הקהילה שהתגייסה למען העסקים הקטנים: רעות, תקני לי שקט ושלווה

בימים כתיקונם, "רעות תקני לי" עוזרת למאה אלף גולשים לקנות חכם. בימי הקורונה היא התגייסה ביחד עם פייסבוק למען עסקים מקומיים, שקיבלו ממנה אוויר לנשימה

כרמל קרמן בשיתוף עם פייסבוק ישראל

|

17.06.20 | 12:40

 רעות לונברג: "יש הרבה מאוד אנשים שחוו אכזבות בהזמנות ורציתי לגרום להם להתאהב מחדש ברשת" (צילום: פזית עוז)
רעות לונברג: "יש הרבה מאוד אנשים שחוו אכזבות בהזמנות ורציתי לגרום להם להתאהב מחדש ברשת" (צילום: פזית עוז)

 

"עברנו לחשוב מה אנשים צריכים כרגע, מה הם מחפשים כרגע, מה יקל עליהם במצב הנוכחי". לחצו לצפייה בסרטון

"עברנו לחשוב מה אנשים צריכים כרגע, מה הם מחפשים כרגע, מה יקל עליהם במצב הנוכחי". לחצו לצפייה בסרטון

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

זה בהחלט לא קורה כל יום: שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק העולמית, פרסמה פוסט שהוקדש לתמיכתה של פייסבוק ישראל בעסקים שנפגעים במשבר הקורונה. ואת מי היא הביאה כדוגמה לתמיכה בקהילה? את העשייה של קהילת "רעות תקני לי", המונה מאה אלף חברים ומנוהלת על ידי רעות לונברג ובעלה תומר משרקי מכפר סבא.

 

רעות התרגשתם?

"וואו. לא היו לנו מילים. זה הגיע בתקופה מורכבת של עשייה ונתן לנו כוח להמשיך. סנדברג אישה מעוררת השראה, היא כל מה שאני שואפת להיות. וזה שקהילה מקומית בישראל הצליחה לרגש אותה ולגעת - זה בלתי נתפס בעיני. זו היתה גאווה אדירה עבורנו וזה חידד לנו כמה אנחנו צועדים נכון בדרך שבחרנו".

 

הפוסט של שריל סנדברג:

 

 

 

שואלים את עצמכם: מי זאת "רעות תקני לי" ומה היא קונה? אז ככה, רעות קונה הכל ומארגנת לכם מחירים שווים במיוחד לחברי הקהילה. "אני צרכנית אונליין מצטיינת", היא מסבירה איך הכל התחיל, "וידעתי שיש לי אפשרות לסייע ולתת כלים לאנשים נוספים שרוצים לדעת איך אפשר לחסוך מאות שקלים בחודש וגם לא פחות חשוב - לחסוך זמן.

 

"יש לי אפשרות לסייע ולתת כלים לאנשים נוספים שרוצים לדעת איך אפשר לחסוך מאות שקלים בחודש וגם לא פחות חשוב - לחסוך זמן"
"יש הרבה מאוד אנשים שחוו אכזבות בהזמנות ורציתי לגרום להם להתאהב מחדש ברשת. אנחנו מסייעים לאנשים להתמצא בעולם הזה שנקרא קניות ברשת: איך לזהות אתרים איכותיים, איך לחסוך עלויות, איך להתמודד עם מיסים, לעקוב אחרי חבילות. בנוסף אנחנו מציעים הטבות בלעדיות לחברי הקהילה באתרים בינלאומיים וישראלים".

 

"ההירתמות של פייסבוק מרגשת אותי" (צילום: פזית עוז)
    "ההירתמות של פייסבוק מרגשת אותי"(צילום: פזית עוז)

     

    מה היתה הדינמיקה בקהילה בתקופת הקורונה?

    "כבר בתחילת הדרך כשעוד לא ידענו להעריך כמה זמן זה יימשך ואנשים רבים יצאו לחל"ת, היתה תחושה שאנשים משנים את סדר העדיפויות שלהם, חושבים יותר על כל שקל שיוצא להם מהארנק ובודקים מה חשוב כרגע למצב שהם נמצאים בו.

     

    "עברנו לחשוב מה אנשים צריכים כרגע, מה הם מחפשים כרגע, מה יקל עליהם במצב הנוכחי. עברנו לפעילויות שהן לפני הכל מענה על צורך. המעורבות והפעילות גדלו מאוד בתקופה הזו. היינו גלגל הצלה עבור חברי הקהילה לתקופה הלא פשוטה זו, גם בסיוע בהנגשת המוצרים שהם מחפשים וגם בלתת תחושה של ביחד בדבר הזה ומפלט מהקושי היומיומי".

     

    מה אנשים רכשו בתקופת סגר הקורונה?

    "בעיקר את הכאן ועכשיו", אומרת רעות. "זה לא היה זמן למותרות, אנשים היו עסקים בלשרוד ובלחפש דרכים להמתיק את השהייה בבית. משחקי יצירה, צעצועים, ציוד ספורט, בגדים כיפים לבית, אביזרים לחצר, ספרים, מוצרי חשמל לבית ולמטבח. וגם.. אלכוהול".

     

     "אני צרכנית אונליין מצטיינת" (צילום: פזית עוז)
      "אני צרכנית אונליין מצטיינת"(צילום: פזית עוז)

       

      "ביחד יש לנו כוח"

      בשיא המשבר, רעות ותומר מקבלים החלטה לפרסם בקהילה רק עסקים מקומיים, ולחבור לפייסבוק ישראל במטרה לסייע לעסקים קטנים. "ההירתמות של פייסבוק מרגשת אותי", אומרת רעות. "ההבנה שביחד יש לנו כוח ואנחנו לא לבד היא מנוע עבורי להמשיך לעשות את מה שאני אוהבת. אני מרגישה שיש לנו שם אוזן קשבת לשיח, למתן פתרונות וחברות אמיתית.

       

      "בין היתר אנחנו מעורבים עם פייסבוק בפרויקט 'זה העסק של כולנו' שנעשה בשיתוף ארגון לה"ב (לשכת ארגוני העצמאים בישראל), ונוצר על מנת לאפשר לעסקים קטנים לקבל חשיפה טובה ולהשתמש נכון יותר בנכסים הדיגיטלים שלהם. פייסבוק רתמה מנהלי קהילות, ואנחנו בתוכם, לשתף בקהילות שלהם עסקים קטנים שקרובים לליבם ולעזור להם להגיע לחשיפה גבוהה. במקביל הם פתחו עבור העסקים מערך שיעורים מקצועיים בחינם לפיתוח וקידום בדיגיטל".

       

      חוגגים שנתיים לקהילת "רעות תקני לי"  (צילום: יונית אגרון)
        חוגגים שנתיים לקהילת "רעות תקני לי" (צילום: יונית אגרון)

         

        מה הטיפ הכי חשוב שלך לעסק מקומי שמוכר בפייסבוק?

        " לוודא שמעבר לנכס דיגיטלי יש לך גם יכולות להגיע לטראפיק וחשיפה. זה לא מספיק אתר מצוין אם אין לו קהל. לעבוד טוב על מועדון חברים, ניוזלטר איכותי או דרך אחרת בה אתה יכול להגיע ולשמר קהל לקוחות".

         

        ומה הטיפ הכי טוב שלך לצרכן שקונה ברשת?

        "להיכנס לקהילת רעות תקני לי..."

         

         

          • במאית – סיגל מגריסו
          • צלם - אדיר אסרף
          • מנהלת קריאייטיב – אליאור ציפור
          • איפור שיער – ליאט בן שמשון
          • מנהלת פרוייקט ולקוח – מורן לייבוביץ
          • עריכה – דויד ברקן
          • הפקה – יניב שחף
          • צולם במיידלה, הומיס כפר סבא

           

           

           
          הצג:
          אזהרה:
          פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד