שתף קטע נבחר

ירידת ערך אטומית

המכונית שלכם היא ביטוי בפלדה, גומי וקסנון לההצלחה שלכם. אבל היא מאבדת ערך מהר יותר משתרצו לדעת. מה לעשות כדי לא להפסיד עשרות אלפי שקלים?

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

כמה כסף עולה לרכוש מכונית חדשה? התשובה ברורה, יש מחירון. מחיריהן של מכוניות חדשות מתפרסמים בדרך כלל על-ידי כל יבואני הרכב באתריהם, ושם ניתן לבחור האם לקחת מכונית עירונית קטנה, כזו שמחירה הוא כ-60 אלף שקל, או אולי משפחתית שעולה כ-130 אלף שקלים. ובל נשכח את רכבי הכביש-שטח שיכולים להגיע אפילו ל-180אלף שקלים, או מותגי פרימיום יקרים הרבה יותר.

 

מכוניות קלאסיות הולילנד 1000 (צילום: רונן טופלברג)
לכו תמכרו אחת כזו במחיר מתאים(צילום: רונן טופלברג)

 

אך המחירים באולמות התצוגה אינם חושפים את התמונה המלאה בשוק הרכב הישראלי. בפועל, מחיריהן של מכוניות חדשות מהווים רק סוג של נקודת פתיחה, ובגלל מספר סיבות: יבואני הרכב מקיימים מדי חודש מבצעים והטבות והנחות. יש את המבצעים של מועדוני הצרכנות, יש את ההנחות הנדיבות מאוד בימי מכירות ויש גם ליסינג יד-ראשונה אפס-קילומטר. כל זה אומר שבעצם מחירי המכוניות שאנחנו קונים, כשהן חדשות באולם התצוגה, אינם בהכרח המחירים האמיתיים. למה זה משנה? כי את המכוניות האלה צריך למכור בבוא היום.

 

לשם המחשה, בואו נבחר במכונית משפחתית קוריאנית. כשנרצה למכור אותה אחרי שנה, נבדוק ראשית כמה היא שווה במחירון. הבעיה היא שהקונים יודעים טוב מאוד שהמחיר שאנחנו רוצים אינו ריאלי. והוא לא ריאלי מכיוון שהמחירון מוריד עשרה אחוזים ממחיר של מכונית חדשה, אבל גם יבואן הרכב מוריד עשרה אחוזים או יותר ממחיר של מכונית חדשה. ולכן אם נבקש 10 אחוזים פחות ממחיר חדשה, נתחרה במכונית החדשה של היבואן. ואז נתחיל לחתוך במחיר כדי להצליח למכור.

 

ומה אחרי שנתיים? נגיד שהמחירון מוריד עשרה אחוזים על ערך המכונית בשנה הראשונה ועוד עשרה אחוזים בשנה השניה. אז יש לנו ירידה של בערך 15% עד 17% מהמחיר של מכונית חדשה. ועל המכונית החדשה נותנים בכל מקרה הנחה של בערך 10%, כלומר בעצם גם אם יש לנו מכונית משומשת בת שנתיים בערך, אין ללקוחות שלנו סיבה אמיתית לקנות אותה, עוד כמה אלפי שקלים ויש להם מכונית חדשה דנדשה מהניילון, מודל 2018 עם ריח של חדש.

 

אז מה עושים? מתווכחים ומתמקחים, וזה עוד לפני שלקחנו בחשבון התמודדות מול גופים גדולים מאוד שעוסקים בסחר של מכוניות, והם יכולים לתת משהו שאנחנו, המוכרים הפרטיים, לא יכולים לתת: מימון, אחריות, טיוב והשבחה. כלומר תשלומים שהופכים את הרכישה מהם להרבה יותר אטרקטיבית ומשתלמת מהמכונית שלנו.

 

לכן כיום, מכירה של מכונית משומשת עלולה להפוך לסיוט, כי לך תמכור את האוטו, ועוד בחודשי הקיץ, לקונה שרק ינדנד ויתלונן וינסה להוריד במחיר. וזה כמובן בזמן שאנחנו מחכים למכונית חדשה, שעלולה להגיע בזמן שאנחנו עוד תקועים עם הישנה. זה לא תרחיש נעים.

 

כמובן, ניתן לבחור בליסינג פרטי תפעולי, שם משלמים עבור הרכב תשלום ראשון, לאחר מכן תשלומים חודשיים ובסוף תקופת החכירה את התשלום הסופי, שיכול לשמש גם כמקדמה עבור המכונית הבאה. אין לפרסם את המכונית בלוח המשומשות. אין להכניס זרים הביתה. אין לסבול מירידת ערך מטורפת שנובעת מהוזלות והנחות ברכבים החדשים. ויש בונוסים כמו אפשרות לשדרג את המכונית תוך כדי עסקה, התשלום החודשי כולל גם את עלויות הטיפולים והביטוח - ואין עומס נוסף על האובליגו המתוח עד לקצה ממילא.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים