שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    קפטן רן, טוס מכאן

    האזרח י' עולה לראשונה בחייו על טיסה ולא מבין: מי בכלל צריך לדעת את שמו של הקפטן?

    האזרח י' פונה אל על משיבה 

    האזרח י' פונה
    18 בפברואר 2000

    לכבוד אל על - מחלקת השירות לנוסע

    מאת יואל קרני - נוסע

    אנשי אל על יקרים מפז,

    אחרי שלא עזבתי את מדינתנו היפה מיום שעליתי ארצה (הכל אפשר להשיג בארץ) נעתרתי לפני כמה ימים להפצרת ילדי וטסתי לחופשה קצרה ליבשת האהובה עלי - אירופה. עלי לציין שמאוד נהניתי וגם הטיסה היתה חוויה בלתי נשכחת (למרות שכשנשאלתי על ידי המלצרית אם ברצוני לאכול עוף או בקר עניתי "בקר" ואז נאמר לי שבדיוק נגמר. סלחתי. באירופה אכלתי בקר לרוב).

    שני דברים הטרידו אותי במהלך הטיסה ואני יודע שעד שלא אקבל עליהם תשובה מוסמכת הם ימשיכו להטריד אותי. הראשון: בתחילת הטיסה נשמע כחכוח רמקול וקול גברי עמוק אמר: "נוסעים יקרים, מדבר הקברניט רן לפיד, אני מברך אתכם לטיסת אל על... בהמשך הדרך אמסור לכם פרטים על הנתיב..." ושאלתי היא: מדוע חשוב לציין את שמו של הטייס?

    שנים שאני נוסע באגד לבקר את נכדי בחיפה והנהג מעולם לא קיבל את פני בהודעה: "נוסעים יקרים כאן הנהג ניסים קוממי ואני מברך אתכם בנסיעת אגד 302 לחיפה" (את שמו גיליתי בעצמי וגם, רק אחרי שנים רבות שנסעתי איתו). גם בנסיעותי התכופות במונית, מעולם לא הציג הנהג את עצמו לפני. ואני שואל את עצמי, האם קפטן רן לפיד זה מציין את שמו כדי להשוויץ שהוא טייס ואחרים לא? מוזר.

    דבר נוסף שלא ירדתי לעומקו היתה ההכרזה, שלושים דקות לפני הנחיתה, ברוח זאת: "נוסעים יקרים, בעוד שלושים דקות ננחת ואתם מתבקשים לערוך כעת את הסידורים הדרושים לכם לנחיתה". אני מודה שלרגע נלחצתי. לא הבנתי אילו הכנות עלי לערוך. האם סוכן הנסיעות שכח להסביר לי שעלי לקחת חלק בהנחתת המטוס? ומה קרה לביטחון העצמי של קפטן רן לפיד שרק לפני ארבע שעות התגאה שהוא-הוא הקפטן והטייס? טוב שישב לידי נוסע ותיק ממני אשר הרגיע אותי שמדובר בהודעה סטנדרטית שלאיש לא ברורה משמעותה.

    בכל זאת סקרנותי הטבעית לא מניחה לי ואודה לכם אם תענו לי, מדוע מציג הטייס את עצמו בשמו ואילו הכנות בדיוק מצופות ממני הנוסע לערוך כדי לקדם את נחיתת המטוס.

    אגב, בדרך חזרה ארצה קרה בדיוק אותו דבר. מלבד זאת תודה על המטלית הלחה בסוף הטיסה, אכן מרעננת. מחווה קטנה אך מלאה במחשבה ורצון להיטיב. כל הכבוד.

    מרגישים את השינוי באוויר.

    שלכם,

    יואל קרני

    קהילת ציון 23

    הרצליה 46382

    חזור למעלה
    אל על משיבה
    לכבוד מר יואל קרני

    קהילת ציון 23, הרצליה

    מר קרני הנכבד,

    הריני מתייחס למכתבך מתאריך 18/2/00. ראשית אני מבקש לנצל הזדמנות זו ולהודות לך על כי בחרת לטוס עמנו.

    בהמשך למכתבך, אנו רואים חשיבות בציון שם הקברניט מתוך נימוס כמארח וכאחראי על הטיסה כולל השירות בטיסה, ומוצאים בכך מענה גם לרצונם של הנוסעים בטיסותינו לקבל מידע זה.

    לשאלתך לגבי ההכרזה על סידורים אחרונים לפני נחיתה, הדבר נעשה מטעמי בטיחות, שכן לפני נחיתה השלט להדק חגורות נדלק ועל הנוסעים לחגור את חגורות המושב, לכן חשוב לציין זאת בכדי שהנוסעים יתארגנו לקראת נחיתה, לדוגמה: איסוף פריטים אישיים, הורדת מעיל במידת הצורך, הליכה לשירותים וכד'.

    אני מקווה, כי טיסותיך איתנו בעתיד תהיינה נוחות ומהנות. אשמח לעמוד לשירותך בכל עת.

    בכבוד רב,

    מח' פניות לקוחות

    אל על

    חזור למעלה
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מכתב התשובה המקורי ששיגרה אל על לאזרח י`
    לאתר ההטבות
    מומלצים