שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    יורשת מוצדקת

    כצפוי, סוזוקי הציגו בז'נבה את הליאנה החדשה. בדרכה אלינו?

    לעולם לא תצליחו לנחש מדוע מכנים את הסוזוקי הזו ליאנה. נכון? כמובן שלא, ולכן אנחנו מביאים לכם תרגום - Life In A New Age. מתוחכם, אתם לא חושבים. האמת, זו כנראה הגרסה המי-יודע-כמה של המוחות היפנים המאמינים שמה שנכתב באנגלית לא ממש משנה. מה שחשוב הוא שיש הרבה מילים, המון אותיות ואפשר ליצור מהן משמעות.
    כך או אחרת, הצגת הגרסה האירופאית של הליאנה בז'נבה היתה מן הסתם אחד האירועים החשובים ביותר עבור השוק הישראלי, גם אם סוזוקי לא ממש המציאו את הגלגל כפי שהיו רוצים שנאמין. אחרי הכל, המכונית הזו מחליפה את אחת מרבות המכר הוותיקות בשוק שלנו, הסוזוקי בלאנו, בעצמה לא ממש חידוש מוטורי.

    כמו באלנו?

    הליאנה, שתוצג בעתיד גם בגרסת סדאן, מתבססת היטב על רצפת הבלאנו המוכרת, מה שמייד מעניק לה את אותו בסיס גלגלים קצר. לשמחתנו, חיצונית אין כמעט הבדל מול הדגם היפני וזה מבטיח לפחות רעננות בתחום זה. כן, לפחות כמו ההונדה סיביק 5 דלתות, נראית הליאנה כמו מיניוואן קטן. אגב, הפרט המעניין ביותר בגוף החדש שייך לדלת האחורית וסידור יחידות התאורה יוצא הדופן. מנגד, החרטום נראה מעט אנמי וחסר נוכחות. בקיצור, קשה להתאהב במראה, אבל מותר להניח שיהיה אפקטיבי.

    המנוע

    הליאנה האירופאית מצוידת במנוע 1.6 ליטר חדש, שונה מהותית במידותיו מאלה של יחידת המנוע בבלאנו. סוזוקי מבטיחים הספק מרבי של 103 כ"ס ונשבעים לגרסה חזקה יותר בעתיד עם תזמון שסתומים משתנה. עבור נהגים רגועים יותר תציע החברה גרסת 1.3 ליטר עם 90 כ"ס - זו המוכרת לנו - עם שינויים ושיפורים קלים - מהאיגניס.
    גרסת ה-1.6 ליטר תוצע עם אותה תיבה אוטומטית שפגשנו כבר בבלאנו, ובאירופה תהיה אפשרות לקבל גם הנעה כפולה קבועה... לפי סוזוקי, הגרסה האוטומטית תגרד את קו ה-170 קמ"ש.

    בפנים

    כניסה לתא הנוסעים מגלה נסיון יפני לרענן את המראה השגרתי והפשוט המאפיין בדרך כלל מכוניות מארץ השמש העולה. יש כאן שימוש בגווני אלומיניום, פלסטיק-עץ או כאילו-סיבי-פחם בהתאם לגרסה. גם לוח המחוונים הדיגיטלי הצר יוצא דופן, אך אין לי ספק שלא כולם יאהבו אותו.
    אלא שבסופו של דבר לא נוצרה כאן אוירה נעימה או יוקרתית כמו במהודרות שבין המשפחתיות. שילוב הגוונים נראה לעיתים מקושקש, במיוחד בגרסאות המתעקשות על שימוש במראה סיבי פחם חסר טעם. בזכות גובה התקרה המכובד הופך מרחב הפנים למרשים, אפילו מצוין, ביחס למידות הצנועות. תא המטען לעומת זאת אינו מרשים. אצלנו עוד לא ברור, אך באירופה תוצע הסוזוקי עם ארבע כריות אויר ו-ABS.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    סוזוקי ליאנה
    מחליפת הבאלנו נראית כמו מיניואן קטן
    מבפנים, נסיון יפני לרענן את המראה השגרתי...
    שלא תמיד עולה יפה
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים