שתף קטע נבחר

ובטיחות לכל - המערכות הכי חכמות בדגמים הכי זולים

עד לפני שנים ספורות נאלצנו לשלם הון עבור מכונית עם מערכות בטיחות אוטונומיות ואקטיביות. היום ניתן לרכוש גם מכוניות זולות יחסית עם טכנולוגיית-על. הרשימה לפניכם

 

 

מערכות בטיחות מתקדמות המותקנות כיום במכוניות חדשות, מסוגלות במרבית המקרים להתערב בדרכים שונות במטרה למנוע תאונות. למעשה, הן מהוות שלב ביניים בדרך למכונית אוטונומית לחלוטין, אשר תעביר את השליטה בהגה ממוחו וגפיו של בן אנוש לחיישנים מתוחכמים ומערכות מחשוב חכמות המסוגלות להפעיל את כל מערכות הרכב ללא יוצא מהכלל.

 

 

אם לא ידעתם עד עתה כמה הן חשובות, מחקר שערך ארגון הבטיחות המפורסם יורו NCAP קבע כי מערכת בלימה אוטונומית, כזו המזהה קרבה מסוכנת לרכב אחר ובולמת עצמאית לפני תאונה ודאית אם הנהג אינו עושה זאת, מפחיתה את הסיכוי לתאונה בלא פחות מ-38%. בין היתר, נתון זה שכנע את ארגון הבטיחות לחייב מערכת שכזו בכדי לקבל ציון בטיחות מרבי של חמישה כוכבים.

 

וכך, מערכות אלו ודומות להן שבעבר הוצעו רק בדגמים של יצרניות יוקרה במכוניות עם תג-מחיר שהרחיק אותן מהישג ידם של מרבית הרוכשים, מוצעות כיום ביותר ויותר דגמים עממיים כציוד תקני. עד כמה זולות? כינסנו עבורכם רשימה של מערכות הבטיחות המתקדמות, בדגמים הזולים ביותר.

 

בלימה אוטונומית - מ-65 אלף שקל

 

מכוניות המיני קיה פיקנטו וטויוטה אייגו מציעות מערכת בלימה אוטונומית כציוד תקני בכל רמות האבזור, החל מגרסת הבסיס המתחילה ב-65 אלף שקל. יש לציין כי המערכת בשתיהן היא מהדור המתקדם יותר, אשר מבוסס על מצלמה ומסוגל לא רק להזהיר אלא גם לבלום ולמנוע תאונה או לצמצם נזקים גם במהירויות בינעירוניות, בניגוד למערכות בסיסיות יותר היעילות במהירויות שאינן עולות על 30-40 קמ"ש.

 

התרעה על עירנות נהג וזיהוי תמרורים - מ-95 אלף שקל

 

סיטרואן C3 מצוידת במערכת להתרעה על עירנות נהג ומערכת לזיהוי תמרורי תנועה החל מרמת אבזור בסיסית. הראשונה מנטרת את מצב הנהג והנהיגה, מזהה סטיות תכופות מנתיב הנסיעה ומספקת התרעה קולית, בעוד השנייה מזהה את תמרורי תנועה באמצעות מצלמה ומציגה אותם בלוח המחוונים.

 

התרעה על שטחים מתים - מ-100 אלף שקל

 

ה-C3, הפעם ברמת אבזור בכירה, נכנסת לרשימה גם כמכונית הזולה ביותר המציעה מערכת להתרעה על שטחים מתים שאינם נראים על-ידי הנהג. המערכת כוללת התרעה על שטחים מתים בצדי המכונית באמצעות הדלקת נורית חיווי במראות הצד, ועל תנועה חוצה מאחור כמו ביציאה מחניה בניצב לכביש.

 

תאורה דינמית - מ-104 אלף שקל

 

טויוטה יאריס מציעה מערכת תאורה דינמית החל מרמת האבזור סטייל. המערכת מסוגלת להחליף אוטומטית בין אורות דרך (גבוהים) למעבר (נמוכים), בהתאם למצב התנועה (רכב הנוסע מלפנים או רכב הבא ממול). בכך היא מעניקה באופן אוטומטי את שדה הראיה המקסימלי בנסיעה בכביש חשוך.

 

בקרת שיוט אדפטיבית - מ-110 אלף שקל

 

פיאט טיפו האצ'בק מצוידת בבקרת שיוט אדפטיבית כציוד תקני בכל הגרסאות. בקרת השיוט עושה שימוש ברדאר לאומדן מרחק מהרכב לפנים ומאיצה או בולמת עצמאית בהתאם למהירות הרכב שמלפנים. יש לציין שטווח המהירות של המערכת הוא החל מ-30 קמ"ש. מתחת לרף זה השליטה עוברת לידי הנהג.

 

שמירה על נתיב - מ-128 אלף שקל

 

סקודה אוקטביה מציעה מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב בכל רמות האבזור. המערכת מתבססת על מצלמה המנטרת את סימון הנתיבים ומבצעת תיקוני הגה במקרה והמכונית סוטה, כדי לשמור אותה במרכז הנתיב. יש לציין שפעולת המערכת תלויה באיכות סימוני הכביש והיא אינה פעילה בכביש עם סימון דהוי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים