שתף קטע נבחר

פקקי ענק בת"א: נוסעים נטשו אוטובוסים

רכבת השלום נסגרה עקב חפירות הרכבת הקלה, האוטובוסים מזדחלים - ונוסעים רבים נטשו אותם והמשיכו ברגל. "תצילו אותנו", קרא נהג מונית. "הכול פקוק, כל ת"א עמוסה", אמר דובר "דן". רכבת ישראל הודיעה: "בוחנים אפשרות לפתוח את תחנת השלום כבר ביום חמישי"

 

 

הרכבת מושבתת, והעיר הפקוקה במדינה הפכה לעוד יותר פקוקה: במרכז תל אביב נרשמו היום (ג') עומסי תנועה כבדים מאוד בעקבות סגירת תחנת רכבת השלום, ואוטובוסים מזדחלים ברחובות המרכזיים. "הכול פקוק", אמרו בחברת "דן", והנסיעה באוטובוס מבוגרשוב לרוטשילד - רחובות סמוכים - ארכה לא פחות מ-40 דקות. "תצילו אותנו", קרא נהג מונית שנקלע לעומס הכבד. כך זה נראה בסרטונים ובתמונות ממרכז העיר. 

 

העומסים הכבדים נרשמים בכל רחבי תל אביב, ובעיקר בצירים המרכזיים כדרך נמיר, בגין וקפלן. רחובות עמוסים אחרים הם שדרות רוטשילד, אלנבי, לוינסקי, הרצל, מלצ'ט, דרך השלום, משה דיין, ויצמן, הרברט סמואל, יגאל אלון, לה-גארדיה, המסגר והחשמונאים. נוסעים נטשו אוטובוסים והמשיכו ברגל ברחובות המרכזיים, בעקבות העומסים.

 

פקוק במרכז ת"א (צילום: אורן רייס) (צילום: אורן רייס)
פקוק במרכז ת"א(צילום: אורן רייס)

 (צילום: אורן רייס) (צילום: אורן רייס)
(צילום: אורן רייס)

 (צילום: אורן רייס) (צילום: אורן רייס)
(צילום: אורן רייס)

איתן פיקסמן, דובר חברת "דן", התייחס לעומס הכבד: "בתוספת השאטלים שבגלל הרכבות הכול הפך לפקוק. הכול עמוס מאוד. כל תל אביב עמוסה. תנועת האוטובוסים מאוד איטית באופן טבעי, זו שעת הפיק. אנחנו קרובים מאוד לכך שכולם יגיעו לאותה מסקנה מתבקשת ובלתי מתפשרת - או רכב פרטי או תחבורה ציבורית. התשובה היא ברורה - תחבורה ציבורית בתוך העיר, אחרת לא אלה ולא אלה יצליחו לנסוע פה".

 

"אנחנו נותנים את המקסימום, אבל אתה לא יכול בלי אכיפה נורמאלית", הוסיף הדובר. "יש מאות אלפי כלי רכב פרטיים. אנחנו מבינים שבונים עכשיו את העתיד בתשתיות, אבל הגענו לנקודת אל-חזור. אנחנו תומכים בכל מה שנעשה לקידום הסעת ההמונית במדינת ישראל על ידי משרד התחבורה, אבל כעת יש לקבל החלטה - או רכב פרטי או תחבורה ציבורית בתל אביב. הפור נפל. ניתן את רמת השירות הטובה ביותר, אבל אנו זקוקים לכלים שבלעדיהם בלתי אפשרי לתת עדיפות לתחבורה הציבורית".

לא זזים במרכז ת"א (צילום: אורן רייס) (צילום: אורן רייס)
לא זזים במרכז ת"א(צילום: אורן רייס)

 (צילום: אורן רייס) (צילום: אורן רייס)
(צילום: אורן רייס)

 (צילום: אורן רייס) (צילום: אורן רייס)
(צילום: אורן רייס)

 (צילום: ניצן דרור) (צילום: ניצן דרור)
(צילום: ניצן דרור)

גם הבוקר נרשם עומס כבד. תנועת נוסעים ערה הורגשה ביתר תחנות הרכבת, מלבד רכבת השלום. אלפי נוסעים עשו את דרכם גם באמצעות מערך ההיסעים שהעמיד משרד התחבורה בין תחנות הרכבת ההגנה, השלום וסבידור מרכז.

 

אתמול הופסקה התנועה הישירה של הרכבות בין צפון הארץ לדרומה בגלל סגירת תחנת השלום, מהעמוסות והמרכזיות בישראל, לצורך כריית הקו האדום של הרכבת הקלה שתעבור מתחת למסילות. במשרד התחבורה וברכבת הציעו לנוסעים פתרונות שונים, בהם מערך היסעים (שאטלים) בחינם מתחנות אחרות בתל אביב ואוטובוסים בחינם מתחנת סבידור מרכז (ארלוזורוב) לנתב"ג.

 

הערב הודיעה רכבת ישראל כי היא בוחנת אפשרות להקדים בשלושה ימים את פתיחת תחנת השלום, כך שתשוב לפעילות כבר ביום חמישי לפנות בוקר, במקום ביום ראשון בשעה 05:00. בהודעת הרכבת נמסר כי "בהנחיית שר התחבורה ישראל כץ, ולאור התקדמות כריית הקו האדום מתחת למסילות, בוחנת רכבת ישראל אפשרות לקצר את זמן סגירת תחנת השלום ולפתוח את הקו כבר ביום חמישי לפנות בוקר, כתלות בקצב העבודות מחר ולאחר הערכת מצב".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן רייס
הפקקים במרכז תל אביב
צילום: אורן רייס
מומלצים