שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    קיה פיקנטו החדשה - בעוד שבועות ספורים אצלנו

    אחת המכוניות הפופולריות בישראל בשנים האחרונות מתחדשת. תוצג בתערוכת ז'נבה הקרובה ומיד אחר כך צפויה להגיעה לישראל

    קיה חשפה אמנם פרטים ראשונים וחלקיים על הפיקנטו החדשה, אך כעת משחררת את כל המידע על מכונית הקטנה לקראת השקה רשמית בתערוכת ז'נבה, שתיערך בחודש הבא. כמו דגמי קיה אחרים (ספורטאז' למשל) שהגיעו לישראל עוד לפני שעלו על הכביש באירופה, גם הפיקנטו תגיע לכאן כנראה מיד לאחר התערוכה.

     

    מתוך כ-1.4 מיליון מכוניות שנמכרו בעולם, יותר מ-55 אלף נמכרו בישראל מאז נחתה כאן ב-2011. הפיקנטו רשמה גם היסטוריה בשוק הרכב הישראלי, כאשר סיימה בראש טבלת המכירות ב-2013 והייתה בכך לא רק מיני ראשונה שזכתה בהישג, אלא גם הראשונה שסיימה שנה כפופולרית ביותר, מבלי להשתייך לקטגוריית המשפחתיות.

     

     

    הפיקנטו החדשה שומרת על מידות חיצוניות זהות לדור היוצא, אך מבוססת על פלטפורמה חדשה עם בסיס גלגלים של 240 ס"מ, 1.5 ס"מ יותר מבעבר. יחד עם הסטת הקונסולה הקדמית כ-1.5 ס"מ לפנים, מבטיחה קיה מרחב מחייה טוב יותר לנוסעים לפנים. לדברי היצרנית, היא צפויה להציע את תא הנוסעים המרווח בקטגוריה. שיפור הנוחות לנוסעים מאחור מגיע תודות להסטת המסעד בשתי מעלות לאחור. גם תא המטען גדל ב-55 ליטר, ל-255 ליטר - בכך הוא הגדול בקטגוריה, עם רצפה כפולה ליצירת תא נוסף.

     

     

    המרכב יוצע ב-11 צבעים שונים לעומת 8 כיום, ולקוחות יוכלו לבחור בין חישוקים בגדלים של "14, "15 או "16. בנוסף תוצע המכונית ברמת גימור GT עם אלמנטים נוספים הצפויים להעניק לה מראה מושך יותר. בתא הנוסעים יוצע כאופציה מסך מגע בגודל "7 עם אפשרות צימוד לסמארטפון דרך Apple CarPlay ו-Android Auto. בסעיף הבטיחות תוצע הפיקנטו עם 7 כריות אוויר ומערכת בלימה אוטונומית.

     

     

    פלטפורמת הפיקנטו עושה שימוש מוגבר (44% במקום 22% בדגם היוצא) בפלדה בחוזק מתיחה גבוה, ובכך מתאפשרת דיאטה של 23 ק"ג למשקל העצמי, עם קשיחות גבוהה ב-32%, דברי קיה. שינויים בוצעו גם במתלה האחורי (קורת מתח קלה מבעבר), והקשחת נוספת של המוטות המייצבים אמורה לטפל טוב יותר ביציבות המרכב. יחס ההעברה בהגה קצר מבעבר (2.8 סיבובים מקצה לקצה לעומת 3.4 בעבר) ובקרת היציבות כוללת גם הכוונת מומנט המסייעת לצמצום תת-היגוי בכניסה לפניה, ומאפשרת הורדת כוח יעילה יותר ביציאה ממנה.

     

     

    היצע המנועים עבר בירושה מהדגם היוצא, עם מנוע 3 צילינדרים בנזין בנפח 1.0 ליטר המפיק 67 כ"ס ותיבת 5 הילוכים ידנית, ומנוע 4 צילינדרים בנפח 1.25 ליטר עם 84 כ"ס בשידוך לתיבת 4 הילוכים אוטומטית. הפיקנטו תקבל גם את מנוע T-GDI החדש של קיה - 3 צילינדרים טורבו-בנזין בהזרקה ישירה בנפח 1.0 ליטר המפיק 100 כ"ס, אך בתחילה הוא ישודך רק לתיבת 5 הילוכים ידנית כך שסיכויי ההגעה שלו לארץ נמוכים.

    פורסם לראשונה 15/02/2017 21:28

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים