שתף קטע נבחר

מגוון מיתוסים על ליסינג

תפיסות מוטעות, אגדות אורבניות וסתם דעות קדומות - הנה הלקט של הליסינג

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

מיתוסים עלולים להיות לפעמים מועילים, אך לפעמים גם מזיקים. ישנם מיתוסים שמטרתם הראשונית היא להגן עלינו מפני תוצאותיו של אירוע חמור בהרבה. אלא שכדרכם של מיתוסים הם מתחילים כסיפור קטן ועד מהרה מתנפחים לסיפור גדול. לעומת זאת, יש גם מיתוסים מזיקים, כאלה שבינם ובין המציאות אין קשר, כאלה שקיבלתם בעבר מפה לאוזן וכיום הנכם מקבלים כהודעת וואטסאפ שבמהרה מתגלה כלא נכונה.

 

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 

מטבע הדברים, גם בענף הרכב יש מיתוסים, כאלה שבינם ובין המציאות יש קשר רופף , אם בכלל. אך מטבע הדברים, גם למיתוסים של ענף הרכב יש קשר מסוים (ורופף) למציאות. אחת הדוגמאות הטובות נוגעת להיצע הרכבים שמוצעים בליסינג הפרטי. המיתוסים גורסים שמדובר בהיצע מכוניות דל אשר מתמקד בעיקר בדגמים הבסיסיים של יצרני הרכב. למיתוס הזה, כמו שאומרים, יש רגליים. כלומר בהתחלה - פעם - זה היה נכון.

 

בשנות התשעים, עם ראשית פריחתה של תופעת הליסינג בישראל, העדיפו יבואני רכב רבים לא להציע לחברות הליסינג דגמי יוקרה ודגמים מאובזרים, והעדיפו לשמור אותם לצרכנים הפרטיים. מכיוון שהיה מדובר בליסינג, גם לחברות שעובדיהן לקחו מכוניות בליסינג היה כמובן אינטרס מובהק לייצר אחידות בין העובדים. התוצאה הייתה מגרשי חניה ענקיים באזורי ההיי טק, שהיו מלאים עד אפס מקום במכוניות זהות עד לרמת הצבע ללא כריות אוויר ו-ABS שהיה בגרסאות של השוק הפרטי.

 

מטבע הדברים, היום המצב השתנה. הסיבות לכך רבות אך אנו נתמקד בכמה: ראשית, ישנו היצע המכוניות לצרכן הישראלי. עד שנות התשעים, עידן פריחת חברות הליסינג הראשון, הישראלים יכלו לבחור בין מכונית קטנה, מיני או סופר מיני, מכונית משפחתית ומכונית מנהלים. יתר ההיצע, שהיה בכל מקרה מצומצם מאוד, כלל מכוניות יוקרה ורכבי שטח. מאז תעשיית הרכב העולמית השתנתה: מכוניות משפחתיות הלכו ונעלמו, מכוניות קטנות התפצלו לאינספור משפחות ותתי משפחות ואילו רכבי הכביש שטח, הג'יפונים, הלכו והסתעפו – וכיום רכבי הכביש שטח מהווים משפחה שלמה וענפה בפני עצמה.

 

שנית, ישנה דרישה: כיום, לקוחות רבים בליסינג וגם בשוק הפרטי אינם מוכנים עוד להסתפק במכונית משפחתית סדאן, ולאור המודעות ההולכת וגוברת לנושא הבטיחות, הלקוחות גם לא מוכנים להסתפק עוד במכונית שאינה מצוידת במיטב מערכות הבטיחות המקוריות. מכיוון שכך, גם חברות הליסינג מציעות היצע מגוון של מכוניות במטרה למשוך צרכנים.

 

שלישית, ישנו עניין המחיר: בעבר מכוניות משפחתיות תומחרו בישראל בכ-120 אלף שקלים. אלה היו המכוניות הדומיננטיות בחברות הליסינג. אך מאז השתנה שוק הרכב הישראלי לחלוטין: כיום ניתן לרכוש ג'יפון במחיר של פחות ממכונית משפחתית, היברידית במחיר של ג'יפון ומכונית סופר מיני ברמת אבזור גבוהה מאד במחיר של משפחתית. משמע, הגבולות היטשטשו.

 

מכיוון שליסינג פרטי תפעולי הוא שיטת חכירה אשר מאפשרת ללקוחות בעצם ליהנות מאותה חוויה של נסיעה בת שלוש שנים במכונית חדשה, בליסינג הפרטי תפעולי קיימת מודעות גבוהה לנושא העדפות הלקוחות. מסיבה זו, כיום בחברות הליסינג מציעים את רובם המכריע של דגמי המכוניות אשר משווקים בישראל, החל במיני וכלה בסופר מיני, ג'יפונים, היברידיות ומשפחתיות.

 

בניגוד לרכישה רגילה של רכב, בליסינג פרטי תפעולי ניתן לשלם מקדמה עבור המכונית ולאחר מכן לשלם תשלום חודשי אשר נקבע על ידי הלקוח עד תום העסקה. בסוף המסלול ניתן להשתמש ביתרת הסכום כמקדמה עבור מכונית חדשה. זה כמובן לא ההבדל היחיד: בעסקת ליסינג פרטי תפעולי הלקוח אינו אחראי לתחזוקה, אלא חברת הליסינג. המשמעות: ראש שקט למשך כל שנות הבעלות על הרכב.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים