שתף קטע נבחר

אלקין על הנהלת חיפה כימיקלים: "לקחה החלטות כושלות לאורך כל הדרך"

בעקבות החלטת הנהלת חיפה כימיקלים לסגור את החברה, בצפון ובדרום, ולפטר את כלל העובדים, הגיב השר להגנת הסביבה, זאב אלקין ל-ynet כי "אין שום סיבה הגיונית להחלטה לסגור את המפעל. יכול להיות שיש פה רצון לקחת את העובדים כבני ערובה"

הנהלת חיפה כימיקלים הודיעה על כוונתה לסגור את החברה ולפטר את כלל העובדים. בראיון ל-ynet השר להגנת הסביבה אמר כי "יכול להיות שיש פה רצון לקחת את העובדים כבני ערובה. לאורך כל הדרך הנהלת המפעל לקחה החלטות כושלות. היה להם זמן להיערך והם לא עשו שום דבר ליצירת פיתרונות".

 

אלקין פירט כי "אין שום סיבה הגיונית להחלטה לסגור את המפעל. הם אפילו עוד לא השלימו את כל הפרטים הטכנים בבקשה להיתר רעלים לאיזוטנקים דרך נמל אשדוד אפשר לספק את זה במיידי".

 

בחיפה כימיקלים הציגו מסמך מטעם נמל חיפה כי הוא מוכן לקלוט עוד היום איזוטנקים. אלקין דחה את הרעיון ואמר כי "נמל אשדוד מוכן לקלוט איזוטנקים. היתרון של נמל אשדוד שהוא לא נמצא בתוך העיר ולא צריך להוביל איזוטנקים בעיר ולכן הובלת איזוטנקים בחיפה דווקא הוגדרה כמסוכנת יותר ולכן היא חלופה לא מומלצת. כל מה שהמפעל צריך לעשות הוא מיגון במפעל הדרומי לאיזוטנקים זה בכל מקרה, בכל חלופה".

 

"יכול להיות שיש פה רצון לקחת את העובדים כבני ערובה. לאורך כל הדרך הנהלת המפעל לקחה החלטות כושלות. במשך יותר מארבע שנים היה להם זמן להיערך והם לא עשו שום דבר ליצירת פיתרונות. ועכשיו, במקום לקחת אחריות על הטעויות שלהם ולתת עוד קצת זמן שדרוש למעבר הזה, תקופה קצרה לפחות להפעלת המפעל הדרומי, הם למעשה מנסים להפיל את זה עוד פעם, להפעיל לחץ על הממשלה אולי בתקווה שתשתנה ההחלטה השיפוטית, בעיני זה מופרך".

 

סגירת המפעל בדרום: רצון להפעיל לחץ

"מה שהיה נדרש מג'ולס טראמפ, ובעיקר מהמנכ"ל שלו, זה פעולה ולהיערך (א"ק: לסגירת מיכל האמוניה). עכשיו אנחנו מגיעים למצב שאין מיגון במפעל הדרומי לאיזוטנקים. מי הפריע להם תוך שלושה חודשים להכין את המיגון הזה?". במשרד להגנת הסביבה מציינים כי במידה וחיפה כימיקלים יבקשו לייבא איזוטנקים הדבר היחיד שנדרש מהם הוא לבצע מיגון במפעל הדרומי, דבר שניתן היה לעשותו תוך מספר חודשים.

 

"סגירת המפעל בדרום זה איזשהו רצון להפעיל לחץ. יכול להיות שמתוך הבנה שבאמת הפגיעה התעסוקתית בדרום היא יותר חריפה. אין שום סיבה מעשית לעשות את זה. אם היה להם מיגון במפעל הדרומי הם יכלו להפעיל את החלופה הזאת ממש תוך שבועות ספורים - איזוטנקים דרך נמל אשדוד. יכול להיות שהמיגון קצת יעכב אותם אבל עוד פעם זה כשל שלהם אז הם צריכים לשאת באחריות של תוצאות הכשל הזה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים