יונדאי מציגה סנטה פה עדכני, שנתיים בלבד לאחר השקתו הראשונה. הסיבה לעדכון המאוד-מהיר ביחס למקובל בתעשיית הרכב נובע בעיקר מהצורך לצייד אותו ביחידות הנעה חסכוניות בדלק יחסית וצנועות בפליטת מזהמים שיאפשרו לו להתמודד עם מתחרים חדשים כמו טויוטה היילנדר וקיה סורנטו, אך גם כדי להמנע מתשלום קנסות על פליטת זיהום עודפת מתחילת 2021 באירופה. הסנטה פה החדש צפוי להגיע לאולמות התצוגה בישראל רק בעוד כשנה.
שינוי המראה מתמקד כצפוי בחרטום שונה לחלוטין אך יש גם חישוקים קלים בגודל "20 ("19 עד כה) עם בתי גלגלים תפוחים יותר ומאחור נוסף פס תאורה לכל רוחב דלת תא המטען.
עדכון משמעותי יותר עברה סביבת הנהג, עם צמיחה ניכרת בתצוגה: לוח מחוונים דיגיטלי מלא שגדל ל-"12.3 מ-"7 בדגם היוצא ומסך מגע שגדל ל-"10.25 מ-"7 בקיים. הקונסולה המרכזית עוצבה מחדש ומכילה את כל סוללת מתגי תפעול המערכות כוללת חוגת-בחירה למצב נהיגה נבחר (חיסכון, נוחות, ספורט, שלג, בוץ חול ואוטומטי) המתאים את המערכות השונות לתוואי הנבחר, את בורר ההילוכים החליפו מתגי כיוון נסיעה ומתחתיה נוסף תא אכסון גדול.
לדברי יונדאי, גם פלטפורמת הסנטה פה חדשה, מהלך שאינו אופייני בעת מתיחת פנים אלא רק בהחלפת דגם. עם זאת, בהתחשב במידות הזהות, יש לשער כי מדובר בהסבת הבסיס הקיים ולא פיתוח מלא ויקר משמעותית. בין השינויים המוזכרים: שיפור זרימת האוויר לטובת שיפור מקדם הגרר וקירור יעיל יותר של יחידת ההנעה, הורדת מרכז הכובד, הסטת זרוע מערכת ההגה למרכז, שיפור העמידות בעת תאונה ותוספת חומרי בידוד להפחתת רעשי דרך ורוח.
הסנטה פה יוצע מעתה גם עם יחידות הנעה היברידית והיברידית-נטענת, אם כי מפרט מלא שלהן ייחשף רק בהמשך. יש להניח כי היחידה ההיברידית-נטענת תהיה דומה לזו של קיה סורנטו, אחיו לקונצרן, המשלבת בין מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין (180 כ"ס) למנוע חשמלי (60 כ"ס), עם תפוקה משולבת של 230 כ"ס. השידוך הוא לתיבת שישה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית או כפולה-קבועה כאופציה.