שתף קטע נבחר

שיא מדהים לטסלה - 900 ק"מ בטעינה אחת

ללא שיפורים ובמכונית פרטית שברו שני בלגים את שיא טווח הנסיעה למכונית חשמלית והעמידו אותו על מרחק בלתי נתפס עד לפני שנים מעטות

 

 

טסלה מודל S שברה את שיא טווח הנסיעה במכונית חשמלית: 901.2 ק"מ על טעינה אחת. מכונית הסאלון הוותיקה בהיצע החברה, בגרסת P100D הבכירה, מתהדרת לא רק בטווח הנסיעה הרשמי הגדול בין הדגמים אלא גם בנתון התאוצה המהיר ביותר (2.5 שניות ל-60 מייל לשעה). המודל S גמאה את המרחק הבלתי נתפס הזה כשהיא נהוגה על-ידי צמד בלגים.

 

 

יש לציין כי בשונה משיאים אחרים של צריכת דלק שנקבעו על כבישים מהירים, סטיבן פייטרס ויורי קולס הבלגים בחרו במסלול מעגלי באורך 26 ק"מ באזור התעשייה של אנטוורפן, ללא עליות וירידות ונקי עד כמה שניתן מצמתים מרומזרים ומתנועה. המודל S בה השתמשו לצרוך קביעת השיא הייתה סטנדרטית לחלוטין, למעט החלפת הצמיגים למישלין פרימאסי בעלי התנגדות גלגול נמוכה וחישוקי "19 קטנים יותר (בהם מצוידת גרסת הבסיס, לעומת "21 ל-P100D) האידיאלים לחיסכון בצריכת החשמל.


 

השניים נהגו במהירות ממוצעת של 40 קמ"ש, ללא שימוש בבקרת האקלים שהביאה את הטמפרטורה בתא הנוסעים בין 35 ל-38 מעלות צלזיוס במשך 23 שעות ו-45 דקות ברציפות, עד התרוקנות המצברים, כאמור 901.2 ק"מ לאחר שיצאו לדרך. בכך הם מנפצים ב-172.5 ק"מ את השיא קודם למודל S (בגרסת P85D) שבוצע על ידי בורן ניולנד בספרד לפני כשנתיים.

 

יש לציין שדגמי טסלה הצעירה יחסית בתעשיית הרכב מציעות טווח נסיעה גדול משמעותית מדגמים חשמליים של יצרניות רכב וותיקות. כך למשל שברולט בולט, המכונית החשמלית החדשה של ענקית הרכב ג'נרל מוטורס, מציעה טווח רשמי של 383 ק"מ.

 

טווח נסיעה מוגבל - יחד עם מחיר רכישה גבוה וחסרונן של תחנות טעינה מתאימות - נחשב לבעיה הגדולה בניסיון חדירתן של מכוניות חשמליות לשוק הרכב. לפי בכירי התעשייה, גם כיום נרשמת אכזבה מנתוני מכירות רכב חשמלי חדש. כך למשל הצהיר לאחרונה סגן נשיא קונצרן ניסאן-רנו, הממוקד בפתרונות חשמליים כבר שנים ארוכות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים