yed300250
הכי מטוקבקות
    זמנים מודרנים  • 10.11.2019
    התקשרו לאריאלה
    נתקעתם בסבך הביורוקרטיה הרפואית? כתבתנו תנסה לעזור לכם. והפעם: איפשרנו תור דחוף לבדיקת קוצב לב
    אריאלה איילון
    הפנייה של אדם רוזנברג: "אני בן 91 ולפני שנה עברתי ברמב"ם החדרת קוצב לב. כחצי שנה אחר כך התחילו לי בעיות בריאות שהתבטאו בקוצר נשימה ובהכחלה. פניתי לקרדיולוג שחשד שמקור ההרעה במצבי הוא בהיחלשות סוללת הקוצב, ולכן ייעץ לי לשוב ליחידת קוצבי הלב ברמב"ם במהירות האפשרית. אלא שחצי שנה שאני מתקשר לשם, כמעט כל יום, ואין מענה או אין תור זמין. נשמע תקין?"

    על מה התרגזנו? דווקא היחידה לקוצבי לב, שמטפלת בחולים בסיכון חיים גבוה, מרשה לעצמה לרשום שיא שלילי ומביש של זלזול בחולה.

    למי פנינו? לרמב"ם: "אנו מתנצלים בפני מר רוזנברג על ההמתנה הארוכה למענה. אנו עמלים על שיפור השירות ומיד עם פניית המדור יצרנו קשר עם הפונה וקבענו לו תור. בכל הנוגע לירידה במצבו הרפואי, נאמר לו לפנות למיון".

     

    הפנייה של רות שמיר: "אני בת 83, ויותר מ־16 שנים שאני משתמשת בתרופה "אורסוליט", שרשומה בעיקר להמסת אבני מרה או לטיפול בשחמת כבד קלה. התרופה נכללת בסל הבריאות ובמשך כל שנות הצריכה שלי, לא הייתה שום בעיה בהשגתה. אבל בחודשים האחרונים היא נעלמה מכל בתי המרקחת, הן של הקופה והן של רשתות הפארם למיניהן. כשאני מבררת מול הרוקחים מה עלה בגורל התרופה, אף אחד לא יודע להגיד לי. כך שבמקום לטפל בעצמי, אני במרדף להשגת התרופה. מה עושים?"

    על מה התרגזנו? על הרוקחים השונים שבבתי המרקחת של הקופה ושל הרשתות הפרטיות, שלא ייחדו אפילו דקה קצרה מזמנם ליידע את המטופלת שהתרופה הוסרה מהמדפים ולהציע לה חלופה שתטפל במחלתה ולא תשאיר אותה ללא מענה תרופתי, שילחו אותה בחוסר אחריות לביתה.

    למי פנינו? לקופת חולים מאוחדת: "באוקטובר הכריז משרד הבריאות על הפסקה זמנית בשיווק התרופה הנ"ל. אולם לתרופה החסרה יש שתי חלופות במינונים שונים ונשמח לספק לך אחת מהן".

     


    פרסום ראשון: 10.11.19 , 22:33
    yed660100