שתף קטע נבחר

בוטלו הדיילים והמקומות המסומנים מראש: הקרון השקט ברכבת הפך לרועש

רכבת ישראל הפסיקה לסמן מספרי מושבים בכרטיסים לקרון המקומות השמורים, שהנסיעה בו יקרה יותר. נוסע: "משפחות נאלצות להתפצל כי אין סימון מושב על הכרטיסים. נוצר בלגן ורעש גם משום שהרכבת ביטלה את הדיילים הקבועים בקרון". הרכבת: "מצופה מהנוסעים לנהוג באחריות"

רכבת ישראל ערכה שינויים בקרונות המקומות השמורים ברכבות שלה, המכונים גם "הקרון השקט": מתחילת יולי נוסעים שקונים כרטיס לקרונות אלה לא יקבלו עוד מקום שמור עם מספר מושב, והכרטיס יהווה רק כרטיס כניסה לקרון.

 

כלומר, הרכבת ממשיכה למכור כרטיסים ייעודיים לקרון השמור, אבל הם לא כוללים מספר מושב מדויק, כך שבתוך הקרון ניתן לבחור את המושבים לבד והבחירה היא בעצם לפי מועד ההגעה של הנוסעים. בנוסף, אין עוד דיילים קבועים בקרון שתפקידם היה לשמור על הסדר והשקט.

 

"בנסיעה מחיפה הקרון הפך ללא שמור ולא שקט"

נוסע כתב ל-ynet: "רכבת ישראל ביטלה השבוע את סימון המקומות על הכרטיס עבור הקרון השמור. ברכבת של הבוקר, המפוצצת בלאו הכי, אנשים שקנו כרטיס שמור בחיפה נאלצו לחכות בעמידה עד הגעת הפקח, כחצי שעה לאחר עלייתם, כדי שימצא מי מבין היושבים לא קנה כרטיס שמור.

 (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
(צילום: ירון ברנר)
 

"בעבר, סימון המקום על הכרטיס אִפשר לאנשים לשבת במקום שהוקצה להם מראש ועזר במציאת נוסעים שלא קנו כרטיס שמור גם ללא עזרת הפקח. בנוסף, משפחה עם ארבע נפשות נאלצה להתפצל לאורך הקרון מאחר וביטול הסימון לא איפשר קניית כסאות צמודים.

 

"הפיצול הזה הוסיף לרעש והפך את הקרון השמור שאמור גם להיות הקרון השקט - לקרון לא שמור ולא שקט. הפקח (שהגיע אחרי חצי שעה מהיציאה מחיפה) האשים את הנהלת הרכבת שביטלה את דיילי הקרון וכן את ביטול הסימון של המקומות".

 

נוסעת סיפרה ל-ynet שהנסיעה האחרונה שלה בקרון השמור דווקא עברה בשקט, אבל גם היא לא אהבה את השינוי. "אם אין עכשיו מקומות מסומנים, זה נותן יתרון לא הוגן לנוסעים שעולים לפניי לקרון הזה. זה די מבטל את המהות שלו כקרון של מקומות שמורים. אני מניחה שלכולם יש מקום בקרון, כי המקומות המוזמנים מראש מחושבים מראש על-ידי הרכבת, אבל גם במטוס לכולם יש מקום ועדיין מסמנים מקומות מראש.

 

צפו: פתרון מקורי של נוסע לצפיפות ברכבת ישראל

 

"גם העובדה שאין עוד דיילים קבועים בקרון תביא לכך שהקרון הזה עלול להיות כמו כל קרון אחר: רועש מאוד, או שקט, תלוי מי יושב בו. אז מה ההבדל בינו לבין קרון אחר? בעצם המחיר הגבוה יותר שאתה משלם על הנסיעה מבטיח רק שיהיה לך בוודאות מקום לשבת ברכבת, אפילו בזמנים עמוסים בהם בשאר הקרונות הנוסעים נאלצים לעמוד. אולי זה גם משהו".

 

הקרון השקט ניתן כשירות בימים א-ו' ובערבי חג (לא במוצ"ש ובמוצאי חג), בקווים נהריה-חיפה מודיעין-באר שבע בלבד, בקרון הצפוני לכיוון אחד בלבד. השירות ניתן בתוספת של חמישה שקלים למחיר כרטיס הנסיעה. ניתן לרכוש כרטיס לקרון השקט במקום בקופות או במכונות האוטומטיות, או מראש בטווח של שבעה ימים לפני מועד הנסיעה ובקופות בלבד.

 

רכבת ישראל: "מספר הכרטיסים שנמכר תואם את מספר המקומות"

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "שירות המקומות השמורים ברכבות פועל מזה זמן ולווה בשנים האחרונות על ידי דיילים צמודים, לצורך ההטמעה של שירות הקרון השקט. בשלב זה, הציבור למד להכיר את השירות ומצופה מהנוסעים לנהוג באחריות אישית וציבורית, בהתאם להנחיות.

 

"בנוסף, פקח הרכבת מונחה להגיע ולבצע בקרות בקרון השמור ולוודא כי אין בו נוסעים ללא כרטיס מתאים. נדגיש כי מספר כרטיסי המקומות השמורים שנמכר בקופות ובמכונות הכרטיסים תואם את המקומות הפנויים בקרון.

 

"באשר לרכישת כרטיסים למקומות סמוכים, הרי שגם השירות שסופק בעבר לא נתן בהכרח מושבים סמוכים אחד לשני".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים