שתף קטע נבחר

המשימה הושלמה, הפודיום נותר רחוק

אלון דאי הצליל לשרוד את המירוץ האובאלי הראשון שלו בנאסקר קאפ, אך סיים רק 38. "זה היה קשה מנטאלית, אחרי ניצחון והתמודדות על האליפות באירופה" אמר בקו הסיום

"אחרי שאתה בא מניצחון בגרמניה ובחודש הבא תתמודד על אליפות באירופה, זה לא קל מנטלית להתייצב למירוץ האובאלי הראשון שלך, עם רכב נחות, מול הנהגים הטובים בעולם", סיכם אלון דאי את מירוץ הנאסקר קאפ השני בחייו, והראשון במסלול האמריקאי כל-כך.

 

אלון דאי (צילום: גטי אימג'יס)
(צילום: גטי אימג'יס)

 

דאי השיג במוקדמות זמן שהיה יכול לאפשר לו לזנק למסלול בריצ'מונד שבווירג'יניה מהמקום ה-34 מ-40 הנהגים, אבל בחר לנזק עם הטויוטה קאמרי מספר 23 של קבוצת BK מסוף הטור. "העדפתי לקחת את הזינוק באיזי ולראות איך דברים זורמים. ידעתי שמחכה לי מירוץ של 3.5 שעות, עם ארבע עצירות תדלוק והחלפות צמיגים, כשהיעד שלי היה לסיים את המירוץ, בלי תאונות ובלי תקלות".


אלון דאי (צילום: גטי אימג'יס)
(צילום: גטי אימג'יס)

 

רק שעה לאחר הזינוק החל דאי להגביר את הקצב ולהיאבק על מיקומו בקרב חבורת התחתית. פערי האיכות בין המכוניות גדולים. הקבוצות הגדולות מפתחות בעצמן רכיבים,

והעלויות בהתאם. מירוץ בקבוצה בכירה בליגת העל של הנאסקר עולה בקבוצת צמרת כ-300 אלף דולר, לעומת כ-30 אלף בקבוצת תחתית.

 

"עם מהירויות שמגיעות ל-300 קמ"ש אין לך הרבה זמן לחשוב. כל התנהלות המירוץ היא שונה: בגלל שאין מראות ואין לנהגים דרך לדעת אם המסלול פנוי להם לצאת לעקיפה, הקבוצה מחזיקה 'ספוטר' שמעדכן את הנהג בכל רגע מה קורה מסביבו. וכל הזמן קורה משהו מסביב, וקורה מהר".


אלון דאי (צילום: גטי אימג'יס)
(צילום: גטי אימג'יס)

 

דאי הצליח לרשום כמה עקיפות ולהתקדם למקום ה-38, שם סיים. במירוץ ניצח קייל בוש, שרשם את ניצחון הנאסקר קאפ ה-50 שלו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גטי אימג'יס
אלון דאי
צילום: גטי אימג'יס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים