שתף קטע נבחר

הסאבוויי מוגבל לבעלי מוגבלויות

בשבוע שבו ניו יורק חגגה את מצעד הגאווה לבעלי מוגבלויות והצהירה על כוונתה להפוך לעיר הנגישה בעולם, מתפרסמים נתונים מדאיגים במיוחד

כמעט בחצי מהשכונות בניו יורק סיטי אין גישה לבעלי צרכים מיוחדים אל הסאבווי. דו"ח שפורסם ביום שלישי על ידי מבקר העיר סקוט סטרינגר, מדגיש את הפערים במערכת הרכבת התחתית מבחינת הנגישות לבעלי מוגבלויות ומפרט את השפעת הבעיה על רמת השכונה.

רק רבע מתוך 472 תחנות הרכבת התחתית תואמות את החוק למען בעלי צרכים מיוחדים, והשאר מותירות לא פחות מ-638,246 קשישים, ילדים קטנים ותושבים בעלי מוגבלויות המתגוררים באיזור תחנות הסאבווי הללו ללא גישה.

 

"הודות לדו"ח הזה, אנחנו מכירים כעת בכך שאנחנו לא רק מדברים על תחנות. אנחנו בעצם מדברים על אנשים", אמר המבקר. "אנשים שנמנעת מהם גישה, אנשים שנאלצו לוותר בשל כך על הזדמנויות עבודה, הזדמנויות דיור. עכשיו אנחנו יודעים ששכונות שלמות אינן נגישות לאנשים עם מוגבלות “, אמר סטרינגר במסיבת עיתונאים.

 

- ()
62 שכונות בלי נגישות לרכבת. ניו יורק

 

הדו"ח מפורט ובו דיווח על כל 189 השכונות של העיר. ב-62 מביניהן אין תחנות נגישות, בעוד 67 שכונות אחרות אין כלל תחנת רכבת תחתית, כך לפי הדו"ח. סטרינגר הצהיר כי מגבלות כאלו משפיעות באופן ישיר על דיור ועל הזדמנויות עבודה.

 

רק 23% מתושבי העיר בעלי מוגבלות מועסקים או מחפשים עבודה באופן פעיל, לעומת 74% מהתושבים שאינם בעלי מוגבלויות. הוא טוען שהסיבה לכך, לפחות במידה רבה, היא הקושי של אנשים עם מוגבלויות ותרכים מיוחדים להגיע ל-2.7 מיליון מקומות עבודה באזורים עם לפחות רכבת תחתית אחת בקרבת מקום, וקשה עוד יותר להגיע ל-608,258 מקומות עבודה בשכונות עם תחנות נגישות בלבד.

 

רוב השכונות שבהן יש תחנות בלתי נגישות נמצאות ברבעים החיצוניים, שם דמי השכירות זולים יותר. ממוצע דמי השכירות עבור השכונות בהן יש לפחות תחנה אחת עם גישה לבעלי צרכים מיוחדים, הוא 1,310 דולר, כמעט 100 דולר לחודש יותר יותר מאשר בשכונות עם תחנות נגישות. בימים אלו מנסים בעיר לגייס מימון לתכנית בת עשר שנים למימון 50 תחנות נגישות כבר בחמש השנים הקרובות ועוד רבות יותר בתום עשר שנות התכנית 'פאסט פורוורד'.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שכונות שלמות אינן נגישות.
מומלצים