במקום להזריק: למה בעולם מעריצים את מוצרי ים המלח ובישראל לא?

בעוד אנחנו חולמים על קרמים מצרפת, שווייץ ויפן, חובבות הטיפוח בחו"ל ממהרות לרכוש את התוצרת מהמקום הכי נמוך בעולם. כעת יוצא ים המוות למלחמה בקמטים

אסי טוחןפורסם: 12.08.19 08:58
אין נביא בעירו? מחוץ לישראל זוכים מוצרי ים המלח לתהילה ונמכרים בחנויות היוקרתיות ביותר (צילום: Shutterstock)
אין נביא בעירו? מחוץ לישראל זוכים מוצרי ים המלח לתהילה ונמכרים בחנויות היוקרתיות ביותר (צילום: Shutterstock)
לפרסום של חברות הקוסמטיקה מים המלח בעולם תרמו גם פרזנטוריות בינלאומיות. קריסטין דיוויס פרסמה בעבר את אהבה (מימין) ומריה קארי את פרמייר ים המלח (צילום: AP, Frazer Harrison/GettyimagesIL)
לפרסום של חברות הקוסמטיקה מים המלח בעולם תרמו גם פרזנטוריות בינלאומיות. קריסטין דיוויס פרסמה בעבר את אהבה (מימין) ומריה קארי את פרמייר ים המלח (צילום: AP, Frazer Harrison/GettyimagesIL)

כשאומרים כי אין נביא בעירו, בוודאי מתכוונים גם ליחסינו המורכבים עם מוצרי ים המלח. בעוד מחוץ לישראל הם זוכים לתהילה, נמכרים בחנויות היוקרתיות ביותר כמו ספורה וביגלואו  – בארץ, איך לומר זאת בעדינות, הם לא ממש זוכים בכבוד הראוי להם. כנראה שכזהו טבענו הבוגדני: תמיד חושקים בקרמים ממעיינות בצרפת, מהאלפים בשווייץ, מקליניקות בהוליווד, ממסורות יפניות עתיקות, ממותגי היי-טק קוריאניים ומאיפה לא. רק את ים המלח שלנו שכחנו, ולא בצדק.

 

אומנם יש חברות לא ידועות שמתהדרות בשם "ים המלח" למרות שאחוזי החומר הפעיל בהם מים המלח הוא מזערי, אך לצדן יש שתי חברות שמצדיקות את מעמדן בעולם. אישית, יש לי חיבה מיוחדת למוצרי AHAVA, שנולדה לפני 25 שנה כשנשלחתי כעיתונאית לסקר את המנעמים שחיכו למדונה בסוויטה שהוכנה עבורה בביקורה הראשון בישראל. אחת המתנות שחיכו לה היתה מארז של AHAVA לגוף, ובעקבותיו החלטתי לנסות בעצמי את קרם הגוף ומיד התמסרתי לו ולניחוחו המשכר. במשך שנים לאחר מכן, בכל פעם שהשתמשתי בקרם שאותו המשכתי לקנות באדיקות, צפו בי תמיד מראות מאותו לילה בלתי נשכח. כוחם של ניחוחות וזיכרונות.

 

מנסים להילחם בקמטים על ידי מיצוי תאי גזע מהצמח המדברי הרעיל תפוח סדום, הגדל בסביבת ים המלח. אהבה (צילום: מוטי פישביין)
    מנסים להילחם בקמטים על ידי מיצוי תאי גזע מהצמח המדברי הרעיל תפוח סדום, הגדל בסביבת ים המלח. אהבה(צילום: מוטי פישביין)

     

    לאחרונה נזכרתי שוב בסיפור, באירוע ההשקה הנוצץ של סדרת תפוח סדום של אהבה, שמוצריה הפעילים פותחו כחלופה טבעית להזרקות בוטוקס וחומרי מילוי. ארבע שנים הושקעו בפיתוח המוצרים, המבוססים על מיצוי תאי גזע מצמח מדברי רעיל הגדל בסביבת ים המלח ושמו בישראל תפוח סדום. הצמח מכיל שרף חלבי, ששימש ברפואה הקדומה לטיפול בבעיות רפואיות שונות וגם כרעל בזמן מלחמות השבטים. אהבה היא החברה הראשונה בעולם שמגייסת את הצמח לטובת טיפוח קוסמטי.

     

    כל מוצרי הסדרה מכילים את קומפלקס AoS המוגן בפטנט ומורכב מתמצית תפוח סדום, בשילוב עם תמצית המינרלים הטבעית הבלעדית לחברה. לדבריהם, הקומפלקס הוכח ביולוגית וקלינית כיעיל לטיפול בקמטים עמוקים, קמטי הבעה ועיבוי נפח העור, וגם בהגנה נגד דלקות כרוניות המאיצות תהליכי הזדקנות בעור.

     

    בסדרה, שבעולם היא כבר סולד אאוט: אסנס אקטיבי להחלקת העור, מי סרום העשירים במרכיבי אנטי אייג'ינג ומהווים בסיס לספיגה של כל מוצרי הסדרה (249 שקל ל-100 מ"ל), קרם פנים 24/7 לצמצום מראה הקמטים, הנחשב לתחליף הבוטוקס של הסדרה (369 שקל ל-50 מ"ל), מסכת לילה (389 שקל ל-50 מ"ל) וגם אפליקטור למילוי קמטים וטשטוש ממוקד לפני האיפור (389 שקל ל-15 מ"ל).

     

    אפליקטור למילוי קמטים ומכשיר אנטי אייג'ינג ביתי. פרמייר ים המלח
      אפליקטור למילוי קמטים ומכשיר אנטי אייג'ינג ביתי. פרמייר ים המלח

       

      גם פרמייר ים המלח השיקו לאחרונה אפליקטור למילוי קמטים מיידי, שמכיל חומר ייחודי בעל אפקט כפול: לטווח הקצר למילוי לפני אירוע נוצץ, ולטווח הארוך – לצמצום הקמט עצמו. הקרם עשיר במינרלים מים המלח ובליפוזום (399 שקל ל-10 מ"ל).

       

      עם זאת, הבשורה הגדולה שלהם היא מכשיר אנטי אייג'ינג לשימוש ביתי, שהושק השבוע ובפיתוחו הושקעו למעלה משנתיים וגם 2.5 מיליון שקל. קוראים לו NUNA והוא פועל בטכנולוגיית אור לטיפול בקמטים, בלי מזרקים ובלי להוציא הון על טיפולי אינפרא יקרים אצל קוסמטיקאיות. קטן, קומפקטי ועשוי מכסף טהור (מתכת היפואלרגנית ורפואית) וגם זכה באישור ה-FDA האמריקאי קלאס 2, כמוצר בטוח לשימוש ועם יכולות מוכחות.

       

      במכשיר אור אינפרא אדום לעידוד ייצור קולגן ואלסטין, אור כחול לניקוי העור מבקטריות ומיקרו-ויברציות המעודדות סילוק שומן וחידוש תאי העור. נדרשות רק דקות ספורות מול המראה: בחודש הראשון, שלוש פעמים בשבוע, ואחר כך פעם בשבוע (2,900 שקל למכשיר, בחנויות פרמייר ים המלח).

       

       

       
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
      בעבר היא היתה עיתונאית וכותבת מדור הלייף-סטייל "חיים טובים" במוסף 7 ימים, עד שהחליטה להתעמק בנפלאות עולם היופי, והפכה לפריקית מוטרפת של טיפוח מוקפד, איפור רענן, תכשירי שיער יוקרתיים וכל מה שביניהם. בדרך, היא הוציאה לאור ספרים ומאמרים על סודות הטיפוח של מרכזי היופי והספא המובילים בעולם, הטריקים של גדולי המאפרים בעולם, והכול אודות בשמים