים יותר שתוכלו למצוא בעולם הזה כנראה.

 

מיד לאחר שתסיימו את ענייניכם בשירותים, תוך שלוש שניות בלבד בטכנולוגיית אור חדשנית במיוחד, יתנקו תאי השירותים ויהיו מוכנים לנוסע הבא. נכון להיום עדיין עוסקים בחברה בשאלה אם הכיור יהיה חלק מתא השירותים, בהינתן שניקיונו שונה וקשה משאר חלקי התא. אבל לא מן הנמנע שכבר בהמשך השנה נראה את השירותים המתנקים-אוטומטית בטיסות, אפילו לישראל.

 

קונקורד 2 

17 שנים אחרי האסון, ההתרסקות והוצאתו מכלל שימוש, ויותר מ-40 שנים אחרי שעלה לאוויר, מטוס הקונקורד עשוי להיות החדשה המרעישה בתחום התעופה של 2017. האיש שמאחורי חברת "וירג'ין", המיליונר ריצ'רד ברנסון, הבטיח לא מכבר שבשנה זו ישוב הקונקורד לחיים בגרסה מחודשת.

 

במקביל, מספר גורמים תעופתיים אחרים בהם גם נאס"א עובדים על פיתוח הגרסה המחודשת של אותו קונקורד. אם אכן ייצא לדרך, נוכל לטוס מאירופה לניו יורק בארבע שעות, או ללוס אנג'לס בשבע. חלום או מציאות? נראה בהמשך השנה.

 

איסור להשתמש בתאי האחסון העליונים  

רק לאחרונה סיפרנו לכם כאן על מחלקת העניים החדשה של חברת התעופה האמריקאית יונייטד. במחלקה החדשה, שנחזור שוב ונדגיש כי לא תהיה קיימת בשלב זה בטיסות לישראל, ייאסר שימוש בתאי האחסון העליונים. 

תסתדרו בלי תאי אחסון? (צילום: Boeing) (צילום: Boeing)
תסתדרו בלי תאי אחסון?(צילום: Boeing)

אז למה הסעיף הזה נכלל בכתבת החידשים האוויריים של השנה הקרובה? מהסיבה הפשוטה שאחסון התיקים מתחת למושב שלפניכם, לצד צמצום גודל התיקים שניקח איתנו לטיסה, ייקצרו את כל הליך העלייה למטוס והירידה ממנו, כך שאולי אפילו דרך הגזירה החדשה הזו - בסופו של דבר כולנו נרוויח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Airbus
מושב מתחמם. בין הפיתוחים החדשים
צילום: Airbus
מומלצים