שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מוכרים ברשת: "נמכר 1.2.3"
    להזמין מוצר באינטרנט ממגוון רחב של אתרים ולקבל אותו הביתה תוך יום. איזה אתר עושה זאת ומה האתגר הבא?

    בשיתוף דואר ישראל

     

    • שם העסק: אתר "נמכר 1.2.3".

     

    • הבעלים: יקי מרכוס ודוד כהן. שני יזמים שבאים מההייטק, שניהם בתחילת שנות ה־40 לחייהם. מרכוס גר בכפר־סבא, נשוי ואב לשלושה, כהן נשוי פלוס ילד, גר בנתניה.

     

     (צילום: שאול גולן) (צילום: שאול גולן)
    (צילום: שאול גולן)

     

    • כתובת: www.nimkar123.co.il 

     

    • ההתחלה: "הכל התחיל לפני שנתיים וחצי", מספר מרכוס, "הזמנתי טלפון סלולרי באתר עלי באבא, שהגיע תוך שלושה ימים, ואז הזמנתי רחפן באתר ישראלי, שלקח לו 21 יום להגיע. מכאן התפתח הרעיון לקצר את זמני האספקה. הקמנו מחסנים לוגיסטיים בכמה אזורים בארץ. במקביל בדקנו מהם המוצרים הכי נמכרים ברשתות, קנינו מלאי גדול שלהם מספקים ומיצרנים ואז הצענו להם שירותי שילוח ללקוחות. אם יצרן רגיל מוציא משאית פעם בשבוע־שבועיים ללקוחות, אנחנו מקצרים את התהליך ליום, מקסימום יומיים. המוצרים גם נמכרים באתר שלנו. בנוסף, זיהינו שיש הרבה עסקים זעירים שלא יודעים להתנהל באינטרנט. הרמנו את הכפפה והלכנו לקראתם. למשל, מעצבת חמסות או נגר עם ליין כיסאות. אנו מעלים את מוצריהם לאתר שלנו ומסייעים לקדם מכירות".

     

    • למה דווקא אנחנו: "זמני האספקה נמוכים בהרבה משל שאר השחקנים בענף. ב־4 לפנות בוקר מעמיסים על המשאית את ההזמנות של היום הקודם ומספקים ללקוחות בכל הארץ. זאת הודות לשלושה מחסנים בבאר־שבע, בכוכב יאיר ובחיפה. יש באתר 4,600 מוצרים של ספקים גדולים ועסקים זעירים".

     

    • הסוד שלנו להצלחה: "פלטפורמה שמאפשרת לנו יכולות מאוד גמישות, ושמתאימה את עצמה גם לעסק קטן. יתרון נוסף הוא, כאמור, המערך הלוגיסטי הפרוס בכל הארץ".

     

    • האתגר: "להגיע לכמיליון לקוחות".

     

    • הקשיים: "אחרי שכבר הקמנו פלטפורמה משומנת, כעת נדרש מאיתנו מאמץ נרחב יותר כדי להגדיל את החשיפה לאתר. יש לזכור כי אנו מסייעים לעסקים הקטנים בכל הצד האינטרנטי, השיווקי והטכני ובכך מאפשרים להם להתעסק רק במה שהם טובים - הייצור והעיצוב. זו עבודה מרובת קשיים".

     

    • ההצלחות: "אחרי שנתיים וחצי באוויר אנחנו גאים לומר שיש לנו כבר 150 אלף גולשים בחודש".

     

    • החלום: "לתת מענה מיידי שנותן פייט גם להזמנות מחו"ל, להיות הבחירה הראשונה של כל גולש, לשמש כפלטפורמה ראשית לכל עסק קטן שירצה. בנוסף אנחנו רוצים להיות הבחירה הראשונה של ספקים ויצרנים בשילוח מהיר ויעיל".

     

    מה מייעצים המומחים?

    להגיע לגולשים שכבר הביעו עניין

    בשמת שדה | סמנכ"ל שיווק ושירות בדואר ישראל

    השקעתם באתר, הזנתם לתוכו את כל המוצרים והשירותים שאתם רוצים למכור, אבל האתגר הכי גדול עוד לפניכם - איך להגיע לחשיפה משמעותית בקרב קהלים רלוונטיים לאתר שלכם. מבחינת שימושיות באתר, מגון מוצרים ואפילו סליקה, לא יידרשו מכם מאמצים או שינויים גדולים ומאידך, מבחינת הטראפיק והמתעניינים - אוקיינוס כחול וקהלים חדשים.

     

    בשמת שדה | סמנכ"ל שיווק ושירות בדואר ישראל (צילום: באדיבות דואר ישראל) (צילום: באדיבות דואר ישראל)
    בשמת שדה | סמנכ"ל שיווק ושירות בדואר ישראל(צילום: באדיבות דואר ישראל)

     

    עוד גולשים שעשויים לקנות את מה שיש לכם להציע. טיפ קטן וחשוב שיעזור לכם להפוך את כל הגולשים בארץ ובחו"ל באתר שלכם לקונים, נמצא ביכולות הטרגוט החכמות שקיימות בפלטפורמות קידום כמו גוגל ופייסבוק ובעיקר ביכולת להגיש קידום חכם וממוקד לגולשים שכבר הביעו עניין במוצר שלכם.

     

    כיום ניתן "לצבוע" (לסמן) גולשים שביקרו אצלכם באתר והביעו התעניינות במוצר ובאמצעות REMARKETING ניתן להגיש להם ורק להם קידומים חוזרים. קהל זה, על פי מחקרים, יגיב טוב יותר לקידום (פי 2 באחוזי ההקלקה על הקידומים ופי 2 בסיכוי להפוך מגולש לרוכש).

     

    לבטל את שלב "עגלת הקניות"

    אלי בן יוסף| מנכ"ל konimbo

     

    יש באתר "נמכר 1.2.3 " את שלב עגלת הקניות, אבל היום כבר הרבה פחות עובדים עם שלב כזה. מתברר שבמעבר מעגלת הקניות לשלב הבא - שלב הפרטים האישיים - כדף נפרד, יש צניחה ממוצעת של כ-30% - 35% מהגולשים. היום אתרי קניות עובדים עם צ'ק-אאוט מהיר, שכולל בדף אחד את כל הפרטים - עגלת הקניות, הפרטים האישיים והבחירה בצורת התשלום, ואז עוברים לשלבי התשלום.

     

    כשלוחצים על לינק לתקנון האתר מועברים לדף נפרד. זאת טעות די בסיסית של הוצאת הגולש, שנמצא בתהליך קנייה, מהמיקוד שלו. לעיתים הוא לא ימצא את הדרך חזרה וכך פשוט איבדנו אותו. הפתרון הוא light box - כשהמסך מסביב מושחר ורואים את התקנון במעין קובייה.

     

     

     העיצוב של דף הסליקה לא נאמן לתהליך שהגולש עבר עד כה. מחקרים הראו שברגע שהגולש עובר לדפי סליקה - או דפים אחרים באתר - שלא מעוצבים כמו האתר ושלא נותנים את תחושת הביטחון שהוא נמצא באותו מקום

     

    בשיתוף דואר ישראל

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים