שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    הפסיקו לממן שירותים היקפיים לרכב

    מכונית חדשה, תשלומים ישנים. ענפים שלמים מביטוח ועד צמיגאים מתפרנסים ממך - הבעלים של הרכב - איך ליהנות מהשירותים הללו מבלי לשלם עליהם?

     

    בשיתוף ynet רכב חדש

     

    שנת 2018 הולכת ומתקרבת לסימן המחצית: פסח חלף וגם יום העצמאות כבר היה, ושוק הרכב הישראלי דוהר לקראת נתוני מסירות נאים מאוד, שכנראה יצליחו לשחזר את ההצלחות של השנה שעברה. אך עוד נתון חשוב אחד מסתתר בדו"חות מסירות הרכב - כמה כספים מגלגלים העסקים שמעניקים שירותים לענף הרכב: צמיגאים, מוסכים, מכוני הטסטים ועוד ועוד. מדוע זה חשוב? בגלל ההיקף: לפי הערכות של גורמים בענף הרכב, ענף המוסכים בישראל הכניס בשנת 2017 מעל 15 מיליארד שקלים. וזה לא כולל את הצמיגים, את הטסטים ועוד כל מיני "תופינים" שמסתתרים לנו במורד הדרך.

     

     

    ולמה ההיקף כל-כך חשוב? בגלל שיש מי שמשלם את הכספים האלה: הצרכן, שזה בעצם אנחנו. אחרי הכול, להחזיק מכונית חדשה עולה לא מעט כסף. כך זה עובד בישראל: הלקוחות קונים מכונית חדשה. לאחר מכן הם מגיעים הביתה ולפתע נזכרים שצריך לבטח את המכונית, אחרת חס וחלילה לא יהיה מי שיכסה את הנזקים שעלולים להיגרם לה.

     

    אבל זה לא רק ביטוח: אחרי שנה צריך גם לעשות טיפול למכונית, בגלל שיצרני הרכב דורשים לא רק לטפל לפי מרווחי קילומטרים קבועים מראש, אלא גם לטפל מדי שנה אם הקילומטראז' לא נצבר. ובנוסף לכל אלה, יש לנו גם את הטסט. ויש לנו גם את הצמיגים כמובן.

     

    כל ההוצאות האלה הן הוצאות שאנחנו לא ממש חושבים על קיומן תוך כדי אופוריית רכישת מכונית חדשה. אנחנו חושבי עליהן אחרי, בדיעבד, ובדרך כלל מכיוון שאנחנו כבר צריכים להוציא סכום כסף מאוד משמעותי, בדרך כלל אפילו יותר מ-100 אלף שקלים, אז התגובה הטבעית היא שזה בסדר, עוד כמה אלפי שקלים כבר לא ממש יורגשו במאזן המשפחתי.

     

    וזה כמובן לא נכון: כמה אלפי שקלים בהחלט מורגשים. כשביטוח מקיף וחובה של מכונית משפחתית ממוצעת יכול להגיע אפילו עד ששת אלפים שקלים בשנה, כבר מדובר בסכום רציני במיוחד. והסכום הזה כמובן אינו כולל ביטוח לנהג צעיר, נהג חדש, נהג שיש לו כבר תאונה בהיסטוריה, כל הפרמטרים שמנפחים את מחיר הפרמיה באלפי שקלים.

     

    ויש כמובן גם את נושא הטיפולים: טיפול ראשון עושים אחרי שנה. מסנן שמן, מסנן אוויר, עבודה וחלפים. אחר כך יש גם בדיקת בלמים. ובדרך כלל במוסך מצליחים למצוא עוד דברים להחליף כי למכונית יש בלאי. ובנוסף יש לנו גם את הטסט. כשהמכונית חדשה אומנם לא צריך לעמוד במכון הטסטים, אבל כן צריך לשלם. ועוד לא דיברנו על כל מיני אירועים שקורים כי אין מה לעשות: תאונות קטנות, תאונות גדולות, שפשופים, מכות. בקיצור, החיים.

     

    מסיבה זו יותר ויותר ישראלים בוחרים במסלול ליסינג פרטי תפעולי: הלקוח יכול קודם כל לבחור לבדו את גובה המקדמה שברצונו לשלם. גובה המקדמה אינו גבוה וגם אינו דורש מן הלקוח להכביד על חשבון הבנק באמצעות הלוואות. לאחר מכן הלקוח בוחר מסלול תשלומים חודשי שבדרך כלל מסתכם במאות שקלים בחודש בהתאם ליכולתיו. ובסוף התקופה החוכר יכול לשלם תשלום סופי או להשתמש בו כמקדמה לעסקה הבאה.

     

    אך היתרון המהותי ביותר הוא נושא הוצאות: במקום שבמשך כל תקופת החכירה הלקוח יצטרך לטפל, לבטח ולשלם, חברת הליסינג היא זו שאחראית על כל נושא התחזוקה: ללקוח יש אפס כאבי ראש בנושא זה, כמו גם היכולת לבטח את המכונית באמצעות חברת הליסינג ולחסוך עשרות אחוזים ממחיר הצעה רגילה של חברת ביטוח.

     

    הצעות לרכב חדש וליסינג

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים