פיתוח טכנולוגיה מתאימה לכלי רכב אוטונומיים, התמודדות עם דרישה להפחתה קיצונית של פליטת מזהמים ומעבר מהיר להנעה אלטרנטיבית, צניחה חדה במספר כלי הרכב הנמכרים ותחרות קשה מאי פעם יצרניות הרכב הגדולות ובעיקר הגרמניות מרצדס, אודי וב.מ.וו, נאלצות לפטר עשרות אלפי עובדים במהלך דרמטי, שסופו אינו ברור כרגע. כך מדווחות סוכנויות הידיעות השונות. במרצדס בלבד הוכרזו פיטורי כ-20 אלף עובדים וזה ממש לא הסוף.
בחודשים האחרונים צצו חדשות לבקרים דיווחים על פיטורים אפשריים בתעשיית הרכב. ולא רק אצל היצרניות הגרמניות, אלא גם בתעשיית הרכב הבריטית והאמריקאית (GM) ואפילו היפנית (ניסאן). הסיבה לכך היא הקפיצה האדירה בתקציבי עתק שמופנים לפיתוח טכנולוגיה חדשה, בראש ובראשונה הצורך בהרחבה מהירה מהצפוי של ארסנל הדגמים בכלי רכב חשמליים. כל זאת, במקביל לירידה של כ-6% בדרישה הגלובאלית לכלי רכב חדשים, ירידה שצפויה להתחזק ב-2020.
לפי הערכות, במקיבל לבעיות אלה מתמודדת התעשייה גם עם ירידה מואצת בבעלות על מכונית פרטית אצל צעירים, המעדיפים יותר ויותר אלטרנטיבות שונות. החל מתחבורה ציבורית (היכן שזו מהווה אכן אלטרנטיבה, ולא בישראל), דרך תחבורה שיתופית מסוגים שונים וכלה בכלי תחבורה חשמליים קטנים בשימוש עירוני בעיקר.