שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    פורד עולה על המסילה

    הפוקוס זוכה לתגבור חשוב נוסף עם מנוע דיזל חדש.

    על משקל "טוב מאוחר מאשר לעולם לא", תציג פורד בתערוכת ז'נבה את מכונית הנוסעים הראשונה שלה עם מנוע מסילה משותפת. בפורד בחרו לפתוח את מתקפת המסילה המשותפת עם הפוקוס, המכונית החשובה והנמכרת ביותר שלהם כרגע בשוק האירופאי, אך לא רק.
    עד כה חסרה פורד מנוע דיזל מן הדור החדש והמתקדם, דבר שפגע באופן ברור ומשמעותי במכירות הפוקוס באירופה, היכן שאגף שתייני הסולר מהווה תחום חשוב במיוחד. אגב, אין פלא שגם אופל וגם פורד פגרו בתחום אחרי היריבות האירופאיות - אחת הסיבות היא פשוט המוצא האמריקני של חברות האם וחוסר הדרישה שם למנועים כאלה.
    לפי פורד פותח המנוע החדש בשיתוף עם דלפי. אולם פורד משתפת פעולה עם פיז'ו בשנים האחרונות כדי לפתור את הפיגור בתחום הדיזל במנועים הקטנים יותר. יש להניח שגם ביחידת כוח זו הם השתמשו בידע הנרכש.

    כניסה חשובה

    לפחות על הנייר נכנסת פורד בדלת הראשית לתחום המסילה המשותפת ונראה כי הפיגור הכרוני בעבר אינו משפיע על הווה. זאת משום שמבחינת נתונים מתמקם המנוע החדש מייד בחלק העליון של הזירה. למנוע שנפחו 1.8 ליטר בלבד הוא מייצר הספק מרבי של 115 כ"ס, 25 כ"ס יותר מאשר לפוקוס בעלת מנוע ההזרקה הישירה ששווק עד כה. נתון המומנט של מנוע זה מרשים אף יותר עם 25.5 קג"מ המושגים כבר ב-1850 סל"ד נמוכים.
    מערכת ניהול המנוע מאפשרת בעזרת גיאומטרית להבים משתנה הגדשת יתר לפרק זמן קצר. זו מגדילה את המומנט לשיעור גבוה עוד יותר של 29.1 קג"מ באותו סל"ד. הפוקוס TDCI גם זריזה למדי. היא מגיעה ל- 196 קמ"ש מרביים ומאיצה למאה ב-10.8 ש'. עם נתונים אלה היא משתווה פחות או יותר לגולף TDI 116 כ"ס וחולפת על פני פיז'ו ה-307 החדשה (90 כ"ס) או אלפא 147 (100 כ"ס).
    מנוע הדיזל החדש מכונה דורטורק והוא מבוסס על הבלוק המוכר של הפוקוס טורבו-דיזל היוצאת. המנוע הגדול יותר בסדרה, בנפח של 2.0 ליטר שהוצג במונדיאו, יזכה אף הוא בקרוב למערכת מסילה משותפת. שיווק הפוקוס החדשה יחל בקיץ הקרוב באירופה ובינתיים היא תיוצר עם תיבה ידנית בלבד. על גרסה אוטומטית עוד לא מדברים בפורד.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים