שתף קטע נבחר

חשבונות המים זינקו במאות אחוזים

מאות תושבי ראשון לציון טוענים לזינוק מטריד של מאות שקלים בחשבונות המים. בתאגיד מניב ראשון הסבירו זאת בקריאת מונים מאוחרת בשל החגים, והעלייה בתעריף המים. רשות המים: "ההתייקרות מסתכמת בעשרות שקלים בלבד בשנה. זו לא הסיבה לעלייה". צפו באולפן ynet

 

 

תעלומת ההתנפחות של חשבונות המים: מאות תלונות של תושבי ראשון לציון הצטברו בחודשים האחרונים בטענה לזינוק חריג וחסר הסבר בצריכת המים המדווחת של תאגיד המים העירוני. תלונות דומות התקבלו גם מתושבים בראש העין, בעפולה, בחולון, באשקלון, בהרצליה וברמת גן.

 

החל מינואר: תעריף המים הבסיסי יעלה ב-4.6%

בלי ששמתם לב: מי הברז התייקרו

חיסכון של מיליונים: רשות המים אישרה את צמצום מספר תאגידי המים

 

כך, במקרה אחד, חל זינוק בלתי מוסבר של 289% בחשבונית מ-178 שקל בחודשים מאי-יוני ל-694 שקל בספטמבר-אוקטובר. במקרה אחר החשבון התנפח פי 4.8 מ-100 שקל ל-480 שקל לחודשיים. "שברנו את הראש להבין במה מדובר. הבאנו מישהו שיבדוק ולא מצאנו נזילה, לא בדירה ולא בצינור המרכזי", ציינה אחת המתלוננות.

חשבונות המים התנפחו. מונה מים (אילוסטרציה) (צילום: צביקה טישלר) (צילום: צביקה טישלר)
חשבונות המים התנפחו. מונה מים (אילוסטרציה)(צילום: צביקה טישלר)

תאגידי המים מחויבים להודיע כשיש חריגה מעל 150% מהצריכה הרגילה. לדברי תושבת העיר, שקיבלה הודעה על חריגה של 242% בצריכה, "במניב ראשון (תאגיד המים של ראשון לציון - מ.ק.) הציעו שנשלח את השעון לבדיקה בעלות של 120 שקל, שיוחזרו אם הוא לא תקין. היו תושבים ששילמו ואמרו להם שהשעון תקין".

 

אחת הסיבות להתנפחות החשבונות, כפי שעולה מהחשבונות שהגיעו ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet היא הצריכה המשותפת. בבניין בן 52 דירות בעיר הוכפלה הצריכה פי 2 לעומת אשתקד.

  ()
חשבון מים של מניב ראשון: זינוק בלתי מוסבר בצריכה בספטמבר-אוקטובר

"בתאגיד טענו שהסיבה היא נזילה", ציינה נציגת הוועד של הבניין, "אבל אלפי תושבים קיבלו את אותה הודעה ובבדיקה מקצועית שנעשתה התברר שאין שום נזילה. נקבע שצרכנו 916 קוב. מה, יש לנו בריכה אולימפית? הצריכה המשותפת הרגילה שלנו היא בין 250 ל-330 קוב. ב-30 באוקטובר החליפו את השעון וחושבה לנו צריכה של 250 קוב בארבעה ימים, זו כמות הצריכה של הבניין בחודשיים".

 

"זה בגלל החגים"

בתאגיד מניב ראשון הבטיחו לבדוק את התלונות, אך הדגישו שבכל הארץ עולות לאחרונה תלונות על חשבונות מים גבוהים. "הרקע הוא, בין היתר, דחייה בקריאת מדי המים עקב חגי תשרי (למרות שמדובר בדחייה של שישה 6 ימים בלבד - מ.ק.), צריכה גבוהה בקיץ והעלאת תעריפי המים על ידי רשות המים".

 

ברשות המים ציינו כי העלאת התעריף תסתכם ב"התייקרות של כמה עשרות שקלים בודדים בחשבון השנתי. זו לא הסיבה לחשבונות המנופחים". תעריפי המים עלו השנה ב-7% וצפויים לעלות שוב בינואר ב-2.86%.

 

ברמת גן מתחולל מאבק בן שנה נגד תאגיד המים המקומי. לטענת מובילי המאבק, התקבלו יותר מ-200 תלונות של תושבים בחודשים האחרונים. "אנחנו בודקים. הייתה נזילה רגעית אבל החשבונות מנופחים. המדדים לא תקינים או שלא מודדים נכון", ציינו.

 

מתאגיד מניב ראשון נמסר: "ראש העיר פנה לתאגיד כדי לערוך בדיקה חיצונית נוספת לכל החשבונות של החודשים אוגוסט, ספטמבר ותחילת אוקטובר. זאת בנוסף לבדיקה שהתבצעה על ידי צוות מקצועי של התאגיד לחשבונות באופן פרטני. הציבור יעודכן על הממצאים בימים הקרובים".

 

ברשות המים אמרו שהם לא מכירים את גל התלונות והוסיפו: "אם יש לצרכן הסתייגות ניתן לפנות ליחידת פניות הציבור של הרשות".

 

ממי רמת גן נמסר: "בבניינים שעושים שימוש במד מים משותף, נזילה באחד הבתים או בשטח הציבורי גורמת לעלייה בחשבונות של כל הדיירים. התאגיד מקפיד לעדכן במקרי נזילה".

 

מרשות המים נמסר: "ככל שיש לצרכן שאלות/הסתייגות בהקשר לנושאי המים והביוב שלו - עליו לפנות לספק המים שלו, האחראי על נושאים אלו. ככל שיש לצרכן הסתייגות, או אם צרכן רוצה לערער ו/או להתלונן על קביעת הספק ו/או על הספק, ניתן לפנות ליחידת פניות הציבור של רשות המים, אשר תבדוק את התנהלות ספק המים המחויב לעבוד על פי אמות מידע לשרות שאנחנו דורשים ממנו, וכל פנייה תיבדק לגופה, באופן ענייני ומקצועי. ככל שספק זה או אחר התנהל בניגוד לתקנות, מעבר לתיקון הנדרש, תפעל הרשות כדי לדאוג למניעת הישנות המקרה".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: צביקה טישלר
מונה מים
צילום: צביקה טישלר
מומלצים