האמר חוזר לחיים מוטוריים, אבל משנה פניו לחלוטין - עם כוח מפלצתי, זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות, מרכב של טנדר ומנועים חשמליים. לפני כשלושה חודשים מדובר היה בשמועה, כעת זה הפך לעדכון רשמי. קונצרן GM האמריקאי, באמצעות חטיבת כלי הרכב המסחריים GMC, מחזיר את שם המותג האמר לחיים חדשים ונקיים מזיהום, שנים לאחר שנעלם בבושת פנים מהמפה עם תדמית של זללן מזוהם ומסוכן.
עם 1,000 כ"ס ו-115 קג"מ ממנועים חשמליים ויכולת כביש ושטח יוצאות דופן לדברי היצרנית, ההאמר העתידי יהיה כנראה אחד הטנדרים החזקים בסביבה שצפויה להיות צפופה במיוחד, עם מתחרים חזקים ומעניינים מבית טסלה, פורד, ריביאן ועוד. "GMC מייצרים רכבי פנאי גדולים, טנדרים ומשאיות קלות יוקרתיים ובעלי יכולת יוצאת דופן. ההאמר EV יהיה כזה ואף יותר", כך אמר דאנקן אלדרד, סגן נשיא מותגי ביואיק ו-GMC בהודעה רשמית שמפרסמת היום (ה') היצרנית.
"אנחנו נרגשים להשיק את הטנדר המהפכני והנקי מזיהום באירוע היוקרתי ביותר של עולם הפרסום", המשיך והתייחס למשחק הסופרבול הצפוי ביום א' אשר נחשב כפלטפורמה פרסומית יוצאת דופן. השקתו הרשמית של הרכב צפויה ל-20 במאי השנה, והוא ירד מפס הייצור בטרויט, מישיגן.
דיווחים ראשונים אודות התכניות החשמליות של GM להאמר צצו לפני מספר חודשים, עם עדכונים בסוכנויות הידיעות לפיהם הקונצרן האמריקאי מפתח פלטפורמה תחת פרויקט בשם BT1 - עם סוללות במרכז וכנראה מנוע חשמלי קדמי ואחורי והנעה כפולה - שתשמש בסיס לטנדר חשמלי מבית GMC ורכב פנאי חשמלי עבור קדילאק. הראשון עם תכניות לעלות לכביש ב-2022, השני שנה אחר כך.
לפי אותן ידיעות, יש גם תכניות מוקדמות יותר לאותה פלטפורמה עם דגם תחת שם מותג שונה, יכולת ואבזור גבוהים יותר ותג-מחיר שיעמוד על 90 עד 100 אלף דולר. מקור מקורב לפרויקט גילה אז כי אחד השמות הנבדקים הוא האמר.
לפי רויטרס, הסבת פס הייצור בדטרויט שאחראי כיום על ייצור שברולט אימפלה וקדילאק CT6 לדגמים החשמליים העתידיים של פרויקט BT1 תעלה ל-GM כשלושה מיליארד דולרים. סך ההשקעה של הג'נרל בפרויקט החשמלי תעמוד על כ-7.7 מיליארד דולר בכל מפעלי החברה בארה"ב, כך סוכנות הידיעות.
האמר החל את דרכו כמותג של AM ג'נרל וזכה להילת גיבור מלחמה כאשר שימש את הצבא האמריקאי בפלישתו לעיראק. את דרכו האזרחית הרצינית החל ב-1999 לאחר מכירת שם המותג ל-GM ותחילת ייצור H2 (שהושק ב-2002) על בסיס שברולט טאהו, ו-H3 (שהושק ב-2005) על בסיס טנדר שברולט קולורדו.
אבל שנים ספורות אחר כך במקביל לעליה במודעות הסביבתית, צללו המכירות ותדמיתו של הרכב המאוד-גדול ומאוד-מגושם. כל זאת לצד הצרות הגדולות של הקונצרן שנזקק לעזרת הממשל כדי להמשיך ולחיות. מותג האמר חוסל - כעת הוא שב לתחיה.