שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    שוק קשוח
    קשה מאד למכור מכונית יד שניה. אפשר, אבל תתכוננו לחטוף כאפה רצינית של הורדת מחיר. מה הסיבה ואיך להימנע מהפסד כה גדול

     

    בשיתוף ynet רכב חדש

     

    האם ניסיתם במהלך החודשים האחרונים, אפילו השנים האחרונות, למכור מכונית? אם ניסיתם, אתם ידועים שמדובר בתהליך שפעם היה די ברור ועכשיו הפך לסיוט. אם לא ניסיתם, טוב לכם. נחסך לכם סרט אימה. אבל למה בעצם כל-כך קשה למכור במדינת ישראל מכונית משומשת?

     

    עומסי תנועה בכביש החוף סמוך למחלף ינא (צילום: עידו ארז)
    (צילום: עידו ארז)

     

    זה מכלול של הרבה סיבות - אפילו אגו מעורב כאן - שחלקן פשוט לא נעימות ונובעות מהתנהלות לקויה של השוק. חלק אחר שלהן פשוט נובע מחוסר מזל

    או בחירות שבחרתם אי שם כשקניתם את המכונית. בכל הקשור בחלק שנוגע לאי נעימות, בואו נשים את הקלפים על השולחן: שוק המכוניות המשומשות בישראל הפך למקום מאוד פרוע. חלק גדול ממנו נשלט על-ידי סוחרי מכוניות משומשות.

     

    במהלך השנים האחרונות הסחר במכוניות המשומשות, לפחות רובו, עבר לידיים של גופים גדולים שעוסקים בסחר ברכב. אלה חברות הטרייד-אין, רשתות המכוניות המשומשות הגדולות - שחלקן בבעלות יבואני הרכב עצמם. העניין הוא שאצל החבורה הזו צריך להיכנס עם מכונית ולצאת עם אחרת. לרוב אי אפשר רק למכור ולצאת עם מזומנים.

     

    נוצר ניגוד עניינים. שכן הסוחרים פוגעים במאמצי המכירה של האדם הפרטי: הם מוכרים מכוניות משומשות במחירים אטרקטיביים בגלל שהם מציעים מימון, אחריות, ומכיוון שהם מסוגלים לפרסם את המכוניות שלהם בצורה הרבה יותר אטרקטיבית ואגרסיבית. בין היתר כי הצרכן הפרטי לא שם עשרות אלפי שקלים על קידום של מכוניות למכירה באינטרנט.

     

    בנוסף, הפעילות שלא הולכת לרשתות הסחר הגדולות הולכת לסוחרי המכוניות המשומשות הקטנים. הם חייבים להרוויח וההתנהלות מולם לא תמיד נעימה. אז נוצר מצב בו אנחנו מעוניינים למכור מכונית וישר עטים עלינו סוחרים, שלא כולם נחמדים ולא כולם ישרים, וכולם מציעים מחירים שיכולים די להעליב. אז יש מי שמוכן לשחק את המשחק ויש מי שמוכן להיתקע עם האוטו. אבל זה כמובן רק קצהו של הקרחון.

     

    הנה עוד בעיה - של מימון: רוב הישראלים למדו היטב שכיום כדי לקנות מכונית לא צריך לשים הרבה כסף על השולחן: רוב יבואני הרכב מציעים כל מיני תכניות תשלומים שמורידות את הערך של הכסף. למה הכוונה? נגיד שאתם צריכים עכשיו למכור מכונית ששווה 60 אלף שקל, אבל אצל היבואן אפשר למצוא את הדור הבא של אותה מכונית בתשעים אלף שקל. 90 אלף שקל הם לא הרבה יותר מ-60? ברור שכן, אבל יבואן הרכב מציע תשלומים.

     

    לא סתם תשלומים אלא נמוכים, מאות שקלים בחודש ובריבית נמוכה. בשביל כמה מאות שקלים בחודש לא הייתם קונים מכונית חדשה עם אחריות ולא את המכונית שאתם מוכרים? ברור שכן. אז גם כאן יש בעיה כי בשנים האחרונות המימון נהיה נפוץ כל כך שאפשר לקבל אותו אפילו לכלי רכב משומשים שהיבואן להוט להיפטר מהם.

     

    אבל לא רק המימון: המכונית שהייתה להיט לפני כמה שנים כמו ניסאן ג'וק, סוזוקי אלטו, מאזדה 3? כן כבר פחות. כל הזמן יש תחלופה והיא די מטורפת. ענף הרכב העולמי משתדרג וממציא כל הזמן. עכשיו רוצים היברידי, מחר ירצו חשמלי. אתמול רצו כביש-שטח, מחר רוצים ספורטיבי. השוק - שזה אתם - מאבד עניין מהר מאוד וצריך לספק אותו, אז כנראה שהמכונית שלכם כבר אינה "נחשקת", היא סתם אוטו טוב, אבל לא טוב מספיק. אכלתם אותה. בקיצור, לא כיף למכור מכונית משומשת, לעבור סוחרים, להתווכח, להתמקח.

     

    מה עושים? אפשר ליסינג תפעולי פרטי. תשלום ראשון, אחריו תשלומים הגיוניים בכל חודש שנגזרים מגובה התשלום הראשון – וגם התחזוקה על חשבון חברת הליסינג. מכירה? תשאירו את זה לליסינג. הצלחתם לצאת מהלופ.

     

    הצעות לרכב חדש וליסינג

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים