שתף קטע נבחר

"אנחנו זוכרים" - קמפיין עולמי לזיכרון השואה

קמפיין וירטואלי חדש נועד להעלות את מודעות בני נוער לשואה. אנשים מרחבי העולם מצטלמים עם הכיתוב - "אנחנו זוכרים", והתמונות יוקרנו בסוף השבוע הקרוב על מסך ענק ליד אושוויץ, במסגרת יום השואה הבינלאומי

הקמפיין להעלאת המודעות לשואה. גם ניצולי שואה השתתפו ()
הקמפיין להעלאת המודעות לשואה. גם ניצולי שואה השתתפו
"לזכור ולא לשכוח": קמפיין חדש ברשתות החברתיות שיזם הקונגרס היהודי העולמי, מציג תמונות של אנשים מרחבי העולם כשהם מצולמים עם דף שעליו נכתב "אנחנו זוכרים" - במטרה להעלות את מודעות בני הנוער, שמתעדכנים בעיקר ברשתות החברתיות, לזיכרון השואה. בשבוע הבא, כחלק מציון יום השואה הבינלאומי, יוקרנו התמונות על מסך ענק שיוצב סמוך לקרמטוריום 2 במחנה ההשמדה אושוויץ- בירקנאו.

 

הקמפיין הושק לפני שבוע, ובמהלכו מתבקשים אנשים מרחבי העולם להצטלם עם דף נייר שעליו נכתב "אנחנו זוכרים" (״we remember#") בכדי להעלות את זיכרון השואה. בקונגרס היהודי העולמי אומרים כי בקמפיין משתתפים אנשים בכל הגילאים, יהודים ושאינם יהודים, וגם ניצולי שואה שבחרו להצטלם עם בני משפחותיהם.  

הכתבה בעיתון בילד הגרמני, עם נבחרי המדינה ()
הכתבה בעיתון בילד הגרמני, עם נבחרי המדינה

גם הנשיא ריבלין השתתף בקמפיין (צילום: דוברות בית הנשיא) (צילום: דוברות בית הנשיא)
גם הנשיא ריבלין השתתף בקמפיין(צילום: דוברות בית הנשיא)

הקמפיין הגיע אפילו לרואנדה ()
הקמפיין הגיע אפילו לרואנדה
 

בגרמניה, אוסטריה ובלגיה, הצטרפו לקמפיין בכירים מהמערכת הפוליטית וידוענים. ביום חמישי האחרון פרסם עיתון ה"בילד" הגרמני כתבה נרחבת על הקמפיין, ובו פורסמה תמונה של נבחרי המדינה עם השלט.

 

חלק מהגולשים שולחים את תמונותיהם ישירות לשרתי הקונגרס היהודי.

 חלק מהתמונות מנוטרות על ידי מערכת ייעודית שמזהה את ההאשטג ושומרת את התמונות, שיוקרנו כאמור על מסך במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו בסוף השבוע הקרוב, לרגל ציון יום השואה הבינלאומי שיחול ב-27 בינואר.

 

מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי, רוברט זינגר הסביר על הקמפיין: "בתור הקונגרס היהודי העולמי זו האחריות שלנו להשמיע את קולנו כדי שהזוועות האלו לא יוכלו להתרחש שוב לעולם. מימדי האנטישמיות כיום הם הגדולים ביותר שראינו מאז מלחמת העולם השנייה, וזה הזמן להצהיר יחד שאנחנו זוכרים".

 

זינגר הוסיף ואמר: "המטרה שלנו היא להגיע לכמה שיותר אנשים שלא יודעים הרבה על השואה. אנחנו משתמשים ברשתות החברתיות כדי להגיע לדור הצעיר, שבקרוב יישא באחריות לספר את סיפור השואה לדורות הבאים. אנחנו מקווים להגיע באמצעות הקמפיין למיליוני אנשים בעולם, לזכר כל מיליוני הקורבנות שנספו בשואה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות בית הנשיא
הנשיא ראובן ריבלין עם השלט
צילום: דוברות בית הנשיא
מומלצים